قرار است تا آلبرتا جریان اکسپرس اینتری (Express Entry) را از ژانویه‌ی سال 2018 آغاز کند، که به این استان این امکان را می‌دهد تا بخشی از برنامه‌ی نامزدی مهاجرت آلبرتا (AINP) را به داوطلبان در دسته‌ی اکسپرس اینتری سازمان مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC) اختصاص دهد.

در انجام این کار، آلبرتا سرانجام در زمینه‌ی داشتن یک برنامه‌ی مهاجرت استانی (PNP) همتراز با اکسپرس اینتری، به بیشتر استان‌های دیگر می‌پیوندد. با شروع ماه ژانویه، سه سال می‌شود که از اولین روز شروع به کار سیستم اکسپرس اینتری گذشته است.

در حال حاضر، شرایط صلاحیت برای اکسپرس اینتری آلبرتا به صورت عمومی آشکار نشده است.

داوطلبان اکسپرس اینتری که از طریق جریان همتراز با اکسپرس اینتری نامزدی استانی خود را دریافت می‌کنند، در سیستم رتبه‌بندی جامع CRS) 600) امتیاز اضافی و یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم در قرعه‌کشی بعدی دریافت می‌کنند. یک نامزدی استانی پیشرفته، باارزش‌ترین فاکتور در CRS است.

تحت برنامه‌ی سطوح مهاجرت کانادا برای سال 2017، حداکثر 54 هزار اقامت دائم از طریق PNP ها برای سال 2017 تعیین شده است. AINP این اجازه را از IRCC گرفته است تا امسال حداکثر 5500 جواز نامزدی صادر کند. هنگام اعلام برنامه‌ی سطوح مهاجرت جدید (که انتظار می‌رود که در تاریخ 1 نوامبر 2017 یا قبل از آن اعلام شود)، ممکن است فضا برای اقامت بیشتر از طریق PNP ها از جمله AINP وجود داشت باشد. در حال حاضر، مشخص نیست که چه تعداد از این نامزدی‌ها ممکن است تحت جریان اکسپرس اینتری AINP صادر شود.

این تنها خبری نبود که امروز از منابع AINP منتشر شد، زیرا در اوایل امروز، یک جریان فرصت جدید اعلام شد که با اکسپرس اینتری همتراز نیست. این جریان در سال جدید به راه خواهد افتاد.

کریستینا گری (Christina Gray)، وزیر کار، گفت: “مهاجران بخش ارزشمندی از نیروی کار و جامعه‌ی ما را تشکیل می‌دهند. کمک به آنها برای اقامت موفق برای موفقیت استان ما حیاتی است.

“این تغییرات، فرآیند مهاجرت را ساده تر می‌کند، زمان انتظار را کاهش می‌دهد و اقامت دائم در آلبرتا را برای تمامی متقاضیان در تمامی بخش‌ها آسان‌تر می‌کند.”

جمعیت استان آلبرتا حدودا 4 میلیون نفر است، که بیش از نیمی از آنها در کلگری و ادمونتون اقامت دارند.

منبع : www.cicnews.com

مقاله قبلیدرباره میکرودرم ابریژن بیشتر بدانیم
مقاله بعدیفیلم « اینجا کسی نمی‌میرد» و مستند «رویاهای دم صبح» در جشنواره «ملاقات با جنون» کانادا