هر کسی میتواند با برنامه ریزی و ذخیره درست پول خود پيش از موعد بازنشسته شود، اما شکی نیست که بعضی از مشاغل خیلی شما را به بازنشتگی نزدیک می کنند .

به دنبال حرفه ای با حقوق خیلی خوب، برنامه مستمری عالی یا هر دوی آن باشید.در اینجا به معرفی برخی از اينگونه مشاغل کانادایی میپردازیم.

 

1.نیروی انتظامی

دولت کانادا میگويد برای نیروهای مسلح کانادایی مستمری با توجه به سالهای خدمت محاسبه و هر ماه مبلغی برای باقی زندگيتان پس انداز می شود. این مبلغ تا 70 درصد از حقوق شما را در برمیگیرد. نظام مزایای زیادی از قبیل تحصیل رایگان میدهد که شما را برای کار پاره وقت در زمان بازنشستگی آماده میکند .

2. پلیس 

در RCMP ميتوانيد پس از 25 سال خدمت، مستمری کامل دریافت کنید، به این معنا که اگر در 25 سالگی به آن بپیوندید، میتوانید در 50 سالگی بدون از دست دادن مزایای مستمری بازنشسته شوید. مانند ارتش، RCMP نیز میتواند برای تحصیل از قبیل آموزش زبان  به شما کمک کند که میتوانید پس از بازنشستگی برای درآمد اضافي از آن استفاده کنید .

3. آتش نشان 

طبق گزارش Glassdoor، متوسط حقوق یک آتشنشان در کانادا 106,426$ است. این پايه حقوق نیست بلکه مبلغی است که یک آتشنشان ميتواند به دلیل اضافه کاري و ساعات کاری نامنظم دریافت کند. با توجه به نیاز فیزیکی این شغل، معمولا کارکنان آن قبل از 60 سالگی بازنشسته میشوند.

4. معلم 

با توجه به The Toronto Star معلمان کانادایی جزو بالاترین حقوق بگیران هستند. اغلب استان ها برنامه مستمری بسیار خوبی نیز ارائه میدهند. داشتن توانایی تدریس باعث میشود تا در زمان بازنشستگی نیز شغل مناسبي داشته باشید مثلا معلم خصوصی که یکی از بهترین شغل ها برای بازنشسته ها است.

5. سیاستمداران

با توجه به منابع رسمی، یک عضو مجلس عوام بریتانیا در سال، 172,700$  و درحالیکه یک سناتور 147,700$ به دست میاورد . آنها با توجه به اداره ای که هستند ممکن است حق پرداختی بیشتری نیز داشته باشند. برنامه مستمری بالا و بازنشستگی پیش از موعد را نیز به مزایای آن اضافه کنید .

6. خدمات شهری

اگر 30 سال در دولت فدرال خدمت کرده و مالیات خود را تا قبل از پایان 2012 پرداخت کرده باشيد، ميتوانيد در 55 سالگی بدون از دست دادن مزایای مستمري بازنشسته شوید. یکی از مزایای دیگر این است که تا زمان رسیدن به 65 سالگی شما را پوشش داده و مستمري منظمي پرداخت میکند.

7. مراقب پرواز

مراقبین پرواز داراي چندین سال تجربه، برنامه مستمری مناسبی نسبت به دیگر کارکنان دریافت میکنند پس میتوانند پول بیشتری در حساب بازنشستگي خود داشته باشند.

8. خلبان هواپیما

طبق payscale در حالی که میانگین حقوق یک خلبان در کانادا $75,635 است، یک خلبان با تجربه با بیش از 20 سال سابقه حدود 150000$ دریافت میکند. مستمری شما بستگی به شرکت هواپیمایی دارد که برای آن کار میکنید، اماهم شما و هم خانواده تان از تخفیف های مسافرتی  آن لذت خواهید برد و به اندازه کافی پول برای  ذخیره خواهید داشت .

9. مهندس راه آهن

بر طبق Glass door میانگین حقوق یک مهندس لوکوموتیو CNR (راه آهن ملی کانادا) سالیانه 104,125$ است.  بیمه ماشین و خانه یکی از بهترین برنامه های مستمری این شغل است پس میتوانید به جای پرداخت هزینه بیمه ماشین و خانه، مبلغ آن را برای بازنشستگی خود ذخیره کنید .

10. مهندس

بر طبق راهنمای حقوق مهندسی Randstad در سال 2017 مهندسین با بیش از چهار سال تجربه معمولا 6 مزیت کسب ميکنند. با توجه به مکان و زمینه ای که کار میکنند، ممکن است حتی بیش از 200000$ در یک سال به دست آورید که به این معناست ميتوانيد به اندازه کافی برای بازنشستگی خود ذخیره کنید.

11.  بازیکن حرفه ای هاکی

با توجه به Gazette Review اگر بازیکن حرفه ای NHR (تیم ملی هاکي) باشيد ميتوانيد به طور متوسط 4 میلیون دلار که پول خوبی است را دریافت کنید. با اینکه به طور متوسط، بازیکن در دهه 20 بازنشسته میشود اما زمان کافی دارد تا وارد یک حرفه جدید شود و مستمری عالي داشته باشد. با گسترش هاکی زنان فرصت های بیشتری به وجود آمده است.

12. تکنولوژی استارت آپ

بسیاری از مردم با راه اندازي یک شرکت فناوري مولتی ميليونر شده و Forbes نقل میکند که کانادا در حال حاضر 5 میلیاردر فناوری دارد .
اگر میتوانید به فناوری استارت آپ بپیوندید  و آن را گسترش دهيد خیلی زود میتوانید عقب بنشینید (از کار دست بکشید) و از نتایج کار خود لذت ببرید. هرچند ممکن است مجبور به نقل مکان به تورنتو و یا ونکوور، دوتا از بهترین مکانهای فناوری استارت آپ شوید .

13. مشاور کسب و کار

Glass door نقل میکند که متوسط بین المللی حقوق یک مشاور ارشد تجارت در کانادا 102,025$ است، این درحالیست که در تورنتو به بیش از 108000$ نیز میرسد. شما میتوانید به سرعت خود را باز نشسته کنید ولی اگر نميخواهيد کاملا بازنشسته شوید میتوانيد ساعت کاری خود را کاهش دهید  .

با توجه به Payscale یک بانکدار سرمایه گذاری در کانادا ميتواند تقریبا پایه حقوق 180000$، پاداش و سود سهام را داشته باشد. علاوه بر کسب پول کافی برای ذخیره ميدانيد که چطور پول خود را برای سود بیشتر سرمایه گذاری کنید .

14. مشاور مالی در زمینه سرمایه گذاری

با توجه به Payscale این شغل در کانادا ميتواند تقریبا پایه حقوق 180000$، پاداش و سود سهام را داشته باشد. علاوه بر کسب پول کافی برای ذخیره ميدانيد که چطور پول خود را برای سود بیشتر سرمایه گذاری کنید .

15. شغل آزاد

داشتن کسب و کار خود در ابتدا به معنی ساعتهای طولانی کاری و سخت است. گرچه زمانی که کسب و کارتان راه افتاد ميتوانيد بگذارید دیگران کار کنند و شما فقط گردش سود را تماشا کنید.
درآمد شما بستگی به نوع و گستردگي تجارتتان دارد .

16. پزشک عمومی

باتوجه به  گزارشی توسط اطلاعات بهداشت موسسه کانادایی در سال 2015-2016، میانگین مبلغ پرداختی به پزشکان عمومی در کانادا 275000$ بوده است. درآمدی که در شغل پزشکی کسب می کنید میتوانید به سرعت پول خود را ذخیره کنید. اگر برای دولت کار کنید مستمری زیادی خواهید داشت.

17. جراح متخصص

با توجه به  موسسه کانادایی اطلاعات بهداشت، جراح متخصص در سال2015-2016 به طور متوسط 461000$ پرداختی داشته اند. مطمئنا این همه چیزی نیست که به خانه میبرند بلکه بیشتر از حد لازم را برای بازنشستگی خود ذخیره میکنند .

18. دندانپزشک

زندگی در کانادا میگوید که حقوق معمول سالانه یک دندانپزشک  از 120000$ تا 240000$ است و این مبلغ در ساسکاچوان بالاتر نیز خواهد بود. اگر تصمیم به ترک کار انفرادی و کار در بخش دولتی دارید زمان بازنشستگی، مستمری  زيادي دریافت خواهید کرد، حتی اگر پیش از موعد باز نشسته شوید.

19. مدلینگ

با توجه به Indeed درحالی که متوسط حقوق سالانه یک مدل در کانادا زیر 70 $ است، برترین مدل ها میتوانند به راحتی 6 امتیاز را کسب کنند. اکثر مدل ها در اوخر دهه 20 بازنشسته میشوند اما با داشتن ارتباطات ميتوانند کارهای دیگری برای کسب درآمد در سن های بالاتر خود نیز  انجام دهند .

20. نماینده فروش خودرو

به نقل از Indeed میانگین درآمد سالیانه یک نماینده فروش خودرو در کانادا 78,307$  است. هرچند یک نماینده فروش خیلی خوب میتواند همراه با کمیسیون مبلغ 186000$ را کسب نماید .

اگر شغلتان جوری است که با یکی از شرکت های فروش خودرو که جزو بهترين های کانادا است سرو کار دارید، از مزایای آن شامل یک برنامه مستمری خوب لذت خواهید برد.

منبع www.slice.ca

مقاله قبلیبهترین سن برای شروع کارآفرینی چه زمانی است
مقاله بعدیتعداد معاملات املاك در کلگری افزايش يافت