Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

گرفتن برگه جریمه برای داشتن کلاه ایمنی!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Angie Thiessen بچه‌های خودش را برای دوچرخه سواری در یک روز آفتابی بهاری بیرون برده بود که یک افسر پلیس آنها را کنار کشیده و به آنها برگه‌ای شبیه به برگه‌ی جریمه داده بود، آنهم نه به خود Angie، بلکه به دخترش Olivia، درحالی که کلاه ایمنی‌اش سرش بود.

خوشبختانه، لازم نیست Olivia به دادگاه ترافیک برود تا جریمه سنگینی پرداخت کند، بلکه در عوض این برگه جریمه، بلیط یک مرکز تفریحی در شهر کلگری است.

افسر، همانطور که Thiessen در توییتی که روز چهارشنبه پست کرده نوشته است، در واقع، یک برگه‌ی مثبت (positive ticket) صادر و از Olivia برای پوشیدن کلاه ایمنی هنگام دوچرخه‌سواری قدردانی کرده بود. روی برگه نوشته شده بود: «بدین وسیله اعلام می‌شود که Olivia شهروند خوبی بوده است. بخش پایینی این برگه، دو (۲) بلیط رایگان برای استفاده از هر تسهیلات تفریحی در شهر کلگری است. از شما برای کمک به اینکه کلگری یک جامعه‌ی فوق‌العاده باشد قدردانی می‌کنیم».

Thiessen نیز که مشخصا از این اتفاق خوشنود شده در توییترش نوشته است:

کمپین positive ticket در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و در ماه ژانویه این برنامه با فروشگاه‌های Mac همکاری کرد تا جوانان را تشویق به انجام دادن کارهایی مثبت مانند پوشیدن کلاه ایمنی، کمک به دانش‌آموزان کوچک‌تر از خود و یا حضور در تمامی کلاسها در طول هفته بکنند.

طبق گزارش ماه ژانویه پلیس کلگری، حدود ۲۳۵۰ برگه‌ی مثبت برای جوانان کلگری به پاس رفتار مثبت‌شان صادر شده است.

سرهنگ Andrew Critchley در مصاحبه‌ای گفت: «این فرصتی عالی برای افسران است تا رفتارهای مثبت را شناسایی و روابطی محکم با جوانان جامعه ایجاد کنند».

کمپین‌های مشابه برگه‌های مثبت در مناطق دیگر کانادا، از جمله تورنتو، ونکوور و نیوبرانزویک نیز اجرا شده است.

منبع: DailyHive