Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

کانادایی‌ها خواستار قوانین سختگیرانه‌تر برای Airbnb

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

محبوبیت Airbnb طی چند سال گذشته بیشتر شده است، اما این محبوبیت روزافزون، قوانین و مقررات بیشتری را نیز می‌طلبد.

نتایج مطالعه‌ی اخیر موسسه Angus Reid نشان می‌دهد که درصد کسانی که درحال‌حاضر می دانند Airbnb چیست، نسبت به سال ۲۰۱۶ که همین مطالعه را انجام داده بودند، بسیار افزایش یافته است.

دو سال پیش، تنها ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان تا به حال Airbnb را شنیده بودند، چه برسد به اینکه بخواهند از آن استفاده کنند، اما این تعداد در حال حاضر به ۸۷ درصد افزایش یافته است و ۱۲ درصد نیز  از آن استفاده کرده‌اند.

این مطالعه، که بین ۱۵ تا ۱۹ فوریه، به صورت آنلاین و توسط ۲۵۰۱ فرد بالغ کانادایی انجام شده، همچنین نشان می‌دهد که نگرش افراد نسبت به Airbnb از سال ۲۰۱۶ کمی تغییر کرده است.

بر اساس نتایج این مطالعه، بسیاری بر این باورند که امکان اسکان در مکان‌هایی که در Airbnb برای اقامت تعیین شده است، به جای اجاره این مکان‌ها برای اقامت طولانی مدت، بازار مکسن برخی از شهرها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

ونکوور و تورنتو اخیرا برای اطمینان از اینکه Airbnb مشکلی برای اجاره‌دهندگان مسکن در این شهرها ایجاد نمی‌کند، مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرده‌اند و به نظر می‌رسد اکثر کانادایی‌ها خواستار وضع چنین قوانینی در سراسر کشور هستند.

به طور کلی، بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان (۵۴٪) گفتند که ترجیح می‌دهند خدمات Airbnb، مشابه هتل‌ها تنظیم شود، که این میزان در مقایسه با یافته‌های مشابه سال ۲۰۱۶، ۱۱٪ بیشتر است.

طبیعتا درخواست برای وضع مقررات سختگیرانه‌تر در بریتیش کلمبیا بیشتر بود، چراکه هزینه‌های زندگی و قیمت اجاره‌ها در Metro Vancouver روز به روز درحال افزایش و فضاهای اقامت نیز روز به روز درحال کوچک‌تر شدن بود.

براساس این مطالعه، تنها یک بخش از کانادا (Atlantic provinces)‌ با ایده محدودیت اجاره‌ی کوتاه مدت سوئیت‌های اجاره‌ای مخالف بودند.

با این حال، تفاوت بین کسانی که با این ایده مخالف بودند و کسانی که از آن حمایت می‌کردند، تنها ۱٪ بود.