آسمانخراش های روسیه

هر روز و هر دقیقه مردمی که در این کره ی خاکی زندگی می کنند، در حال خلق سرگرمی ها و تفریحات جدیدی هستند، تفریحاتی که بعضی از آن ها حسابی آدرنالین خونتان را بالا می برد و عمق ماجراجویی هستند. یکی از جدیدترین این تفریحات در کشور روسیه، آسمانخرش نوردی است. تفریحی که در آن افراد ماجراجو، بلدترین برج ها و آسمانخراش ها را پیدا می کنند و به بالای آن می روند، گاهی این ماجراجویی به قیمت از دست رفتن جان این افراد تمام می شود.

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که ترس از ارتفاع دارید و وقتی در جای بلندی قرار می گیرید احساس سردرد و سرگیجه می کنید و احساس می کنید تعادل ندارید؟ ترس از ارتفاع یا «آکروفوبیا» در واقع ترس نامعقول از ارتفاع است که حتی در حین نگاه کردن به بیرون از پنجره به فرد دست می دهد و حس اضطراب را در او به وجود می آورد و این چیزی است که در افراد ماجراجو مطلقا وجود ندارد و با آن بیگانه اند.

این افراد بر عکس دسته ی بالایی عاشق این هستند که بلندترین سازه ها را پیدا کنند و به بالای آن بروند، تفریحی که جدیدا در روسیه بسیار رایج شده است. افراد ماجراجو آسمانخراش های روسیه را پیدا می کنند، بدون هیچ وسیله و تجهیزات ایمنی ای از نوک آن بالا می روند و بعد، از خود و منظره ی نفس گیری که در پشت سرشان است، عکس می گیرند، این افراد در نوک آسمانخراش ها اغلب حالت آویزان می گیرند!

اخیرا هم ۲ عکاس ماجراجوی روسی به نام های Vitaly Raskalov و Alexander Remnev به دنبال این کار رفته اند و تصاویری از این ماجراجویی خطرناکشان منتشر کرده اند. بهترین عکس ها را الکساندر گرفته است، او این عکس ها را روی آسمانخراش های روسیه در شهر مسکو تهیه کرده است و در مصاحبه ای به روزنامه ی معروف دیلی میل گفته است که حدود ۲۰۰ عکاس در روسیه وجود دارند که بیشتر آن ها هم دانش آموزند و این تفریح پر ریسک را انجام می دهند. خود الکساندر هم فقط ۱۸ سال سن دارد.

الکساندر و دوستانش برای ورود به این مکان ها و بالا رفتن از اکثر آنها، بدون اجازه این کار را انجام می دهند، مثلا خودشان را از لای در وارد جایی که می خواهند می کنند و از پله ها و نردبان های پشت بام بالا می روند. تمام این ماجراجویی بدون استفاده از کوچکترین وسیله و تجهیزاتی انجام می شود و بسیار مهم است که حتما فرد آرامش زیادی داشته باشد و بتواند آرامش و خونسردی خود را در حین این کار حفظ کند.

الکساندر می گوید بزرگترین چالش او، ساختمانی ۷۴ طبقه ای در ارتفاع ۹۰۰ فوت بوده است. او می گوید: من تفریح بالا رفتن از آسمانخراش های روسیه را دوست دارم چون همیشه عاشق این بوده ام تا عکس هایم را از بالا بگیرم. دوست داشتم حس آن را بدانم ناشناخته ها را بشناسم و فتح نشده ها را فتح کنم. عاشق این هستم که غروب خورشید را از آن بالا ببینم، به همراه دوستان روی سقف بنشینم و در مورد اخبار روز صحبت کنم. برنامه ی من فعلا فقط آسمانخراش نوردی در مسکو است اما در آینده ممکن است به شهرهای دیگر هم برویم.

مقاله قبلیبيمه عمر يا بيمه وام خانه؟ كداميك بهتر است؟ 
مقاله بعدیمرموزترین معماهای تاریخی سرانجام کشف شدند