Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

توافقنامه جدید کانادا و استرالیا جهت گسترش فرصت های شغلی جوانان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخبار جدید

افزایش محدوده سنی به جوانان کانادایی این فرصت را می‌دهد که از طریق برنامه تجربه بین‌المللی کانادا به استرالیا سفر و در این کشور مشغول به کار شوند.

۲۸ آگوست ۲۰۱۸ – اتاوا، انتاریو

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی، و پیتر داتون، وزیر امور داخلی استرالیا، با امضای تفاهم‌نامه‌ای (MoU) بین کانادا و استرالیا، محدوده سنی در رابطه با برنامه Youth Mobility را افزایش دادند. طبق این تفاهم‌نامه، جوانان کانادایی و استرالیایی در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال، قادر خواهند بود از طریق برنامه بین‌المللی تجربه کانادا (IEC) در این دو کشور کار کنند.

استرالیا منبع اصلی شرکت‌کنندگان خارجی در IEC بوده و از طرف دیگر، این کشور، مقصد همیشگی جوانان کانادایی برای کار نیز بوده است. افزایش سن از ۳۰ تا ۳۵ سال، فرصت بیشتری برای متخصصان با تجربه از هر دو کشور فراهم می‌کند تا مهارت‌های ارزشمندی در یک محیط کار جهانی فراگیرند.

برنامه IEC فرایند کسب تجربه کار بین‌المللی کارآمد و سفر به خارج از کشور را برای جوانان تسهیل می‌کند. جوانان کانادایی که به دنبال تجربه کاری بین‌المللی هستند، می‌توانند از ۳۴ کشور و منطقه‌‌ای که در این برنامه سهیم هستند، کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نقل قول‌ها

«من بسیار خوشحالم که بر سر اصلاح این تفاهم‌نامه با استرالیا، و به دنبال آن تقویت روابط خوب بین دو کشور به توافق رسیده‌ایم. تجربه سفر و کار بین‌المللی به جوانان ما این امکان را می‌دهد که با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوند، مهارت‌های خود را توسعه دهند و به علاوه، فرصت‌های شغلی خود را بهبود بخشند. افزایش محدوده سنی، به جوانان کانادا و استرالیا فرصت می‌دهد چشم انداز خود از جهان را گسترش دهند و تجربه کاری حرفه‌ای در سفر کسب کنند».

– احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی

حقایق کوتاه

  • IEC در سال ۱۹۶۵ به عنوان تبادل فرهنگی میان کانادا و آلمان آغاز شد. در سال ۱۹۷۶، و دنبال موفقیت آن، کانادا اقدام به گسترش برنامه سفر و تبادل بین‌المللی با دیگر کشورها شد. با گذشت بیش از ۵۰ سال، کانادا همچنان به ترویج مبادلات فرهنگی برای جوانان ادامه داده است.
  • بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ کانادایی تاکنون از تجربه سفر و کار ارائه شده طی این برنامه بهره برده‌اند و بسیاری از آنها با تجربیاتی ارزشمند به کانادا بازگشته‌اند.
  • سه گروه مشارکتی در این برنامه وجود دارد:

۱. شرکت‌کنندگان Working Holiday با داشتن اجازه کار باز (Open Work Permit) می‌توانند در کشور میزبان کار و هزینه‌های سفر سفر خود را تامین کنند.

۲. اجازه کار ویژه کارفرما (employer-specific work permit) برای شرکت‌کنندگان International Co-op به دانشجویان امکان می‌دهد که تجربه هدفمند در زمینه تحصیل خود کسب کنند.

۳. شرکت کنندگان Young Professionals نیز با داشتن دریافت اجازه کار کار ویژه کارفرما می‌توانند تجربه کار هدفمند و حرفه‌ای در حوزه تحصیلات و یا مسیر شغلی خود کسب کنند.

اطلاعات تماس

Mathieu Genest
Minister’s Office
Immigration, Refugees and Citizenship Canada
613-954-1064

Media Relations
Communications Branch
Immigration, Refugees and Citizenship Canada
613-952-1650

منبع: canada