Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

حذب محافظه‌کار مترقی، برنده‌ی انتخابات اونتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جای تعجبی نیست که حذب محافظه‌کار مترقی در انتخابات اونتاریو برنده و Doug Ford به عنوان نخست‌وزیر جدید این استان انتخاب شده است.

پیش‌بینی شده بود که این حزب پیروزی اکثریت دولت را بدست آورد و ظرف ۱۵ دقیقه پس از پایان رای‌گیری، این پیروزی اعلام شد.

Ford که یک بیزینس‌من و عضو سابق شورای شهر تورنتو است، قطعا در جالب‌توجه بودن این انتخابات نقش مهمی داشته است. رهبر حذب محافظه‌کار مترقی در طول انتخابات سرتیتر همه‌ی خبرها بود، از متهم شدن به استخدام سیاه‌لشکر در اولین مناظراتش گرفته تا شکایت بیوه‌ی Rob Ford از وی.

اما رای‌ها چیز دیگری را نشان دادند و به دنبال آن، دوره‌ی جدیدی پیش‌روی حذب محافظه‌کار مترقی انتاریو قرار می‌گیرد.

Doug Ford

و گرچه پلت‌فرم Doug Ford لزوما جزئیات احزاب دیگر را نداشت، اما آنچه او در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود به شرح زیر است.

کاهش قیمت بنزین

Ford وعده داده است که با حذف طرح مالیاتی کنترل و تجارت Kathleen Wynne، متوقف ساختن مالیات کربن و کاهش مالیات بنزین اونتاریو، قیمت بتزین را تا ۱۰ سنت کاهش دهد.

کاهش هزینه‌های آب

حذب محافظه‌کار مترقی اونتاریو وعده داده است سود سهام را به مصرف‌کنندگان بازگرداند و همین امر موجب کاهش هزینه‌ی قبوض آب خانوارها به طور میانگین تا ۴٫۷٪ می‌شود. Ford همچنین گفته است که حزب او اقدام برای جبران هزینه‌های برنامه‌های حفاظتی توسط افزایش قبوض آب را متوقف خواهد کرد و درعوض این برنامه‌ها را بر پایه‌ی مالیات سوق می‌دهد و به این ترتیب هزینه‌ی قبوض آب خانوارها به طور میانگین تا را ۲٫۹٪ کاهش می‌یابد.

سرمایه‌گذاری در بخش مراقبت‌های بهداشت و سلامت

حذب محافظه‌کار مترقی متعهد شده است تا ظرف ۵ سال آینده، ۵۰۰۰ تخت جدید برای مراقبت‌های طولانی مدت و ۳۰٫۰۰۰ تخت دیگر تا ۱۰ سال آینده خریداری کند. این حذب همچنین ۱٫۹ میلیارد دلار نیز برای سلامت روان، خدمات ترک اعتیاد و حمایت خانگی اختصاص خواهد داد که در مجموع ۳٫۸ میلیارد دلار خواهد شد.

دسترسی بیشتر به آبجو و شراب

Ford در طول مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که دسترسی به آبجو و شراب را راحت‌تر می‌کند. وی همچنین اعلام کرده بود که دولت او افزایش قیمت هزینه آبجو را متوقف خواهد کرد و با فراهم کردن امکان رقابت بیشتر برای آبجوساز‌ها، قیمت آبجو را دوباره به ۱ دلار می‌رساند.

روزها قبل از انتخابات، Ford گفته بود آمادگی این را دارد که از همان روز اول زمام کار را به دست بگیرد.

«تیم ما متشکل از افرادی است که آماده‌ی کارند. کاندیداهای ما خدمتگزاران دولت هستند؛ وزرای کابینه با ده‌ها سال تجربه، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، معلمان، پزشکان، پرستاران، وکلا، روزنامه‌نگاران، افسران پلیس و کهنه‌سربازان، که همه آنها خدمات خود را در عرصه‌ی جدید ادامه می‌دهند».

منبع: dailyhive