دکتر فرهی – طب زیبایی – کلگری

مراقبت از پوست در استان آلبرتا بدلیل داشتن آب و هوای سرد و خشک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا که آب و هوای سرد و خشک موجب می شود که آب کافی در ناحیه درم پوست وجود نداشته باشد و لذا روند پیری پوست تشدید شود، آگاهی کافی از چگونگی مراقبت های پوستی برای کسانی که در این استان زندگی می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توصیه می کنم  نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  1. استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب بسیار امر ضروری است خصوصا اینکه برف و یخ موجب انعکاس اشعه UV شده و لذا میزان نفوذ آن به پوست بیشتر می شود. به یاد داشته باشید که اشعه UV هم باعث پیری زودرس پوست می شود و هم ریسک بدخیمی های پوستی را افزایش می دهد.
  2. از آنجا که در آب و هوای خشک میزان تبخیر آب از پوست به سمت بیرون تشدید پیدا می کند لذا نوشیدن آب کافی در طول روز در این نوع آب و هوا بسیار حایز اهمیت است.
  3. استفاده از مرطوب کننده بخصوص در آب و هوای سرد و خشک امری واجب است. انتخاب نوع مرطوب کننده نیز بسیار مهم است. در انتخاب مرطوب کننده، نوع پوست باید مد نظر گرفته شود. یک نوع مرطوب کننده برای همه تیپ های پوستی قابل استفاده نیست.
  4. لب ها بسیار مستعد خشکی هستند لذا باید بطور مرتب از مرطوب کننده مخصوص لب (lip balm) استفاده کرد.
  5. از آنجایی که کل بدن مستعد خشکی است بهتر است افرادی که مستعد خشکی پوست بدن نیز هستند از روغن های مرطوب کننده بدن(body oil) بویژه بعد از حمام کردن استفاده کنند.
  6. در هوای سرد از دوش گرفتن با آب داغ خودداری نمایید زیرا آب داغ باعث حذف چربی طبیعی روی پوست شده و خشکی پوست را تشدید می کند.
  7. از مرطوب کردن مکرر دستها با مرطوب کننده مرغوب غافل نشوید چون چربی طبیعی مترشحه از غدد سباسه پوست دست بسیار ناچیز است و به همین دلیل دستها در آب هوای سرد و خشک مانند آلبرتا بسیار مستعد خشکی هستند.
  8. استفاد از دستگاه بخور در منزل نیز کمک شایان توجهی به جلوگیری از خشکی پوست می کند.
  9. در آب و هوای سرد و خشک مانند آب و هوای آلبرتا ناخن ها نیز مستعد خشکی و شکنندگی هستند. پیشنهاد می کنم از روغن مخصوص ناخن (nail oil) بطور روزمره استفاده کنید تا دچار صدمات ناخن و بافت اطراف آن نشوید.
  10. بدلیل اینکه پوست پلک بسیار نازک و آسیب پذیر است لازم است که استفاده از کرم دور چشم نیز در برنامه مراقبت روزانه گنجانده شود.

 

 

مقاله قبلیپدیدار گشتن آب در زیرزمین خانەها
مقاله بعدیشروع به کار عملیات ساخت دومین تونل آبی کم عرض در ونکوور