Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

هشدار افزایش کایوت‌ها (گرگ) در کلگری و ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق اظهارت مقامات، تعداد حیوانات وحشی که پا به شهر گذاشته‌اند در طول ماه گذشته افزایش یافته است، از این رو مردم بهتر است هشیارتر باشند.

مقامات شهر می‌گویند در ماه گذشته حضور حدود ۳۴۰ حیوان وحشی ثبت شده که از این میان، حدود ۱۰۰ مورد آنها کایوت بوده‌اند.

این تعداد در ماه گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، که احتمالا به دلیل فصل کُنام این حیوانات است؛ کایوت‌ها در این فصل از لانه‌های خود محافظت می‌کنند و به دنبال غذا برای تغذیه توله‌های خود هستند.

Chris Manderson سرپرست حفاظت شهری پارک کلگری می‌گوید: «متوجه شده‌ایم که رفتار و زوزه‌های این حیوانات کمی تهاجمی است». وی افزود اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر حمله‌ی این حیوانات دریافت نکرده است.

«من فکر می‌کنم هشیاری مردم در این زمینه بیشتر شده، ما هر روز تماس‌های زیادی از مردم دریافت می‌کنیم و این دقیقا چیزی است که ما می‌خواهیم».

کایوت‌ها معمولا در حومه‌های شهر و مناطق طبیعی فعالیت می‌کنند اما می‌توانند در هر نقطه‌ای از شهر نیز زندگی کنند.

عقب نشاندن این حیوانات

اقداماتی در این زمینه انجام شده است؛ می‌توان کایوت‌ها را از شهر دور کرد، اما ترجیح این است که چنین کاری انجام نشود.

Manderson می‌گوید: «تجربه نشان داده است که هرچقدر برای دور کردن کایوت‌ها از شهر تلاش کنید، نتیجه برعکس شده و تعداد آنها درواقع بیشتر می‌شود». او همچنین اضافه کرد که تحقیقات نشان می‌دهد کشتن کایوت‌ها منجر به افزایش تولیدثل و افزایش تعداد آنها در طول زمان می‌شود.

Shelly Alexander کارشناس سگ‌سانان وحشی دانشگاه کلگری می‌گوید درگیری واقعی بین انسان و کایوت بسیار نادر است؛ اما همچنین اضافه می‌کند که درهر صورت مردم باید آگاه باشند.

او گفت: «هشیار باشید و حتما برای سگ‌های خود قلاده ببندید و هرگز بیرون از خانه مواد غذایی نگذارید تا آنها را به سمت غذا جذب نکنید».

منبع: CBC