کیت هرینگتن که سال گذشته به خاطر سربسته ماندن سرنوشت «جان اسنو» و لو نرفتن داستان اپیزود افتتاحیه فصل ششم، برای اولین بار در نشست خبری «بازی تاج و تخت» غایب بود، امسال بالاخره موفق به بازگشت شد.

این بازیگر 30 ساله انگلیسی با حضور در نشست رسانه‌ای فصل هفتم از این که دوباره به جمع خبرنگاران برگشته و کسی او را به چشم یک «لودهنده متحرک» نمی‌بیند، ابراز خوشحالی کرد. هرینگتن همچنین برای اولین‌بار، در رابطه با دیدگاهش نسبت به وجوه تاریک شخصیت جان اسنو، جزییات جالبی به زبان آورده است.

هرینگتن در توضیح تقدیری که برای جان رقم خورده است، گفت: «او انگار تنها کسی است که به راحتی به رهبری می‌رسد بی آن‌که عمیقا چنین درخواستی داشته باشد» و اضافه کرد: «در آغاز سریال، او صرفا به عنوان گاو پیشونی سفید و حرامزاده خانواده‌اش شناخته می‌‌شد و حالا پادشاه شمال شده است. او هیچ‌وقت به دنبال چنین هدفی نبود. هیچ‌وقت انتظارش را نداشت. هیچ‌وقت در طلبش نبود. به نظرم احساس غرور می‌کند، اما به گمانم این حالتش فقط حدود 10 ثانیه دوام دارد و بعد دوباره به سر جای قبلی‌اش بر می‌گردد.»

لیام کانینگهام بازیگر نقش «سِر داوس» فرمانده سابق استانیس باراتیون که حالا در مقام معتمدترین مشاور جان مشغول خدمت است، در ادامه صحبت‌های هرینگتن اضافه کرد: «او آدم خوبی است. ما همگی به جان ایمان داریم و می‌دانیم کار درست را انجام خواهد داد و تسلیم قدرت نخواهد شد. اما قدرت افیونی صعب و خطرناک است. به همین خاطر، باید ببینیم چه پیشامدی در انتظارمان است.»

کانینگهام همچنین مضمون مشترک تمام فصل‌های «بازی تاج و تخت» را این‌گونه توصیف کرد: «ذات قدرت و این که چه بلایی می‌تواند به سر آدم‌های خوب بیاورد. به همین دلیل است که داوس تا مدت‌ها از استانیس دفاع می‌کند. او آدم خوبی بود که مدهوش افیون قدرت شد. ما اینجا درباره آینه تمام‌نمای جامعه حرف می‌زنیم.»

و در عین حال، کسانی مانند «لیتل فینگر» (ایدن گیلن) در وینترفل در تکاپوی شکستن این آینه هستند؛ حیوان سیاستمداری که در حال حاضر، شکاف میان جان و سانسا بزرگ‌ترین آرزوی قلبي‌اش است. گیلن درباره نقشه‌های بعدی لیتل فینگر در رابطه با تعیین سرنوشت وینترفل توضیح داد: «اصلا به همین دلیل است که با سانسا استارک رابطه‌ای نزدیک‌تر برقرار می‌کند. از آن‌جایی که زرنگ و باهوش است می‌داند در لحظه کنونی، سانسا درست‌ترین شخص برای متحد شدن با اوست. به علاوه، او می‌خواهد از این رابطه برای زیر نظر داشتن سانسا و زیر نظر داشتن اتفاقاتی که در وینترفل در حال رخ دادن است، بهره‌برداری کند، از جمله جان. او می‌خواهد رابطه سانسا و جان شکرآب شود. این بهترین جایگاهی است که فعلا می‌تواند داشته باشد. بهتر است صبر کنیم ببینیم این داستان به کجا می‌رسد.»

در ادامه این نشست، همچنین در مورد راز سر به مهر رگ و ریشه جان اسنو که احتمالا در فصل هفتم برملا می‌شود، صحبت‌های جالبی مطرح شد. در پایان فصل ششم مشخص شد بر خلاف باور همیشگی جان، او پسر ادوارد استارک (شان بین) نبوده است. در عوض، مادرش خواهر درگذشته ند – لیانا استارک – بوده و شواهد و قراین موجود این احتمال را تقویت می‌کند که پدرش ریگار تارگرین باشد؛ فرضیه‌ای که باعث می‌شود دنریس (امیلیا کلارک) تبدیل به عمه او شود.

هرینگتن بلافاصله در واکنش به درستی یا نادرستی این معادله توضیحی محتاطانه ارایه کرد: «در این لحظه به نظر می‌رسد نظریه طرفداران در این مورد قرار است درست از آب در بیاید ولی ما فعلا اطلاعی نداریم.»

بازیگر 30 ساله در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «می‌دانیم که لیانا استارک مادر جان است، اما نمی‌توانیم در مورد هویت پدرش قاطعانه نظر بدهیم. اما وقتی فیلمنامه را تا آخر خواندم، برملا شدن این راز حسابی هیجان‌زده‌ام کرد. سال‌های سال و به دلایل بسیاری، این موضوع برای او رازی سر به مهر بوده است. از این وجه ماجرا خوشم می‌آید. این که همه ما می‌دانیم موضوع از چه قرار است اما خودش در تاریکی کامل به سر می‌برد. تا جایی که خودش خبر دارد، فرزند نامشروع ند استارک و زنی ناشناس از جنوب است. این تمام چیزی است که مي‌داند.»

از سوی دیگر، هرینگتن به سهم خودش نمی‌داند جان حتی چه می‌خواهد، جز آن که مانع حمله وایت واکرها به وستروس شود. به نظر هرینگتن سرنوشت پادشاه شمال هر طور رقم بخورد، به نظر نمی‌رسد پایان خوشی در راه باشد: «به نظرم خوشحالی واژه بسیار غریبی در ارتباط با جان است. درک او از خوشحالی بسیار غریب است و با تعبیری که دیگران از خوشحال بودن دارند متفاوت است. من هم نمی‌دانم شادی و خوشحالی برای جان چه معنایی دارد. راستش، پس ذهنم یواشکی فکر می‌کنم او یک مقدار روانی است. طالب خشونت است. من این موضوع را با میگوییل ساپوشنیک کارگردان «نبرد حرامزاده‌ها» در میان گذاشتم؛ این که به نظرم به طرزی غریب، اینجا می‌تواند خانه واقعی جان باشد، وسط این میدان نبرد، جایی‌که او متولد شد. به رغم تمام خوبی‌هایش، او انسانی خشونت‌طلب است.»

کم‌تر از یک هفته دیگر، اپیزود افتتاحیه فصل هفتم بالاخره روی آنتن می‌رود و سرانجام این خشونت هر چه باشد، سفر این شخصیت هم به پایانش نزدیک است.

 

منبع : آی سینما

مقاله قبلیاسید فولیک و آهن باعث باهوش شدن بچه ها میشود
مقاله بعدی«ساعت پنج عصر» جمعه هفته آینده اکران می‌شود