Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

فیلمی نادر از نزاع یک جفت سیاهگوش کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Nicole Lewis و Ed Trist ساکنان انتاریو شمالی، روز جمعه برای گشت‌وگذار به دریاچه Avery رفته بودند که به یک جفت شیاهگوش کانادایی نادر برمی‌خورند و از آنها فیلم می‌گیرند.

در این ویدئو که به سرعت هم وایرال و بیش از ۱۰ میلیون بار دیده شده، این دو سیاهگوش درحال فریاد کشیدن بر سر هم هستند.

Oh wow ??

Posted by Nicole Lewis on Friday, May 18, 2018

طبق گفته‌های Canadian Geographic، سیاهگوش‌های کانادایی در مناطق جنگلی یافت می‌شوند و زیر درختان افتاده، ریشه‌های درختان، لبه‌ی سنگ‌ها یا بوته‌های انبوه زندگی می‌کنند.

این حیوانات نادر اکثر از محل زندگی خود خارج نمی‌شوند و نرها هم تنها در زمستان و در فصل جفتگیری به دیگر سیاهگوشان نزدیک می‌شوند. به همین دلیل خیلی روشن نیست که این دو آنجا چه کار می‌کرده‌اند.

Chris Enright سرپرست خدمات دامپزشکی در باغ وحش Assiniboine Park در Winnipeg به CBC گفت که اگر در اوایل فصل بودیم، می‌شد شک برد که این دو یک نر و یک ماده هستند.

The Canada Lynx can be found in boreal forests all across Canada – from Newfoundland to the Yukon. Their range extends into western Montana, Idaho, Washington and Utah.

«الان برای جفتگیری کمی دیر است، اما حیوانات برای انجام غریزه‌ی خود از کتابچه راهنما استفاده نمی‌کنند، بنابراین غیر محتمل نیست که یکی از این دو سیاهگوش ماده بوده باشد و بین خواستن و نخواستن جفتگیری مانده و درحال نزاع با سیاهگوش نر باشد».

Enright همچنین اضافه کرد که این امکان نیز وجود دارد که هر دو نر باشند و برای جفتگیری با یک ماده درحال رقابت باشند یا اینکه در حین عبور به هم رسیده‌ باشند و خواهند حد و مرز قلمروهایشان را به هم یادآوری کنند».