Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

بیمه بیماری‌های حاد در کانادا Critial Illness Insurance

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : مجید ضیایی ، مشاور مستقل مالی در کلگری

چه کسانی لازم است که این نوع بیمه را داشته باشند؟

اشخاصی که مشمول پوشش بیمه از کارافتادگی (Disability Income Insurance) نمی‌شود، بدلیل آنکه قسمتی از نیروی کار تلقی نمی‌شوند، بهترین کاندیدا برای این نوع بیمه هستند.

بیمه از کار افتادگی براساس درآمد فرد محاسبه میشود. بدین ترتیب که اگر شخصی بطور فعال کارمیکند و دارای درآمداست، به احتمال زیاد برای استفاده از بیمه از کارافتادگی دارای صلاحیت میباشد.

کسانیکه درآمد فعال ندارند، ( درآمدشان حاصل از سود سرمایه گذاری است)، و همچنین والدینی که خانه دار هستند، نمیتوانند برای بیمه از کار افتادگی اقدام کنند.

در این صورت، این افراد می‌توانند از سرمایه های خود از طریق بیمه بیماری‌های حاد محافظت کنند.

چگونه بیمه بیماری‌های حاد، از سرمایه محافظت می‌کند؟

شرایط درمانی می‌توانند هزینه های بسیارزیادی داشته باشند. این هزینه ها می‌توانند شامل هزینه های دارویی و درمانی باشند که توسط دولت پوشش داده نمی‌شود.

در برخی موارد، امکان دارد فردی بخواهد که از امکانات پزشکی خارج از کانادا استفاده کند.
داشتن بیمه بیماری های حاد، به این معناست که هزینه های درمانی از محل پس انداز پرداخت نمی‌شود. این بیمه، مبلغ از پیش

تعیین شده در قرارداد را بصورت یکجا و بصورت معاف از مالیات به صاحب قرارداد بیمه پرداخت می‌کند.
این نکته حائز اهمیت است که فرد بیمه شده قادراست که مبلغ دریافتی را به صلاحدید خود مصرف کند. پس، نیازی نیست که به سراغ پس انداز رفت.

بیمه بیماری‌های حاد چه مواردی را پوشش می‌دهند؟

۳ بیماری دربین تمامی قراردادهای این نوع بیمه مشترک است که شامل حمله قلبی، سکته مغزی و سرطان است. شرکت‌های بیمه مختلف پوششهای مختلفی دارند و برخی از آنها تا ۲۴ نوع بیماری حاد را نیز پوشش می‌دهند.

این بیمه چگونه صادرمیشود؟

میزان پوشش این بیمه معمولا بین ۵۰٫۰۰۰ تا ۵۰۰٫۰۰۰ دلار میباشد. مواردی که در صدور این بیمه درنظرگرفته میشود شامل سن، جنسیت، وضعیت مالی، سلامتی فرد و خانواده اش و همچنین تاریخچه پزشکی فرد، میباشد.

تفاوت بیمه عمر با بیمه بیماری‌های حاد چیست؟

بیمه بیماری‌های حاد بعنوان کمک خرج (Living Benefit) نیز شناخته میشود. این بدین معناست که مبلغ پرداختی توسط بیمه به فرد بیمه شده پرداخت میشود. درصورتیکه در مورد بیمه عمر، مبلغ پرداختی پس از فوت بیمه شده، به بازماندگانش پرداخت