دولت استانی آلبرتا با انتخاب دانشکده هنر و طراحی آلبرتا (ACAD) برای تبدیل به دانشگاه راه را برای تبدیل شدن یک موسسه دوره‌ی متوسطه به دانشگاه جامع در آینده هموار می کند.
تغییر نام اعلام شده در روز پنج شنبه، نشانه ای برای رسمیت شناختن دوره های دانشگاه از جمله کارشناسی ارشد هنرهای زیبا بود که در حال حاضر ارئه می شود.

رییس دانشگاه ACAD دنیل دووز اعلام کرد:” اطلاعیه‌ی امروز به طور رسمی تصدیق می کند که ACAD دوره هایی را برای دوران کارشناسی و مراحل فارغ التحصیلی ارائه کرده است. همتراز شدن نام و برنامه های ما به عنوان دانشگاه، تعهد دولت به نقش اساسی ما در ساختار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان ما را نشان می دهد.”
کامیل پورچرون،دانش آموز ACAD  و مدیر رهبری و اداره ی امور می گوید اسم دانشگاه به احتمال زیاد تصورات غلط رایج در مورد فارغ التحصیلان ACAD  را رفع خواهد کرد.در این برهه،هنگامی که می گویید تحصیلات دانشگاهی دارید مردم مدرک شما را به عنوان گواهی یا دیپلم می شناسند نه یک مدرک کامل کارشناسی. آنچه این وضعیت واقعا برای دانش آموزان انجام می دهد این است که بر عمق و گستردگی برنامه های ما و اینکه چقدر کار برای این برنامه انجام شده است تاکید می کند.

مارلین اشمیت معاون تحصیلات آلبرتا می گوید: ” تشخیص کیفیت آموزشی که دانش آموزان ACAD دریافت می کنند اهمیت دارد و این تغییر وضعیت مدت زیادی طول کشید.دانش آموزان، کارمندان و اساتید دانشگاه مدت زیادی برای این موضوع تلاش کردند.
متاسفانه فریادهای آنان به گوش دولت قبل نرسید اما مفتخرم اعلام کنم که دولت ما نیاز تبدیل ACAD  به دانشگاه را شنید و به آن عمل کرد.

تصمیمی برای افزایش بودجه برای موسسه پس از تبدیل شدن به دانشگاه گرفته نشده است اما دولت به تمام موسسات دوره ی متوسطه در استان متعهد باقی خواهد ماند.
دولت ما بودجه‌ی قابل پیش بینی و ثابتی برای دانشگاه ها و دانشکده ها دارد و ما به حفظ آن ادامه خواهیم داد.”

مقامات می گویند که این مدرسه هنوز نام خود را انتخاب نکرده اما اسم جدید در ماه های آینده اعلام خواهد شد.ACAD زمانی که اصلاحات لازم را برای آموزش دوره متوسطه انجام دهد به طور رسمی به یک دانشگاه تبدیل خواهد شد و تغییرات پیش روی مجلس قرار می گیرد.

منبع : CTVNews

مقاله قبلیقيمت ها ثابت ولى معاملات كاهش داشت، بازار املاك كلگرى فوريه ٢٠١٨
مقاله بعدیتحقیقات پلیس در مورد بسته‌ی مشکوک برج ادمنتون ادامه دارد