Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

کانادای غنی از انرژی، ایستگاه بعدی معدن‌کاوان بزرگ بیت‌کوین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش‌ها حاکی از این است که Bitmain، غول معدن بیت‌کوین چین، به دنبال سایت‌های جدید معدن‌کاوی بیت‌کوین در کانادا است. به گفته نماینده شرکت، دلیل این امر افزایش سرکوب معادن بیت‌کوین و عملیات تجاری در چین است.

چین پیش از این بزرگترین منبع ارز مجازی بوده و همین امر موجب هراس دولت چین از مصرف مفرط برق توسط عملیات معدن‌کاوی شده است. در عملیات معدن‌کاوی و برای حل معادلات پیچیده‌ی ریاضی بیت‌کوین، از کامپیوترهای بزرگی استفاده می‌شود. این کامپیوترها به تأیید تراکنش‌های لِجِر ارز مجازی نیز کمک می‌کنند.

استان کبک به دلیل منابع انرژی عظیم خود، از این جابه‌جایی بیشتری بهره را می‌برد. طبق اظهارات Hydro Quebec، مازاد برق استان بیش از ۱۰۰ تراوات‌ساعت برای بیش از ۱۰ سال است. ۱ تراوات‌ساعت برای برق رسانی به ۶۰٫۰۰۰ خانه در طول یک سال کافی است.

Bitcoin Canada

کبک در حال حاضر، پس از کمپینی که اواخر سال گذشته به منظور جذب سرمایه‌گذاری در مراکز داده و معادن ارز مجازی برگزار کرد، ۳ پلیر از ۵ پلیر بزرگ بلاک‌چین را به خود اختصاص داده است. قیمت برق در این استان، ارزان‌ترین نرخ در آمریکای شمالی است: نرخ صنعتی ۰٫۰۳۹۴ دلار به ازای هر کیلووات‌ساعت برای معدن‌کاوان ارز مجازی و ۰٫۰۲۴۸ دلار به ازای هر کیلووات‌ساعت برای مراکز داده.

گرچه چین هیچ‌گونه تهدید مستقیم یا بیانیه‌ی رسمی در مورد بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی صادر نکرده، اما معدن‌کاوان چینی گزارش داده‌اند کنترل‌ها در مورد گسترش معادن بیشتر شده و معادن اغلب و به صورت تصادفی بسته می‌شوند.

Bitmain ادعا می‌کند در حال حاضر عملیات استخراج معادن در کانادا را شروع کرده و برنامه‌هایی برای گسترش سایت‌های استخراج معادن و ساختن معادن جدید دارد؛ گرچه نام مکان‌های معادن فعلی را فاش نکرد.

شرکت‌های دیگر نیز از افزایش عملیات معدن‌کاوی ارز مجازی در کشور بهره‌مند شده‌اند، چراکه معدن‌کاوان ارز مجازی در تلاش برای به اشتراک گرفتن یا اجاره فضاهای بلااستفاده‌ی شرکت‌های سنتی دیگر مانند نساجی، کاغذسازی و کارخانه‌های پالپ هستند.

منبع: dailytings