Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

خرید ماشین کارکرده (دست دوم) در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بهتر است برای خریدن ماشین دست دوم در کانادا ، همیشه چند نکته زیر را در نظر داشته باشید

بررسی قیمت

یکی از وبسایت‌هایی که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد، vmrcanada.com  است. در این وبسایت، شما میتوانید با وارد کردن مشخصات خودروی مد نظرتان، رنج قیمت منطقی بازار را پیدا کنید. قیمت ها در این وبسایت با این پیش فرض ارایه میشوند که ماشین سالم است و نیاز به تعمیر ندارد و همچنین ماشین تصادف جدی هم نداشته باشد(لازم به ذکر است قیمت های پیشنهادی این وبسایت نسبت به بازار کمی پایین تر است). در ادامه با پیکوبینو همراه باشید

حالا چطور سلامت و پیشینه ماشین را چک کنیم؟!

سابقه ماشین

در مورد اینکه ماشین مد نظرتون چه پیشینه ای دارد از نظر تصادف یا نگهداری، آپشن های زیادی دارید که به صورت انلاین چک کنید (اکثرا مجانی نیستند، اما بعد از اینکه از یک ماشین خوشتون می اید به هزینش می ارزد که این چکاپ رو انجام بدید. دلیلش این هست که بر خلاف انتظار، در اغلب مواقع اطلاعات کامل و درستی در مورد سلامت و سابقه ماشین، از صاحب فعلی ماشین نمی شنوید).

یکی از این شرکت ها که بهترین و کامل ترین سرویس رو ارایه میدهد carproof.com   می باشد. شما با سر زدن به وبسایت و وارد کردن VIN Number ماشین، از سابقه تصادف، صاحبان قبلی ماشین و ده ها جزییات دیگه با خبر می شوید. لازم به ذکر است ممکن است از بعضی موارد carproof سر در نیاورید، به کمک گوگل میتوانید از این موارد اطلاعات بیشتری کسب کنید. بعضی از دوستان هم carfax.com رو پیشنهاد میکنند.

چک‌ کردن قیمت و موجودی ماشین‌ تو dealership ها

وبسایتی که این کار را به صورت هوشمندانه انجام میدهد Cargurus.ca است. نه تنها این وبسایت قیمت فعلی ماشین‌های موجود تو نمایشگاه‌های ماشین را به شما می‌دهد، بلکه تاریخچه قیمت‌هایی که آن نمایشگاه قصد داشته ماشین رو بفروشد را هم‌ به شما میدهد که باعث میشود قدرت چانه زنی شما در حین خرید بالا برود.

در صورت خرید خودرو دست دوم از دیلرشیپ دقت کنید که علاوه بر بررسی carproof ، برگه بازرسی انجام شده توسط دیلرشیپ تحت استاندارد AMVIC(ALBERTA MOTOR VEHICLE INDUSTRY COUNCIL)را از فروشنده تقاضا کنید. خودرویی که تحت استاندارد امویک بازرسی و تایید شده باشد قابل اعتماد جهت خرید میباشد.

کلام آخر: بعد از چک کردن موارد بالا و انتخاب ماشین مورد علاقتون، حتما از سالم بودن موتور و سیستم انتقال قدرت (transmission) ماشین اطمینان حاصل کنید. برای این منظور، حتما ماشین را‌ به کسی که از ماشین شناخت کافی دارد نشان بدهید. هزینه car inspection بستگی به مدل و سال ساخت ماشین دارد و بین ۵۰ تا از ۱۵۰ دلار میشود.