Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

سیستم اشتراک دوچرخه در کلگری اجرا خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری طی سالهای اخیر به محل خوبی برای دوچرخه سواری تبدیل شده است و حالا یکی از اعضای شورای شهر قصد دارد این کار را برای مردم شهر و گردشگران آسان تر سازد.

در اعلامیه ای که اخیرا بر روی وبسایت شورای شهر کلگری قرار گرفته است، جزئیات و نحوه اجرای سیستم اشتراک دوچرخه توسط یکی از اعضای شورای شهر کلگری، Evan Woolley، مطرح شده است.

Woolley گفت:” در چهارسال گذشته، اهالی کلگری برای حضور در محل کار، مدرسه و رسیدگی به امور روزمره خود از دوچرخه استفاده کرده اند.با وجود زیربنای لازم ، مردم زیادی مشتاق سیستم اشتراک دوچرخه هستند و به نظر من هم این ایده بسیار خوبی است.”

قرار است Woolley در جلسه روز دوشنبه شورای شهر، این پیشنهاد را مطرح کند و این احتمال هست که با آغاز یک برنامه دوساله اشتراک دوچرخه موافقت شود.

این برنامه احتمالا توسط شرکت کالیفرنیایی LimeBike، که مجری طرح های زیادی در سن فرانسیسکو، برلین، شیکاگو و هفتاد شهر دیگر است، مدیریت شود.

یکی از مواردی که Woolley بر آن تاکید بسیار داشت، رایگان بودن این طرح برای اهالی کلگری است.

او خاطرنشان کرد:” مجری های احتمالی مانند LimeBike تمامی هزینه های اجرا و مدیریت این طرح را برعهده خواهند گرفت. همچنین این طرح موقعیت بسیار خوبی برای کار آفرینی در کلگری است و برای اجرای آن باید در صدد اجاره انبار هایی در نقاط مختلف شهر برآمد.”

در این سیستم،دوچرخه ها نیازی به محل استقرار ندارند و این طرح تا حدودی با آنچه در ونکوور به عنوان سیستم اشتراک Mobi Bike شناخته می شود، متفاوت است. در ونکوور، برای آغاز و پایان دوچرخه سواری، مکانهای استقرار زیادی در مرکز شهر تعبیه شده است – و این یعنی اگر محل استقرار دوچرخه ها چند کوچه دورتر از مقصد شما باشد، مجبور می شوید بخش آخر مسیر را پیاده بروید.

اخیرا در شهر Victoria درBritish Columbia طرح اشتراک دوچرخه ای اجرا شده است که در آن، افراد می توانند از طریق یک نرم افزار تطابق داده شده با GPS تعبیه شده بر روی هر کدام از دوچرخه ها، نزدیکترین دوچرخه را پیدا کنند. به این صورت افراد می توانند پس از رسیدن به مقصد، دوچرخه را قفل کنند تا مورد استفاده سایرین قرار بگیرد.
به نقل از Woolley، سیستم اجرایی در کلگری چیزی میان دو سیستم بالا خواهد بود و احتمالا مکانهای مخصوصی (havens) برای قفل کردن دوچرخه ها ساخته خواهند شد.

Woolley گفت:” اکنون با افزایش تعداد مسیرهای مخصوص و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ، می توان گامی رو به جلو برداشت و این طرح را اجرا کرد.”

اجرای سیستم اشتراک دوچرخه یکی از پنجاه عملیات تصویب شده در شورای شهر است و تاکنون تحقیقاتی هم درباره امکان اجرای این طرح صورت گرفته است.

منبع:Dailyhive