دکتر فرهی – طب زیبایی – کلگری

آیا تا بحال از خود پرسیده ایدکه باید از کرم شب استفاده کنید یا خیر؟ بطور کلی نیاز پوست در هنگام روز با نیاز پوست در هنگام شب متفاوت است.

كرم‌های شب کرم های چرب و غليظی هستند که بیشتر نقش بازسازي كننده پوست دارند و پوست‌های شكسته را بازسازی و ترميم می‌كنندو البته نبايد از آنها برای پوست‌های جوش‌دار و خيلی چرب استفاده شود. خانم هایی که روند تخريب پوست‌شان به دلایل مختلف آهنگ سریع تری گرفته است كانديد مناسبي برای كرم‌های بازسازی‌كننده هستند.

بهترين زمان استفاده از اين كرم ‌ها، شب‌هاست يعنی زمانی كه پوست در حال استراحت است بايد اين كرم‌ها روی پوست تميز استفاده و كمی ماساژ داده شود تا جذب پوست بشود. در زمان استفاده از اين كرم‌ها حتما بايد شوينده مناسب استفاده شود و از شوينده‌های قليايی پرهيز شود. در شرایط آب و هوایی سرد و خشک مانند آلبرتا اهمیت استفاده از کرم های شب بسیار بارزتر است.

انواع کرم های شب:

  1. کرم های احیا کننده که تولید سلول های زنده را افزایش می دهد.
  2. کرم های ترمیم کننده که آثار مخرب ناشی از عوامل خارجی روی پوست را ترمیم می کند.
  3. کرم های ضد چروک که پوست را نرم وصاف می کند.

اصلی ترین فایده مصرف کرم های شب، آبرسانی به پوست است که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. این کرم ها همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین هستند و سبب می شوند تولید کلاژن و حالت کششی پوست بهبود پیدا کند. وقتی می‌خوابید، پوست فرصتی پیدا می‌کند تا از عوامل مخرب بیرونی مانند اشعه خورشید، آلودگی و مواد آرایشی استراحت کند و فرصتی برای ترمیم خود دارد. کرم‌های شبانه مواد مغذی حیاتی بیشتری را فراهم کرده و در نتیجه به پشتیبانی از فرآیند ترمیم کمک می‌نمایند

کرم های شب را پس از پاک کردن کامل پوست و شستشوی صورت مصرف کنید.کرم را روی صورت و گردن تمیز و خشک به صورت دورانی بمالید.

افرادی که پوست چربی دارند، باید از کرم های روز استفاده کنند، ولی به افرادی که پوست خشکی دارند توصیه می شود از کرم های روز و شب هر دو استفاده کنند.

مقاله قبلیاگر قصد خريد خانه در کانادا را داريد، حتما اين مقاله را بخوانيد
مقاله بعدیبیانیه وزیر خارجه کانادا در واکنش به مرگ کاووس سیدامامی