Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

شکایت به سازمان تجارت جهانی پیرو تعرفه‌های اخیر آمریکا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 وزیر امور خارجه کانادا خانم Chrystia Freeland، اعلام کرد کانادا بدلیل افزایش تعرفه های غیرقانونی امریکا بر فولاد و آلومینیوم از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت میکند.

کریستیا فریلند همچنین گفت افزایش تعرفه‌ها متناقض با الزامات بین المللی آمریکا و قوانین سازمان تجارت جهانی هستند.

دولت کانادا پیرو حمایت از شکایت خود علیه تعرفه‌های یک جانبه با عنوان حفظ امنیت ملی آمریکا  به سازمان تجارت جهانی خواستار بازبینی این اقدام آمریکا تحت قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی شد .

ترودو دلیل امینت ملی امریکا را غیر قابل تصور خوانده و این تعرفه‌ها را یک بی حرمتی به کشته‌شدگان در جنگ‌های مشترک با امریکا عنوان کرده است.

تولیدات فولاد و آلومینیوم کانادا سالانه ۱۳ هزار تن فولاد به ارزش ۱۴ میلیارد دلار و ۳.۲ میلیون تن آلومینیوم به ارزش ۱۲ میلیارد دلار است. بر این اساس نزدیک به نیمی از تولیدات فولاد و ۸۰ درصد از تولیدات آلومینیوم کانادا به امریکا صادر می‌شود، از این رو وضع تعرفه‌های جدید می‌تواند به اقتصاد کانادا لطمه جدی وارد کند.

سه شنبه گذشته واشنگتن اعمال تعرفه های 25 درصدی بر وارادت فولاد کانادا واعمال  تعرفه 10 درصدی برای آلومینیوم را اعلام کرد.

همچنین کانادا نیز به عنوان مصرف کننده بزرگ کالا بلافاصله با اعمال تعرفه های گمرکی 16.6 میلیاردی با احتساب دلار کانادا بر فولاد و آلومینیوم آمریکا دست به اقدام متقابل زد.

منبع: news18