Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

روش های ساده برای خواباندن نوزاد!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هیچکدام از جبنه های بزرگ کردن یک کودک بحث و تئوری نیست، از زمان باردار شدن گرفته تا روزهایی که بالاخره نوزادتان به دنیا می آید.
شاید زیاد هم تعجب آور نباشد که دغدغه فکری خیلی از پدر و مادرها، خواباندن نوزاد است. کمبود خواب نقش مخربی روی روتین روزانه ی فرد داشته و عدم مدیریت درست آن احساس بدی ایجاد می کند. پس با انجام برخی روش های ساده می توان به روتین خواب نوزاد نظم داد.

آماده کردن خود
نوزادان می توانند ساعت ها بخوابند، پس باید راحت و آماده باشید که هنگام خواباندن نوزاد در کنارش باشید.

برنامه ریزی
این مورد مهمی در زمان خواب است. قبل از شروع خواباندن کودک خودتان به دستشویی رفته و مطمئن شوید که گوشی هوشمندتان کاملا شارژ است. زیرا هنگامی که سعی می کنید نوزادتان را بخوابانید می توانید از صفحه نمایش گوشی برای سرگرم کردن خودتان بهره ببرید. شاید با نوزادتان در یک اتاق تاریک گیر کنید اما با بردن یک دستگاه هوشمند دنیا زیر انگشتان شماست.

آمادگی برای انتقال نوزاد
آیا نوزادتان خواب آلود اما بیدار است؟ پس نمی توانید او را به رختخواب منتقل کنید. باید تا زمانی که به مرحله خواب عمیق برسد و حتی ده دقیقه بعد از آن (برای اطمینان) صبر کنید. تحقیقات نشان داده اند که این کار روی آرامش ۹۸ درصد از نوزادان تاثیر دارد.

فقط خودتان
اگر نوزادتان از خوابیدن در هر جایی به جز آغوش شما امتناع می کند پس باید به دنبال یک راه حل باشید. خیلی ساده است، فقط باید مقدار زیادی قهوه بنوشید تا زمانی که این دوران بگذرد!

کمکی خواب
یکی از مفیدترین روش ها این است که یک کمکی خواب برای کودکتان بسازید. مثلا اگر نوزادتان فقط در تخت کنار شما به خواب می رود، پس این اجازه را به او بدهید. اگر بعد از غذاخوردن، بعد از شنیدن لالایی شما و … خوابش می برد، پس این کار را انجام دهید. این کمکی های خواب هزاران سال است که باعث به خواب رفتن نوزادان می شوند.

خودتان نخوابید
زمانی که نوزاد را می خوابانید، خودتان بیدار بمانید، شاید این کار برای شما که مدت زیادی است نخوابیدید خیلی سخت باشد اما اصلا نترسید! نوزادان یاد می گیرند که اینطوری بخوابند. بدن شما هم به این وضعیت عادت می کند.

تماس چشمی
برقراری تماس چشمی زمانی که نوزاد را می خوابانید خیلی مهم است. نگاه عاشقانه ی شما تنها چیزیست که به خودتان کمک می کند این زمان را با لذت بیشتری بگذرانید.

فرار کنید!
نوزاد بالاخره می خوابد، اما چیزی که باید یادتان باشد این است که نوزادان حتی در خواب توانایی احساس ترک کردن اتاق توسط والدین را دارند. پس برای اینکه کودکتان دوباره بیدار نشود، باید با احتیاط زیاد از اتاق خارج شوید. پس نفس نکشید، عجله نکنید و هر اتفاقی افتاد به عقب نگاه نکنید!!

این روش را هر شب امتحان کنید تا دوباره بتوانید از خواب آرام خود لذت ببرید.