دولت آلبرتا اعلام کرده است که از ادمونتون در مزایده‌ی مشترک برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ حمایت مالی نخواهد کرد.
Ricardo Miranda وزیر فرهنگ و گردشگری آلبرتا، روز پنجشنبه بعد از ظهر گفت که در حال حاضر اطلاعات کافی در دسترس نداریم تا بتوانیم تاثیر کاملی که میزبانی رویداد فوتبال بر روی مالیات دهندگان استانی دارد را تعیین کنیم.
میراندا گفت: «اگر تغییر قابل توجهی به وجود نیاید و ادمونتون هم موفق شود، قطعا استان در هزینه‌های میزبانی کمک خواهد کرد.»

این تصمیم زمانی گرفته شد که ونکوور از فهرست شهرهای میزبان احتمالی حذف شد، اما ادمونتون، مونترال و تورنتو هنوز در این فهرست هستند. شیکاگو و مینیاپولیس نیز در آخرین لحظات، ه دنلیل نگرانی در مورد درخواست‌های فیفا حذف شدند.

Lisa Beare وزیر گردشگری بریتیش کلمبیا گفت: «نگرانی‌های بسیار زیادی در مورد مزایده وجود دارد. یکی از آنها این است که فیفا به صورت یک طرفه توافق‌های انجام شده بر سر استادیوم‌ها را در هر زمانی تغییر دهد.که این امر هزینه‌های نامعلومی و خطرات نامعلومی را بر مالیات دهندگان بریتیش کلمبیا تحمیل می‌کند».

گروه مینیاپولیس گفت که در مورد «بدهکاری‌های آتی و تغییرات غیرقابل پیش‌بینی در تعهدات» نگرانی‌هایی دارد. سخنگوی شهردار شیکاگو گفت فیفا «نمیتواند برخی مسائل نامعلوم را به سطحی از قطعیت برساند و همین امر شهر و مالیات‌دهندگان ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

Miranda در ادامه گفت که آلبرتایی‌ها انتظار دارند که دولت‌شان در قبال پول آنها مسئول باشد.

«ما همچنان با شرکای‌مان هم در دولت فدرال و هم در شهرداری همکاری خواهیم کرد تا رویدادهای مهم ورزشی را به شیوه‌ای به آلبرتا بیاوریم که مسئولیت‌های مالی‌مان در قبال مردم آلبرتا را با مزایایی که میزبانی از یک رویداد سطح جهانی برایمان به ارمغان خواهد آورد در تعادل نگه دارد».

Dan Mason استاد مدیریت ورزشی دانشگاه آلبرتا گفت که وی معتقد است شهرها به دلیل روشن نبودن قطعی هزینه‌ها و اینکه آیا میزبانی از رویدادهای ورزشی بزرگ واقعا مزایایی به همراه دارند یا خیر، در مورد این نوع میزبانی‌ها با احتیاط‌تر عمل می‌کنند.

«این امر، سازمان‌هایی مانند FIFA و IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) را مجبور می‌کند تا شیوه‌ی کار و تعامل با دولت‌های محلی را تغییر دهند. فیفا همیشه شهرها و مناطق را مجبور می‌کرد برای بدست آوردن فرصت میزبانی بازی‌ها تقلا کنند به همین دلیل است که عادت کرده‌اند که هرچیزی که می‌خواهند را بدست آورند».

روز سه‌شنبه دولت فدرال با دادن وعده کمک ۵ میلیون دلاری برای کمک به پیروزی در این مزایده، رسما حمایت خود را از آمریکای شمالی برای رویداد ۲۰۲۶ اعلام کرد.

یک کنفرانس خبری مشترک بین شهرداری ادمونتون، دولت فدرال و فوتبال کانادا، جمعه صبح در ادمونتون برگزار خواهد شد. در یک گزارش خبری مشخص شده است که Amarjeet Sohi وزیر ارتباطات و زیرساخت‌ها نیز در این کنفراس حضور خواهد داشت تا «یک بیانیه‌ی ورزشی» را اعلام کند.

Peter Montopoli، مدیر مزایده‌ی کانادا و دبیر کل انجمن فوتبال کانادا می‌گوید فیفا احتمالا ااسمی شهرهای میزبان را در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد کرد.

منبع: GlobalNews

مقاله قبلیتوصیه هایی برای کاهش آلرژی فصلی بهار
مقاله بعدیضد آفتاب با SPF بالاتر بهتر است یا پایین تر؟