Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

قرعه‌کشی برای دریافت مجوز فروش ماریجوانا در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فروشندگان ادمونتونی که امیدوارند سال جاری بتواند به جرگه‌ی فروشندگان مجاز ماریجوانا بپیوندند، باید خود را به دست سرنوشت بسپارند.

با قانونی شدن فروش ماریجوانا در سال جاری، مقامات شهرداری برای تعیین اینکه چه کسانی می‌توانند مجوز تاسیس فروشگاه ماریجوانا را دریافت کنند، پیشنهاد برگزاری یک قرعه‌کشی را داده‌اند.

مقامات در جلسه عمومی روز دوشنبه در تالار شهرداری گفتند که فرایند انتخاب تصادفی، کمک می‌کند تا از پیش‌داوری درباره‌ی متقاضیان جلوگیری شود.

اما این موضوع برای فروشندگانی که از قبل به دنبال اجاره، بازسازی و طراحی محل کار خود بوده‌اند، همه چیز را به شانس وامی‌دارد.

به عقیده‌ی Trevor Fencott رئیس و مدیر عامل Fire & Flower این امر برای بخش خصوصی که تا همین الان هم هزینه‌ی فراوانی صرف این فرایند کرده زیاده از حد است: «به ما اطلاع نداده بودند که قرار است چنین کاری صورت بگیرد».

مجوزهای توسعه و کسب و کار توسط شهرداری داده می‌شوند، در حالی که کمیته‌ی بازی‌ها و مشروبات الکلی آلبرتا (AGLC) مسئول تصویب مجوزهای عملیاتی استانی برای فروشندگان ماریجواناست.

AGLC اعلام کرده که تا تاریخ ۳۰ آوریل ۴۸۲ درخواست برای صدور مجوز فروش ماریجوانا دریافت کرده‌اند.

Fencott معتقد است شهرداری باید کسانی که قبلا برای تایید استانی از طریق AGLC درخواست کرده‌اند را جدی‌تر بگیرد.

Fire & Flower ۱۶ اپلیکیشن برای دریافت مجوز فروش در ادمونتون داده است و اگر همه چیز به شانس واگذار شود، ممکن است مجبور شوند برخی از فروشگاه‌های خود را ببندند.

Ben Hendersonعضو شورای شهر گفت او از همان ابتدا نگران این بوده که شهرداری قرار است صاحبان فروشگاه‌ها را چطور انتخاب کند.

شهردار Don Iveson معتقد است که قوانین مربوط به فروش ماریجوانا در طول زمان تغییر خواهند کرد.

پیش از فرآیند انتخاب تصادفی پیشنهادی از سوی مقامات، شهرداری قصد دارد از ۲۲ می تا ۱۲ ژوئن اظهارنامه‌های متقاضیان را پذیرفته و تا ۲۰ ژوئن آنها را بررسی کند.

شورای شهر توافق کرده که امکان برگزاری قرعه‌کشی را در جلسه‌ای در ماه جاری مجددا بررسی کند.

شورا همچنین روز دوشنبه قوانین و آیین‌نامه‌ی منطقه‌ای فروشگاه‌ها را نیز مطرح کردند؛ فاصله‌ی فروشگاه‌های ماریجوانا از یکدیگر، از مدارس و از کتابخانه‌های عمومی باید ۲۰۰ متر و از پارک‌ها، مراکز تفریحی یا مراکز مراقبت‌های بهداشتی استان ۱۰۰ متر باشد.

نتایج یک نظرسنجی عمومی نشان می‌دهد که فاصله از مدارس، مهم‌ترین بخش جداسازی این آیین‌نامه بوده است. ۴۱۰۰ نفر در این نظرسنجی آنلاین که بین ۱۴ نوامبر و ۷ دسامبر ۲۰۱۷ انجام شده شرکت کرده‌اند.