Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

چرا غرب كلگرى هميشه پرطرفدار است؟ (معاملات املاک)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در كلگرى

مناطق تشكيل دهنده غرب كلگرى در نقشه پايين صفحه ديده مى شوند. غرب كلگرى همواره به دلايلى كه در ادامه مقاله گفته مى شود، جزو پرطرفدارترين مناطق كلگرى با رشد خوب قيمتى بوده است.

ولى دلايل اين جذابيت چيست؟
  1. نزديكى به چند خيابان اصلى همچون  17Ave، Glenmore Trail و Bow Trail دسترسى سريع و آسانى را براى اين ناحيه ايجاد كرده است. با افتتاح بال غربى Stoney Trail در سال ٢٠٢١ اين دسترسى به شدت بهترهم خواهد شد.
  2. وجود مترو شهرى هم از ديگر نكات جذاب كننده اين ناحيه است.
  3. ساخت خانه هاى بزرگ، لوكس وجديد باعث گران بودن خانه هاى غرب كلگرى شده است، و اين امر به نوبه خود باعث جلب توجه خاص خريداران به اين ناحيه است.
  4. كمبود زمين و عدم دسترسى به زمين ها جديد براى ساخت خانه هاى نوساز هم عامل ديگرى است كه باعث رشد بهتر قيمت خانه ها در اين ناحيه شده است.
  5. وجود مدارس عمومى و خصوصى خوب.
  6. تراكم به نسبت كمتر خانه ها در محلات.
بررسى محلات در غرب كلگرى
Aspen Woods, Spring Bank, Cougar Ridge, West Spring, Discovery Ridge

اينها محلات جديد ساز هستند و اگر شما به خانه هاى نوساز علاقه داشته باشيد،احتمالا انتخاب شما خواهند بود. عمدتا خانه ها در اين محلات در سال ٢٠٠٧ تا ٢٠١٤ ساخته شده اند.

از اين ميانAspen Wood  و Discovery Ridge گران ترين مناطق غرب هستند، با اين تفاوت كه Aspen  خانه هاى نوسازترى دارد و دسترسى به وسايل حمل و نقل عمومى بهترى هم دارد.

Discovery Ridge با داشتن طبيعت خاص و سبز و سبك روستايى طرفداران خاص خود را دارد. البته بايد در زمان خريد نقشه مناطق تحت تاثير در سيل سال ٢٠١٣ را در نظر گرفت.

Spring Bank هم از محلات خوب غرب است با دسترسى خوب به وسايل عمومى و خيابان هاى اصلى.  اكثر محله روى زمين هاى شيبدار ساخته شده است و به همين علت در زمان خريد بايد به شيب زمين خانه توجه نمود.

West Springs و Cougar Ridge هم براى بازه قيمتى كمتر محلات بسيار مناسبى هستند، با داشتن خانه هاى بزرگ و زيبا، و به خصوص نزديكى به پيست اسكى COP.

Patterson, Strathcona Park, Signal Hill, Christie Park

اين محلات از محلات خوب قديمي با دسترسى مناسب هستند ولى به جز Signal Hill بقيه محلات قديمى و اكثرا در حدود سال ١٩٧٠ ساخته شده اند. اين محلات براى كسانى كه علاقه به داشتن حياط هاى بزرگ و نقشه خانه هاى قديمى هستند، مى تواند ايده آل باشند.

خانه هاى Signal Hill هم در سال هاى ١٩٨٠ تا ٢٠٠٠ ساخته شده است.  نزديكى اين محله به مراكز خريد و قيمت هاى كمتر خانه، اين محله را جزو پرطرفدارترين محلات غرب كرده است.

Glenbrook, Glamorgan, Rosscarrock, Spruce Cliff, Wildwood

اين محلات واقع در شرق  Sarcee Trail جزو بهترين مناطق براى خريد خانه هاى سرمايه گذارى هستند. بيشتر خانه ها  Bungalow هاي قديمى، ساخت سال هاى ١٩٥٠ تا ١٩٦٠ هستند. خانه هايى كه در بيشتر اوقات زمين هاى بسيار با ارزشى دارند براى ساخت و ساز.

البته خريد خانه هاى قديمى براى سرمايه گذارى احتياج به موارد زيادى دارد.