Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

۱۵ کشته در سانحه تلخ تصادف تیم هاکی جوانان Saskatchewan

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

۱۵ کشته در سانحه‌ی تصادف اتوبوس Humboldt Broncos

روز جمعه یک کامیونت با اتوبوس تیم Humboldt Broncosکه در لیگ هاکی نوجوانان ساسکاچوان رقابت می‌کرد، در بزرگراه ۳۵ ساسکاچوان تصادف کرد و منجر به کشته شدن ۱۵ نفر شد. مرگ سرمربی، کاپیتان و خبرنگار لحظه‌به‌لحظه‌ی Humboldt Broncos در میان کشته شدگان تایید شده است.

Kevin Garinger رئیس Broncos گفت: «این تراژدی که روز گذشته رخ داد، قلب ما را شکست و همه‌ی ما را شوکه کرد».

به گفته‌ی پلیس، تصادف در حدود ۳۰ کیلومتری شمال Tisdale، در نزدیکی تقاطع بزرگراه ۳۳۵ رخ داده است. 29 نفر، از جمله خود راننده داخل اتوبوس بوده‌اند. پانزده نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و وضعیت برخی از آنها «وخیم» عنوان شده است.

Curtis Zablocki، معاون فرماندار پلیس ساسکاچوان، گفت هنوز برای اینکه تعیین کنیم چه اتفاقی افتاده خیلی زود است. وی گفت: «با توجه به تعداد زیاد شواهد، اطلاعات و تعداد قربانیان، این کار زمان زیادی خواهد برد. خیلی زود است که بخواهیم علت برخورد را توضیح دهیم. اما تمام اطلاعات به دست آمده را  اطلاع خواهیم داد». او همچنین گفت که راننده کامیونت نیز در این سانحه صدمه دیده است.

مراسم ادای احترام به قربانیان، در استدایوم محلی که بازی‌های Broncos معمولا انجام می‌شد، برگزار شده است. علاوه بر این، کلیسای محلی نیز به منظور ادای احترام به رفتگان حادثه، برای یک یکشنبه شب یک مراسم شب‌زنده‌داری و دعا برنامه‌ریزی کرده است.

اسامی چندین نفر از کشته‌شدگان اعلام شده است. Christina George-Haugan همسر سرمربی Darcy Haugan، مرگ همسر خود را به مطبوعات کانادا تایید کرد. Logan Schatzکه چهار سال متمادی برای تیم بازی کرد و به مدت دو سال و نیم کاپیتان تیم بود، Jaxon Joseph پسر Chris Joseph، Stephen Wack و Tyler Bieber گزارشگر لحظه‌به‌لحظه ی تیم نیز در تصادف کشته شده‌اند.

Garinger گفت: «اولویت اصلی ما برآوردن نیازهای ورزشکاران ما و خانواده‌ها و دوستان‌شان است. همه چیز این فاجعه بی‌سابقه و ویران‌کننده است».

Bill Chow رییس SJHL، درحالی که اشک می‌ریخت گفت این تصادف «بدترین کابوسی است که می توانست اتفاق بیافتد».

Rob Muench شهردار Humboldt گفت که این فاجعه یک «لحظه‌ی تاریک برای شهر و جامعه ماست».

«در سرتاسر کانادا، تیم‌های ورزشی همیشه در زمستان‌های کانادا با اتوبوس رفت‌وآمد می‌کنند. این فاجعه اتفاقی است که فقط در فکر والدین می‌افتد، اما اینبار متاسفانه واقعا اتفاق افتاد».

«هیچ استراتژی در مورد موارد این چنین وجود ندارد و ما از همه می‌خواهیم در روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها آتی حمایت خودشان را دریغ نکنند».

یک مرکز بحران و مشاوره در مرکز کنوانسیون Uniplex در Humboldt برپا شده است.

به گفته‌ی Garinger بازیکنان تیم از مناطق ادمونتون، Slave Lake و Airdrie در آلبرتا، و از ساسکاچوان و مانیتوبا بوده‌اند. وی گفت: «گرچه به خاطر این وضعیت غیر قابل درک متأسف و داغدار هستیم، اما می‌دانیم که این لحظه‌ای است برای متحد شدن و حمایت کردن از یکدیگر و تکیه کردن به یکدیگر».

یک عکس، بند آمدن راه در بزرگراه ۳۵ در شمال Tisdale نزدیک به جایی که اتوبوس تیم هاکی در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۸ تصادف کرد را نشان می‌دهد. افراد پلیس در جال هدایت ترافیک هستند. لیگ هاکی لیگ نوجوانان ساسکاچوان، یک لیگ هاکی نوجوانان دسته یک در کاناداست و افراد بین ۱۶ الی ۲۰ سال که متولد آمریکای شمالی هستند می‌توانند در آن بازی کنند.

Chow گفت نمی‌توان به این زودی در مورد نحوه برگزاری پلی‌آف‌ها نظر داد.

Broncos قرار بود روز جمعه در بازی نیمه نهایی Nipawin Hawks بازی كند.

Chow گفت: «درباره‌ی اینکه Humboldt Broncosچه‌کار خواهد کرد صحبت خواهیم کرد. سپس با فرماندار لیگ نیز مباحثاتی  خواهیم داشت و هر تصمیمی که بگیریم، در راستای منافع لیگ خواهد بود».

Swift Current Broncos لیگ هاکی غربی نیز در رسانه‌های اجتماعی همدردی خود را ابراز کردند: « Humboldt همیشه در قلب و یاد ما خواهد ماند».

چهار نفر از اعضای Swift Current Broncos نیز در تصادفی ددر ساسکاچوان در سال ۱۹۸۶کشته شدند. Sheldon Kennedy بازیکن سابق NHL، یکی از بازیکنانی که در سال ۱۹۸۶ در آن اتوبوس بود نیز پیام تسلیت خود را توییت کرده است: «دعا و ثنا بدرقه‌ی تمام کسانی که تحت تاثیر تصادف اتوبوس قرار گرفتند».

Manny Viveiros مربی Swift Current Broncos که تیمش روز جمعه با تیم Moose Jaw Warriors بازی داشت گفت: «این واقعه یک تراژدی است. تراژدی که بچه‌ها تیم ما همه‌ی جامعه‌ی هاکی را  تحت تاثیر قرار می دهند. آنها می توانستند بچه‌های ما باشند».

Tim Hunter، مربی Warriors گفت: «برای آرامش خانواده‌ها و آمرزش بازیکنان دعا می‌کنم». Hunter گفت که کارکنانش قبل از بازی خبر تصادف را شنیدند، اما به چیزی به بازیکنانش نگفتند. او گفت آنها بعدا متوجه شدند.

او قبل از اشاره به این که رسانه‌های اجتماعی نحوه‌ی واکنش نشان دادن مردم به این نوع تراژدی‌ها را تغییر داده‌ند گفت: « تصادف Swift Current Broncos و همه افرادی که تحت تاثیر قرار گرفتند را به یاد دارید».

«امروزه در توییتر، افراد زیادی برای آرامش خانواده‌ها و بازیکنان دعا می‌کنند و احساس خود را به اشتراک می‌گذارند … جامعه‌ی هاکی یک جامعه بسیار محکم است و همه به این افراد فکر می‌کنند».

Scott Moe نخست‌وزیر ساسکاچوان در توئیت خود گفته است: «واژه‌ها نمی‌توانند عمق احساسات ما را توصیف کنند. به نمایندگی از یک استان داغ‌دیده، از اولین متخصصان پزشکی که شجاعانه و در شرایط سخت به خوبی واکنش نشان دادند تشکر می‌کنم».

پدر Derek Patter، یکی از بازماندگان تیم، درباره‌ی بهبود سه تن از بازیکن Humboldt Broncos که در بیمارستان بستری بوده‌اند، توئیت کرده است.

Quinn Schneidmiller، متولد ادمونتون، که پیش از جابه‌جایی‌اش در ماه اکتبر، برای Broncos بازی می‌کرد در مصاحبه با Global News گفت هفته پیش در Humboldt بوده و سری هم به دوستان بازیکن تیم سابقش زده است. Schneidmiller گفت: «اصلا نمی توانم اتفاقی که افتاده است را باور کنم. همین ۷۲ ساعت پیش بود که بغل‌شان کرده بودم». او افزود: «درکش برایم خیلی سخت است.من اکثر آنها را می‌شناختم».

منبع: globalnews