Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

رشد بازار خانه‌های لوکس کلگری سریعتر از تورنتو و ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش اخیر Realty International Sotheby’s در مورد بازار خانه‌های لوکس، فروش خانه‌های میلیون دلاری در کلگری و مونترال در طول سال گذشته افزایش یافته است و حتی ممکن است از بازار خانه‌های اعیانی تورنتو و ونکوور در ماه‌های پیش‌رو نیز پیشی بگیرد.

Mary-Ann Mears کارگزار معاملات ملکی Sotheby’s Calgary، گفت فروش خانه‌های بالای یک میلیون دلار در کالگری در ماه ژانویه و فوریه نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

اکثر این فروش‌ها شامل خانه‌های جداگانه بین یک تا دو میلیون دلار هستند.

Sotheby’s می‌گوید که این افزایش به دنبال کاهش قیمت برخی از خانه‌های لوکس و هجوم خریداران برای خرید بوده است.
Mears می‌گوید: «در حال حاضر همه چیز به حالت عادی برگشته و سود خرید و فروش روانه‌ی بازار شده است و شاهد این هستیم که خریداران با اعتماد بیشتری به خرید و فروش می‌پردازند.»

«با توجه به این که تنوع و موجودی خانه‌ها بیشتر شده، خریداران دوباره می‌توانند با دقت بیشتری، دقیقا همان خانه‌ای که مد نظرشان است یا خانه‌ای نزدیک به آن را انتخاب کنند».

معاملات املاک The luxury می‌گوید افزایش اشتغال و رشد تولید ناخالص داخالی استان نیز به احتمال زیاد به افزایش خرید و فروش املاک کمک کرده است.

Doug Hayden کارگزار محلی eXp Realtor گفت گرچه میزان فروش ممکن است به طور کلی در کلگری به ویژه در برخی از بخش‌ها مانند condo market کاهش پیدا کرده باشد، اما خرید و فروش خانه‌های لوکس دوباره به حالت قبل از رکود بازگشته است.

«بازار قطعا تحت تأثیر قرار گرفته است، به همین دلیل است که شاهد تعدیل شدید قیمت‌ها در بازار مسکن هستیم و ساخت و ساز نیز بیشتر شده است، بنابراین تعداد خانه‌ها با قیمت‌های معقول روبه افزایش است».

«صادقانه بخواهم بگویم این یکی از عجیب‌ترین چیزهایی است که طی ۲۰ سال گذشته در بازار مسکن دیده‌ام».
به گفته‌ی Hayden افرادی که توانایی خرید خانه‌های لوکس را دارند، «هیچ وقت ضرر نمی‌کنند».

او گفت: «من فکر می‌کنم این موج جدیدی در بازار املاک است. در شهرهای دیگر نمی‌توانید با یک میلیون دلار حتی یک خانه‌ی معمولی بخرید».

وی گفت که این روند همچنین نشان‌دهنده‌ی سلامت اقتصادی است، حداقل برای افرادی که توانایی خرید در این بازار را دارند.
او در ادامه افزود: «بازار واقعا نیاز به تقویت دارد؛ بیشترین ضربه را املاک و مستغلاتی خورده‌اند که در محدوده‌ی قیمتی متوسط و میانگین قیمت آنها بین ۵۰۰۰۰۰ تا یک میلیون دلار بوده است.

منبع: CBC