Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

چگونه می توان ازجریمه های حساب تحصیلی (RESP) فرزندان جلوگیری کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : مجید ضیایی ، مشاور مستقل مالی در کلگری

چگونه می توان ازجریمه های حساب تحصیلی (RESP) فرزندان جلوگیری کرد اگر فرزندانمات به دانشگاه نروند

والدین همواره این رویا را در سر می پرورانند که بهترین امکانات و خدمات را برای تحصیلات فرزندانشان فراهم کنند و از حساب پس انداز تحصیلی استفاده کامل را ببرند، اما اگر پسر یا دختر شما تصمیم بگیرد که به مدرسه نرود یا دانشگاه را ادامه ندهد خود را برای یک میزان مالیات زیاد آماده کنید.

با توجه به خدمات دولت و معافیت مالیاتی حساب‌های پس‌انداز تحصیلی؛ از این حساب می‌توان نهایت استفاده را نمود تا بتوان آینده فرزندانمان را تامین کرده و هزینه های تحصیل را کاهش داد. با این حال والدین باید آماده باشند که اگر فرزندانشان به دانشگاه نروند یا ادامه دهد ندهند با مالیات‌های اعمال شده در حساب های پس انداز تحصیل تحصیلی روبرو نشوند.

در صورت بستن حساب پس انداز تحصیلی، باید مبالغی را که دولت در این حسابها سرمایه گذاری کرده برگردانده و همچنین  بر سود این حساب ها نیز مالیات تعلق میگیرد.

اگر والدین بدانند که یکی از بچه هایشان به دانشگاه نخواهند رفت یکی از مواردی که می‌توان انجام داد این است که میزان کمک دولت را به برادر یا خواهر او انتقال داد. البته باید این نکته را به خاطر سپرد که حداکثرمبلغ کمک دولت در این حسابها  ۷۲۰۰ دلار به ازای هر فرزند می باشد.  یعنی در صورتی که فرزند دیگرتمام این ۷ هزار و ۲۰۰ دلار را دریافت کرده باشد در صورت انتقال حساب پس انداز تحصیلی او به برادر یا خواهرش، مبلغ اضافی کمک دولت باید به دولت برگردانده شود.

اگر انتقال حساب پس انداز تحصیلی به فرزند دیگر امکان پذیر نباشد ، به طور مثال در صورت تک فرزندی هیچ راهی برای نگهداری کمک دولت وجود ندارد و باید تمامی کمک دولت در این حساب را به دولت بازگرداند. اما این امکان وجود دارد که مبلغ موجود در حساب به همراه سود آن را به حساب پس انداز بازنشستگی انتقال داد. اگر در حساب پس انداز بازنشستگی والدین جای کافی موجود باشد ، دولت این اجازه را می‌دهد که تا سقف ۵۰ هزار دلار از حساب پس انداز تحصیلی فرزند به حساب پس انداز بازنشستگی والدین منتقل  شود. البته این به شرطی است که ده سال از باز کردن حساب پس انداز تحصیلی گذشته ، فرزندان بیشتر از ۲۱ سال سن داشته و از این حساب ها استفاده نکرده باشند.

بسیاری از افراد نمی دانند که پس از ثبت نام در یک  موسسه آموزشی معتبر و به رسمیت شناخته شده توسط دولت،  در۱۳ هفته اول پس از ثبت نام ، فقط  تا سقف ۵ هزار دلار از حساب پس انداز تحصیلی را میتوان برداشت  نمود و بعد از ۱۳ هفته هیچ محدودیتی برای دریافت پول از این حساب وجود ندارد. در صورتی که دانش آموز بخواهد موسسه آموزشی را  ترک نماید ، یکی از بهترین راه‌ها این است که در صورت امکان بلافاصله تمامی موجودی حساب خود را خالی کند.

نکته دیگری که باید به خاطر سپرد این است که در صورتی که فرزندمان تمایل به ادامه تحصیل نداشته باشد بسیار زود است که در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی حساب پس انداز تحصیلی را بست.  بدین دلیل که ، از زمانی که فرزند به دنیا می آید تا آخر سالی که به سن ۳۵ سالگی  ، می توان این حساب را باز نگه  داشت.