یکی از زیباترین موجودات هستی در میان حیوانات، گوزن شمالی است که گونه های مختلفی دارد و در مناطق متفاوتی از دنیا زندگی می کند و به این دلیل که در همه  جای دنیا نمی توان آنها را پیدا کرد، تاثیر زیادی در گردشگری منطقه ای که در آن زندگی می کند، دارد

گوزن، زیر شاخه های زیادی دارد که گوزن شمالی یکی از آنهاست. ویژگی شاخص این حیوان را می توان پاها و سم های بلند و شاخ های بسیار قدرتمند و برنده دانست. این حیوان منحصر بفرد هم می تواند وحشی و هم اهلی باشد و جالب است بدانید محققان بر این باورند که این حیوانات جز اولین حیواناتی هستند که اهلی شده اند و بشر از آنها برای هدف های مختلف استفاده می کرده است.

ویژگی گوزن های شمالی

قد گوزن های شمالی به استثنای شاخ آن ها بین ۷۰ تا ۱۳۵ سانتیمتر و وزن آن از ۷۰ تا ۲۴۰ کیلوگرم است و جالب است بدانید که هر سال شاخ نیرومند این حیوانات می افتد و از نو در می آید.

در مورد تغذیه ی این حیوانات زیبا باید گفت که گیاهخوار هستند و برگ درختان و علف ها، غذای عمده ی آنهاست. این حیوانات بصورت گروهی زندگی می کنند و هر کاری را که می خواهند انجام دهند مثل سفر، خوردن غذا و یا استراحت، با هم انجام می دهند

متاسفانه گوزن های شمالی به دلیل شاخ بسیار زیبا و پوستی که دارند بسیار شکار می شوند و حالا وضعیت آنها به وضعیت خطرناکی رسیده است طوری که در ۲۰ سال اخیر حدود ۴۰ درصد از جمعیت آنها کم شده است و با این روند که در حال افزایش است هیچ بعید نیست که چند سال دیگر کاملا منقرض شود.

حقایقی از گوزن شمالی

  • حتما تا حالا بابانوئل را با آن سورتمه و گوزن های شمالی اش که سورتمه را می کشند دیده اید. طبق تحقیقاتی گفته شده که گوزن های سورتمه ی بابا نوئل، ماده هستند!

  • سیستم این حیوانات به گونه ای خلق شده است که در جاهای سرد دوام می آورند و در نتیجه مناطق گرمسیر اصلا برای آنها مناسب نیست. وجود انبوه خزی که سرتاسر بدن این مخلوق زیبا را پوشانده باعث می شود تا همیشه گرم باشد و در جاهای سردسیری مشکلی نداشته باشد.
  • گوزن های شمالی حیواناتی فوق العاده سریع هستند و می توانند تا ۸۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرند.
  • همانطور که گفته شد این گوزن های در مناطق سردسیر مثل آلاسکا، کانادا و قسمت هایی از اروپا و آسیا زندگی می کنند.
مقاله قبلیبیانیه وزیر خارجه کانادا در واکنش به مرگ کاووس سیدامامی
مقاله بعدیرستوران زنجیره ای The Keg با قیمت 200 میلیون دلار فروخته شد