مکزیک کشوری در آمریکای شمالی است. راهنمای سفر به مکزیک شامل اطلاعات مهمی است که پیش از سفر به این کشور، به آن نیاز دارید. بخش اول

مکزیک کشوری زیبا و متنوع از همه‌ی جهات است. شور و شوق زندگی در شهرهای آن جاری است. مردمی مهربان و مهمان‌نواز و غذاهایی لذیذ با طعمی فراموش‌نشدنی دارد. آثار معماری شگفت‌انگیز، تاریخ طولانی و پرفرازونشیب و طبیعت فوق‌العاده، از ویژگی‌های این کشور دیدنی هستند که توجه گردشگران را جلب می‌کنند.

مکزیک جاذبه‌های متنوعی برای گردشگران دارد؛ از آثار به‌جامانده از تمدن مایاو جنگل‌های انبوه که هزاران طوطی در آن زندگی می‌کنند تا شهرهای شلوغ و مدرن و جاذبه‌های شهری و امروزی. هر سلیقه‌ای که داشته باشید، در مکزیک جاذبه‌ای وجود دارد که توجه شما را جلب کند. در این راهنمای سفر با این کشور دیدنی بیشتر آشنا می‌شویم.

Grand Velas Nuevo Vallarta. Nayarit. Mexico.

وضعیت آب‌و‌هوایی

مکزیک کشوری پهناور است، از این رو، آب‌و‌هوای متنوعی در مناطق مختلف دارد. اما به طور کلی در مناطق ساحلی غرب و ارتفاعات داخلی، خشک است. در رشته‌کوه‌ها و فلات جنوبی، آب‌و‌هوا مرطوب‌تر می‌شود. در برخی از نواحی استوایی جنوبی، رطوبت زیاد و بارندگی فراوان است. تقریبا در تمام مناطق مکزیک، تابستان، پرباران‌ترین فصل سال است.

دمای هوا از شمال تا جنوب به تدریج افزایش می‌یابد بنابراین نواحی جنوبی کاملا آب‌و‌هوای گرمسیری دارند. ارتفاع از سطح دریا هم بر شرایط آب‌و‌هوا در برخی مناطق مکزیک تاثیرگذار است. بسیاری از شهرهای مکزیک در ارتفاعات بالا قرار گرفته‌اند بنابراین سردرتر هستند از جمله پایتخت مکزیک.

در فصل زمستان، باد سردی از سمت ایالات متحده آمریکا می‌وزد که باعث کاهش ناگهانی دما می‌شود. به دلیل وزش این باد، مناطق داخلی شمالی، زمستان سردی را می‌گذرانند.

در مجموع، بارندگی و میانگین دمای هوا در فصل‌ها و مناطق مختلف متفاوت است و شما باید زمان سفر را با توجه به مقصدتان در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای سفر

تابستان یعنی از ماه ژوئن تا اکتبر، فصل بارانی سال در مکزیک است، اما میزان رطوبت و بارندگی از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. در نواحی ساحلی، از سپتامبر تا اواسط اکتبر، فصل تندبادهای شدید است. اواخر زمستان فصل سنتی گردشگری در مکزیک و بهترین زمان برای سفر به این کشور است. گردشگاه‌های مشهوری چون آکاپولکو  و کانکون از دسامبر تا آوریل در شلوغ‌ترین وضعیت خود قرار دارند. با این حال، نواحی کوهستانی سرد هستند به خصوص در طول شب که در تمام طول سال، هوا در نواحی کوهستانی بسیار سرد می‌شود.

گردشگران در تمام طول سال به مکزیک سفر می‌کنند و در هیچ فصلی از سال، محدودیتی برای گردشگران وجود ندارد. گردشگران در فصل زمستان به نواحی ساحلی و در تابستان به مناطق کوهستانی سفر می‌کنند. ماه نوامبر بهترین ماه سال برای سفر به مکزیک است. بارندگی‌ها تقریبا تمام شده، زمین‌ها هنوز تازه و سرسبز است و فصل پرگردشگر و شلوغ سال هنوز شروع نشده است.

هزینه‌ها

هزینه‌ی اماکن اقامتی

در مکزیک، کمترین هزینه‌ای که برای هاستل باید در نظر داشته باشید، شبی ۱۲۵ پزو برای کرایه‌ی یک تخت در خوابگاه است. در شهرهای بزرگ‌تر مثل مکزیکوسیتی و کانکون (Cancun)، برای اقامت در هاستل باید بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ پزو هزینه کنید. اتاق‌های اختصاصی در هاستل‌ها از شبی ۴۰۰ پزو شروع می‌شوند. بسیاری از هاستل‌ها وای‌فای و صبحانه رایگان دارند.

برای اقامت در هتل‌های ارزان حداقل ۳۰۰ پزو باید بپردازید. این مبلغ برای اتاق دوتخته با امکانات پایه در یک هتل دوستاره است. استفاده از وب‌سایت Airbnb برای پیدا کردن اماکن اقامتی هم رواج دارد. اتاق‌های اشتراکی که از این طریق پیدا می‌کنید از ۲۱۰ پزو شروع می‌شوند. برای کرایه‌ی یک واحد کامل آپارتمان باید ۶۴۰ پزو و بیشتر بپردازید. در شهرهای بزرگ و توریستی، این اماکن اقامتی از ۶۰۰ پزو شروع می‌شوند و این قیمت محدودیتی ندارد و با توجه با امکانات افزایش می‌یابد.

هزینه‌ی غذا

هزینه‌ی غذا در مکزیک بسیار مقرون‌به‌صرفه است. هزینه‌ی خورد و خوراک روزانه در مکزیک در صورتی که از غرفه‌های خیابانی غذا بخرید، ۲۴۰ پزو یا کمتر می‌شود. اگر در رستوران‌های معمولی غذا بخورید ۴۰۰ پزو باید پرداخت کنید. یک وعده غذای کامل در فست‌فودهای مک دونالد ۷۵ تا ۸۵ پزو هزینه دارد. یک وعده غذا در رستوران‌های شیک و توریستی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ پزو است. اگر خودتان وعده‌های غذایی را آماده کنید، هزینه‌ی خرید مواد اولیه برای مدت یک هفته در حدود ۵۰۰ تا ۵۸۵ پزو است. این مواد شامل برنج، سبزیجات، مرغ و سایر مواد ضروری است.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

مهم‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی در مکزیک، اتوبوس است. اگر می‌خواهید مسیرهای طولانی‌تری را با اتوبوس طی کنید، حتما از سرویس‌های اتوبوس‌رانی پرسرعت استفاده کنید که سریع‌تر می‌روند و کمتر توقف می‌کنند. سفر با اتوبوس بین Puerto Vallarta و Guadalajara که ۵ و نیم ساعت طول می‌کشد، در حدود ۴۸۰ پزو هزینه دارد. برای مسیرهای طولانی‌تر می‌توانید از ایرلاین‌های ارزان استفاده کنید. با این کار هم در وقت و هم در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید. مثلا مسیر کانکون تا مکزیکو سیتی با اتوبوس ۱۵ ساعت است و ۱۴۵۰ پزو هزینه دارد اما همین مسیر با هواپیما ۲/۵ ساعت طول می‌کشد و هزینه‌ی آن از ۷۲۰ پزو شروع می‌شود.

برای سفرهای داخل شهری هم اتوبوس رایج‌تر است و تقریبا همه‌ی شهرها سیستم اتوبوسرانی دارند. شهرهای بزرگ دارای سیستم حمل و نقل ریلی و مترو هستند. کرایه‌ی تاکسی در بیشتر شهرها از ۱۶ پزو شروع می‌شود. سرویس اوبر (Uber)  در ۳۰ شهر مکزیک فعال است. اوبر سرویس هم‌سفری آنلاین است. اپ موبایل تلفن هوشمند به طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی

گران‌ترین فعالیت تفریحی در مکزیک، غواصی است. هزینه‌ی این تفریح جذاب به همراه سفرهای روزانه، ۲۴۰۰ پزو است. هزینه‌ی ورودی بسیاری از سایت‌های باستان‌شناسی متعلق به قوم مایا در سراسر کشور در حدود ۱۶۰ پزو است.

میانگین هزینه‌ی روزانه پیشنهادی: ۸۳۰ پزو

البته این میانگین برآورد شده در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از بازارچه‌ها غذا بخرید

بازارچه‌های مکزیک مکانی عالی برای پیدا کردن غذاهای ارزان هستند. در این بازارها می‌توانید غذاهای محلی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

در فصل خلوت سال سفر کنید

برای اینکه هزینه‌های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، در فصل کم‌گردشگر مکزیک سفر کنید؛ یعنی از اواخر آوریل تا اوایل دسامبر. در این فاصله می‌توانید از قیمت‌های پایین اماکن اقامتی و رستوران‌ها استفاده کنید.

از مناطق ساحلی فاصله بگیرید

مناطق ساحلی مکزیک توریستی‌تر و مشهورترهستند بنابراین تعجبی ندارد که قیمت‌ها هم در این مناطق بیشتر است. در مناطق داخلی و دور از سواحل، قیمت امکانات توریستی بسیار پایین‌تر است.ضمنا در این منطق بیشتر می‌توانید با اهالی در ارتباط باشید و از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست.

از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید

برای اینکه در خانه‌ی اهالی اقامت کنید، از این سرویس استفاده کنید. اگر از چنین روشی استفاده کنید، مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. اول اینکه هیچ هزینه‌ای بابت اقامت نمی‌پردازید. ضمنا با اهالی زندگی می‌کنید، سبک زندگی آنها را از نزدیک می‌بینید و سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد. 

جاذبه‌های گردشگری

مکزیک مدت‌های مدیدی است که یک مقصد گردشگری محبوب برای اهالی آمریکای شمالی است. اما اخیرا این کشور در تمام دنیا محبوب شده و مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است. علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا و متنوع طبیعی، تاریخ و فرهنگ این کشور هم بسیار جالب توجه است. از میان مشهورترین جاذبه‌های این کشور می‌توان به آثار به‌جامانده از قوم مایا و آزتک اشاره کرد.

علاوه بر آثار تاریخی و مناطق ساحلی که برای گردشگران بسیار محبوب هستند، از دیگر دلایل جذابیت مکزیک باید به تنوع و غنای فرهنگی اشاره کرد. فرهنگ این کشور علاوه بر بومیان، تحت تاثیر دوران استعمار و فرهنگ اسپانیایی است. این تاثیرات را به وضوح می‌توانید در آشپزی، جشن‌ها و رقص‌های سنتی و موسیقی مکزیک ببینید.

تنوع جغرافیایی یکی دیگر از دلایل جذب گردشگران به این کشور است. مناطق آب‌و‌هوایی متعدد باعث تنوع و تعدد در پوشش گیاهی و جانوری مکزیک شده است. از زمین‌های خشک گرفته تا مناطق کوهستانی و جنگل‌های بارانی گرمسیری، در مکزیک انواع آب ‌و‌هوا را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور دیدنی آشنا می‌شویم.

کانکون (Cancún) و ریوریا مایا (Mayan Riviera)

در خطوط ساحلی زیبای خلیج مکزیک چندین مقصد گردشگری فوق‌العاده و محبوب وجود دارد. کانکون، پلایا دل کارمن (Playa del Carmen) و جزیره‌ی کزومل (Cozumel). در مجموع به این چند منطقه و نواحی اطراف آن، ریوریا مایا می‌گویند. این منطقه‌ی شگفت‌انگیز که در لبه‌ی شبه‌جزیره‌ی یوکاتان واقع شده، سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. درآمد حاصل از ورود این تعداد گردشگر، ۲۰ درصد از درآمد کلی مکزیک را تشکیل می‌دهد. سواحل وسیع و آب‌های کریستالی این منطقه تنها جاذبه‌های گردشگری آن نیستند. فعالیت‌های جذاب دیگری چون شنا با دلفین و لقمه‌ماهی، غواصی در میان صخره‌های مرجانی، غواصی اسکوبا در بزرگ‌ترین موزه‌ی زیرآبی دنیا، را می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. علاوه بر این جاذبه‌های ساحلی و تفریحات آبی، بقایای باستانی قوم مایا هم در این منطقه وجود دارند. بعضی از آنها فقط چند دقیقه پیاده با ساحل فاصله دارند. سایت‌های باستان‌شناسی مشهوری چون چیچن ایتزا (Chichén Itzá) و تولوم (Tulum)، چند ساعت با این منطقه فاصله دارند.

پورتو بایارتا (Puerto Vallarta)

یکی دیگر از مقصدهای گردشگری ساحلی در مکزیک که روزبه‌روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود، شهر پورتو بایارتا است که در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. بخش زیادی از این شهر که معمولا با نام بایارتا خوانده می‌شود، از دسترس توسعه‌ی مدرن دور مانده و حالت سنتی خود را حفظ کرده است. در دهه‌ی ۱۹۶۰ این منطقه به مکانی برای تفریح ثروتمندان آمریکای شمالی تبدیل شده بود و بعدها به مرور به مقصدی محبوب برای سایر گردشگران خارجی تبدیل شد.

امروزه این شهر مکانی محبوب برای همه‌ی سلیقه‌هاست. گردشگران جوان از جت‌اسکی، چتربازی و غواصی در این منطقه لذت می‌برند. فروشگاه‌های محصولات هنری و صنایع دستی هم در این شهر وجود دارند که توجه دوستداران هنر و صنایع دستی محلی را جلب می‌کند. گردشگاه‌های ساحلی با فضاهای سبز متعدد از دیگر جذابیت‌های پورتو بایارتا برای گردشگران است.

کابو سن لوکاس (Cabo San Lucas)

در بخش جنوبی شبه‌جزیره‌ی زیبای باخا کالیفرنیا، یکی دیگر از مقصدهای محبوب ساحلی قرار گرفته است که لوس کابوس یا به طور خلاصه کابو نام دارد. این منطقه از خطوط ساحلی گسترده‌ای تشکیل شده که از شهرهای کابو سن لوکاس تا سن خوزه دل کابو (San José del Cabo) کشیده شده است. این مجموعه‌ی ۳۰ کیلومتری از سواحل بکر، گردشگران را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. غواصی، ماهی‌گیری و شنا از فعالیت‌های تفریحی جذاب این منطقه هستند. گردشگاه‌های متعددی در این منطقه وجود دارد که برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف در نظر گرفته شده‌ است. اسپاهای لوکس و زمین‌های گلف عالی در گردشگاه‌های مجلل این منطقه برای کسانی که محدودیت مالی ندارند، وجود دارد.

کاپر کنیون (Copper Canyon)، گرند کنیون مکزیک

Copper Canyon

یکی از شمالی‌ترین ایالت‌های مکزیک یعنی ایالت Chihuahua با نیومکزیکوی ایالات متحده آمریکا مرز مشترک دارد. یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های طبیعی مکزیک یعنی دره‌ی شگفت‌انگیز کاپرکنیون (Barranca del Cobre) در همین منطقه قرار دارد. کاپر کنیون در مقایسه با گرند کنیون که در سراسر دنیا مشهور است، بزرگ‌تر و عمیق‌تر است. این پدیده‌ی طبیعی شگفت‌انگیز بر اثر عبور ۶ رود ایجاد شده است که در Rio Fuerte به هم می‌رسند قبل از اینکه به خلیج کالیفرنیا بریزند.

با توجه به اینکه این منطقه مورد توجه گردشگران قرار دارد، امکانات متعددی برای بهره‌برداری از طبیعت بی‌نظیر آن برای گردشگران فراهم شده است؛ از جمله مسیرهای پیاده‌روی زیبا با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز طبیعی. اگر ماجراجویی و هیجان را دوست دارید، می‌توانید دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری را هم در این منطقه تجربه کنید.

بخش تاریخی مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی که به زبان محلی Ciudad de México نامیده می‌شود، علاوه بر اینکه پایتخت و مقر دولت مکزیک است، به خاطر موزه‌های عالی، گالری‌های هنری و جاذبه‌های متعدد دیگر، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در این کشور است. شاید فکر کنید که این شهر با وسعت کمی که دارد، جاذبه‌های زیادی برای گردشگران ندارد اما این طور نیست. مرکز تاریخی شهر با وسعت ۱۵ کیلومترمربع، میراث جهانی یونسکو است. بیش از ۱۴۰۰ بنای مستعمراتی تاریخی متعلق به قرن شانزدهم تا نوزدهم در این منطقه قرار دارند. میدان شلوغ و اصلی شهر Plaza de la Constitución نام دارد. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم و اصلی مکزیکوسیتی در نزدیکی این میدان و مرکز تاریخی شهر واقع شده‌اند. از میان آنها می‌توان به کاخ ملی، کلیسای جامع متروپولیتن و معبد مایور اشاره کرد. علاوه بر آثار تاریخی و موزه‌ها، کوه‌های آتشفشانی مشرف به شهر، یکی دیگری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت مکزیک هستند که چشم‌اندازهای زیبای ارتفاعات این کشور را به نمایش می‌گذارند.

چیچن ایتزا (Chichén Itzá)، کلان‌شهر قوم مایا

کسانی که از مناطق کانکون و پلایا دل کارمن یا مرکز شبه‌جزیره‌ی یوکاتان یعنی از شهرمریدا دیدن می‌کنند، حتما برای یک سفر یک روزه برای بازدید از چیچن ایتزا برنامه‌ریزی می‌کنند. این شهر باستانی قوم مایا یکی از پربازدیدترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های باستانی مکزیک است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. از جذاب‌ترین بخش‌های بازدید از شهر چیچن ایتزا که یکی از آثار میراث جهانی یونسکو است، می‌توان به ال کاستیو (El Castillo) مشهور به هرم کوکولکان (Kukulkán) اشاره کرد که ۳۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین سازه‌ی شهر است تا کاراکول (Caracol) رصدخانه‌ای با قدمت هزار سال که میزان پیشرفت تمدن مایا را ثابت می‌کند.

این بنا را به نحوی ساخته بودند که از طریق آن می‌توانستند تاریخ را مشخص کنند. علاوه بر بناهای تاریخی، تندیس‌های باستانی بخش دیگری از دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز مایایی هستند.

گوآناخوآتو (Guanajuato)

Guanajuato, Mexico at dusk from a nearby hill.

گوآناخوآتو، شهری است که به خاطر تعداد زیاد بناهای تاریخی و خیابان‌های باریک و قدیمی، به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است. بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی‌های این شهر و تماشای آثار متعدد آن، این است که در شهر پیاده بگردید. میدان‌های متعددی در گوشه و کنار شهر وجود دارد که معماری جالب توجهی دارند. میدان اصلی شهر، Jardin de la Union نام دارد که میزبان بناهای باشکوهی چون کلیسای سن دیه‌گو و تئاتر Juárez است.

در اطراف این میدان‌های دیدنی، فضاهای سبز پوشیده از گل، فواره‌های زیبا و کافه و رستوران‌های متعددی وجود دارد. این شهر در مکزیک به یک شهر هنری مشهور است. گالری‌های هنری زیادی در کنار موزه‌های متعدد در این شهر وجود دارند. یکی از این موزه‌ها، موزه‌ی Quixote است که به آثار نویسنده‌ی اسپانیایی میگل د سروانتس (Miguel de Cervantes) اختصاص یافته است. مشهورترین فستیوال آمریکای لاتین به افتخار این نویسنده در همین شهر برگزار می‌شود. اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید از نمایشگاه مومیایی‌های گوآناخوآتو هم دیدن کنید.

ایکستاپا (Ixtapa) و خوزه ازوتا (Zihuatanejo)

گردشگاه‌های ساحلی بزرگ و مشهور مکزیک، واقعا دیدنی و جذاب هستند اما این دلیل نمی‌شود که از مناطق کمتر شناخته شده و کوچک‌تر صرف نظر کنید. از میان مقاصد گردشگری کوچک‌تر مکزیک می‌توان ایکستاپا و Zihuatanejo  را نام برد که در گذشته دهکده‌ی ماهیگیری بوده است. این مقاصد گردشگری در ساحل اقیانوس آرام قرار دارند. رستوران‌ها و هتل‌های عالی در این مناطق میزبان گردشگران است و فعالیت‌های تفریحی متعددی مانند خرید ماهی از بازارهای محلی یا ماهیگیری و سایر تفریحات ساحلی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

قلعه‌ی تاریخی تولوم (Tulum)

تنها اقامتگاه دارای استحکامات قوم مایا همین قلعه است که در ساحل شهر باستانی تولوم قرار دارد و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شبه‌جزیره‌ی یوکاتان است. این قلعه‌ی تاریخی و زیبا در نزدیکی سواحل کانکون و پلایا دل کارمن قرار دارد و به خاطر اینکه روی صخره‌های ۱۲ متری مشرف به دریای کارائیب واقع شده، از چندین کیلومتر دورتر قابل مشاهده است. قدمت این شهر تاریخی به قرن سیزدهم برمی‌گردد. در این شهر بناهای تاریخی مهم دیگری هم وجود دارند که از میان آنها می‌توان به معبد فرسکو اشاره کرد که به خاطر نقش‌برجسته‌ها و تندیس‌هایش شهرت دارد و کاستیو، بزرگ‌ترین بنای این مجموعه که به خاطر قرار گرفتن در دامنه ی صخره مشهور است.

گوادالاخارا (Guadalajara)

این شهر از نظر وسعت بعد از مکزیکو سیتی دومین شهر مکزیک است. پایتخت ایالت خالیسکو، ترکیبی زیبا از تاثیرات دوران استعمار و فرهنگ بومی است. در این شهر علاوه بر خیابان‌های پهن و پارک‌های زیبا و بناهای قدیمی متاثر از فرهنگ اروپایی، می‌توانید فرهنگ اهالی بومی مکزیک را از نزدیک ببینید و از رقص و موسیقی محلی لذت ببرید. غذاهای عالی مکزیکی را هم به این جاذبه‌ها اضافه کنید. این شهر چهار میدان بزرگ و قدیمی دارد که بخش قدیمی شهر را در بر گرفته‌اند. یکی از فعالیت‌های جذاب در این شهر، قدم زدن در بخش تاریخی آن است. یکی از این میدان‌ها، Plaza de Armas نام دارد که مکانی ایده‌آل برای شروع تور پیاده‌روی در شهر است. در این میدان بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به این دو مورد اشاره کرد. یکی کاخ دولتی که قدمت آن به قرن هفدهم برمی‌گردد و دیگری کلیسای جامع با سبک معماری گوتیک که بین سال‌های ۱۵۵۸ تا ۱۶۱۶ ساخته شده است.

مریدا، شهر سفید یوکاتان

مریدا، پایتخت یوکاتان، یکی از شهرهای زیبای قدیمی مکزیک است. این شهر بهترین مکان برای اقامت است چون از اینجا می‌توانید برای بازدید از بسیاری از بناهای به‌جامانده‌ی قوم مایا نظیر چیچن ایتزا و تولوم برنامه‌ریزی کنید. این شهر در سال ۱۵۴۲ و توسط اسپانیایی‌ها پایه‌گذاری شده است. برای لذت بردن از پارک‌های متعدد و بناهای تاریخی آن، بهترین راه این است که در شهر قدم بزنید. تاثیر فرهنگ اروپایی را همه جای شهر می‌توانید مشاهده کنید به خصوص در میدان‌های بخش قدیمی شهر و پلازاهایی که معماری فرانسوی در آنها مشهود است. مریدا شهری تمیز و پاک است و به نام شهر سفید شهرت دارد.

اوآخاکا (Oaxaca)

اوآخاکا مرکز ایالتی به همین نام، یکی از شهرهای محبوب برای گردشگران است. در این شهر می‌توانید مکزیک واقعی را تماشا کنید. هر آنچه که از کشور مکزیک در نظر دارید در این شهر وجود دارد؛ از غذا و موسیقی و رقص محلی گرفته تا فستیوال‌ها و مناظر طبیعی. این شهر هم مثل بسیاری از شهرهای دیگر مکزیک، ترکیبی از فرهنگ بومی و اسپانیایی است. بخش‌هایی از این شهر شکل سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و به همین دلیل نام اوآخاکا در فهرست میراث جهانی یونسکو وارد شده است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و آثار معماری، از نظر فرهنگی هم حائز اهمیت است چون فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی متعددی در آن برگزار می‌شود.

منطقه‌ی باستانی مونته آلبان  Monte Alban

مونته آلبان یا کوه سفید، در زمان‌های گذشته پایتخت تمدن باستانی زاپوتک (Zapotec) بوده است. این منطقه‌ی باستانی یکی از مشهورترین مناطق تاریخی مکزیک است که مشرف به دره‌ی Oaxaca قرار دارد. علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا از فراز تپه، گردشگران در این منطقه می‌توانند از آثار به‌جامانده از این تمدن باستانی دیدن کنند. یکی از آنها گرند پلازا نام دارد. دو هرم بزرگ هم در دو سوی این میدان قرار گرفته‌اند. یک موزه‌ی کوچک هم در این مجموعه وجود دارد که مختص نمایش کتیبه‌های سنگی به دست آمده از همین منطقه‌ی باستانی است.

فرودگاه‌های بین‌المللی

  • آکاپولکو، گوئررو – فرودگاه ژنرال خوان آلوارز
  • آگوئاسکالینتس (شهر) – فرودگاه ال آی سی. خزوس تران پردو
  • کابو سن لوکاس
  • کامپچه – فرودگاه اینگ. آلبرتو اکوینا اونگای
  • فرودگاه کانکون، کینتانا رو
  • چیئوائوا، چیئوائوا – فرودگاه ژنرال روبرتو فیرو ویلالوبوس
  • فرودگاه سیوداد دل کارمن
  • فرودگاه کوزومل
  • Culiacán – فرودگاه بچیگوایلاتو
  • دورانگو، دورانگو – فرودگاه ژنرال گوادالوپ ویکتوریا
  • گوادالاخارا، خالیسکو – فرودگاه دن میگوئل هیدالگو وای کوستیا
  • Huatulco – فرودگاه باهیاس د هواتولکو
  • خوزه ازوتا، گوئررو – فرودگاه ایکستاپا-زیهواتانیو
  • لئون، گوآناخوآتو – فرودگاه دل بایو
  • Loreto – فرودگاه لورتو
  • مانزانیلو – فرودگاه پلایا دو اورو
  • مزاتلان، سینالوآ – فرودگاه ژنرال رافائل بولنا
  • مریدا، یوکاتان – فرودگاه منیول کرسسنسیو ریجون
  • فرودگاه بین‌المللی مکزیکو سیتی
  • مونترری، نوئوو لئون – فرودگاه ژنرال ماریانو اسکبیدو
  • مورلیا، میچوآکان – فرودگاه ژنرال فرنسیسکو موییکا
  • اوآخاکا د خوارز – فرودگاه سوسوکوتلن
  • پوئبلا، پوئبلا – فرودگاه هرمانوس سردن
  • پورتو بایارتا، خالیسکو – فرودگاه ال آی سی. گوستاو دیاز اورداز
  • سالتییو، کواویلا – فرودگاه پلن دو گوادلوپ
  • San José del Cabo – فرودگاه لوس کابوس
  • سان لوئیس پوتوسی، سان لوئیس پوتوسی – فرودگاه پونچیانو آریاگا
  • کرتارو، کرتارو – فرودگاه کوئره‌تارو
  • تامپیکو – فرودگاه ژنرال فرنسیسکو خاویر مینا
  • تیخوانا – فرودگاه تیخوانا، باخا کالیفرنیا
  • تولوکا – فرودگاه ال آی سی. آدولفو لوپز ماتئوس
  • توکسلا گوتیرس، چیاپاس – فرودگاه آنگل الباینوو کورزو
  • تورئون، کواویلا – فرودگاه فرنسیسکو سارابیا
  • وراکروز، وراکروز – فرودگاه ژنرال هریبرتو یارا
  • ویلاهرمسا، تاباسکو – فرودگاه کارلووس روویروسا پرز

 

منبع : touropia،   کجارو

مقاله قبلیمراقب هکرهای تلگرامی باشید!
مقاله بعدی۸ روش برای اینکه بهترین صبح را تجربه کنید!