Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

دولت کانادا برای ارسال مستقیم هشدارهای اضطراری به موبایل شما آماده میشود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا در حال آماده‌سازی‌های لازم برای ارسال مستقیم هشدارهای اضطراری به موبایل شماست

اتفاقات خطرناک همیشه در حال وقوع هستند و متأسفانه بسیاری از کانادایی‌ها نسبت به این موارد اضطراری هشیار نیستند، مگر اینکه تصادفا هشدارهای لازم را در تلویزیون ببینند و یا از رادیو بشنوند. در عصر مدرنیزه که فناوری حکمفرمایی می‌کند دیگر هیچ‌کس برای دریافت اطلاعات، این منابع اخبار قدیمی را انتخاب نمی‌کند. خوشبختانه دولت کانادا کاملا به این موضوع واقف بوده و درصدد اتخاذ روش‌های جدیدی برای اطلاع‌رسانی در مورد رخداد‌های مهم به مردم است.

اخیرا کمیته رادیو تلویزیون و مخابرات کانادا (CRTC) ارسال هشدارهای اضطراری به همه شهروندان کانادایی را برای ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنت الزامی کرده است. سیستم اعلام آماده‌باش، در زمان‌های اضطراری و در کنار رادیو و تلویزیون، به طور پیشفرض مستقیما به دستگاه‌های سازگار با هشدار عمومی بی‌سیم یک پیام ارسال می‌کند.

Jean-Pierre Blais رئیس CRTC می‌گوید: «سیستم هشدار عمومی ملی برای کانادایی‌ها حیاتی است؛ این سیستم جان خیلی‌ها را نجات داده است، به ویژه کودکان. به این ترتیب به کانادایی‌های بیشتری از طریق موبایل‌هایشان اطلاع‌رسانی می‌شوند و آنها می‌توانند اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهند».

احتمالا شما هم چنین هشدارهایی بر روی موبایل خود دریافت کرده‌اید. برخی از ارائه‌دهندگان اینترنت از همین الان شروع به ارسال هشداری‌های اضطراری از طریق پیام متنی به کاربران خود کرده‌اند اما درحال حاضر فقط برخی از دستگاه‌ها قادر به دریافت این اعلام‌ها هستند.

این برنامه در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۸ به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد و بر روی موبایل‌های‌تان پیام های متنی نمایش داده خواهند شد. این پیامها یک طرفه هستند و به وسیله‌ی Cell Broadcast به دستگاه‌هایی که در یک منطقه خاص جغرافیایی مشخص شده هستند فرستاده می‌شوند.

منبع: dailytings