Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

اجاره راحت و ارزان دوچرخه در همه جای ادمونتون!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات شهر ادمونتون در فکر اجرای یک طرح جامع برای سیستم اجازه دوچرخه در شهر هستند.

آن‌ها به دنبال بررسی ریسک‌پذیری این طرح و همچنین مطالعات مختلف در مورد مدل‌های مختلف اجرای طرح اشتراک سیستماتیک دوچرخه در شهر تا انتهای سال ۲۰۱۹ هستند. در عین حال، طرفداران این طرح امیدوارند اجرای این طرح سرعت ببخشید.

مطمئنا شهر ادمونتون اولین شهر در کانادا نیست که به فکر طرحی اشتراک دوچرخه افتاده است. طرح dropbike در شهر‌های مختلف کانادا از جمله شهر‌های تورنتو، کینگ استون، اوشاوا، واترلو، کلونا، ونکور و… اجرا شده است. تکنولوژی dropbike در شهر کلونا این امکان را به مردم داده است که آن‌ها قفل چرخ عقب دوچرخه را با استفاده از یک پیام متنی باز کنند.

مکان‌یاپ نصب شده روی دوچرخه، مکانیزم قفل چرخ و دیگر تکنولوژی‌های استفاده شده در این پلترفرم سبب بازدهی بالا و قیمت ارزان‌این اجاره دوچرخه در این سیستم شده است.

کاربران در شهر‌های یاد شده می‌توانند از محل‌های تعبیه شده سوار دوچرخه را با قیمت ساعتی یک دلار به صورت سیستماتیک اجاره کنند. اگر فردی دوچرخه اجاره شده را در یکی از جایگاه‌های مخصوص نگذارد ۵۰ سنت برای یک دلار جریمه می‌شود و نفر بعدی که دوچرخه را پیدا کرد و بازگرداند، ۱ دلار کردیت دریافت می‌کند!

به گفته تیم مت ورنا، رئیس هماهنگی سیستم اشتراک‌گذاری دوچرخه در شهر کلونا، تیم اون در هر سیصد متر و در شعاع۱۰ کیلومتری از مرکز شهر محل‌های مجهز به قرار گیری دوچرخه اشتراکی تعبیه کرده‌اند که سبب سهولت در استفاده از این طرح شده است.

سرعت بخشیدن به ایجاد خطوط مخصوص دوچرخه در مناطق مختلف شهر ادمونتون، نوید ایجاد هرچه سریع‌تر چنین طرحی را می‌دهد. با این طرح راحت می‌توانید با یک دلار مسیر خانه تا سرکار یا دانشگاه را دوچرخه سواری کنید و با همان هزینه به خانه بازگردید، با این تفاوت که ورزش کرده‌اید و بدن سالم‌تری خواهید داشت… به نظر شما اجرای این طرح چه تاثیری در رفت و آمد شده خواهد گذاشت؟