Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

زنان باردار درباره بیمه مسافرتی کانادا چه باید بدانند؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : مجید ضیایی ، مشاور مستقل مالی در کلگری

بعد از اینکه زنی از اهالی ساسکاچوان دخترش را قبل از موعد مقرر به دنیا آورد و با قبض نزدیک به یک میلیون دلاری مواجه شد، شرکت های بیمه و وکلا بر این مسئله که اشخاص باید درک بهتری از پوشش بیمه های مسافرتی خود داشته باشند، تاکید دارند

“ماه نوزاد” که به نوعی شبیه به “ماه عسل” است، از آنجایی نامگذاری شده است که والدین در انتظار بچه قبل از آنکه و چشم به دنیا بیاید، به مسافرت میروند. اگر قصد سفر دارید در حالیکه باردار هستید توقع به دنیا آمدن بچه میلیون دلاری (Million Dollar Baby) را داشته باشید.

پزشک شما برای مسافرت به این معنا نیست که سفارش شما توسط شرکت بیمه پوشش داده می شود بلکه این وظیفه مسافر است که از زوایای بیمه خود با کمک مشاور بیمه خود یا فردی که از طریق اومبادرت به خرید بیمه مسافرت می کنند، آگاه شود.

در مورد افرادی که در کانادا مسافرت می‌کنند بهتر است داشتن پوشش بیمه در نظر گرفته شد؛ زیرا به احتمال زیاد پوشش بیمه استانی شما فقط بخش اندکی از هزینه‌های درمانی شما را در خارج از استان پرداخت می کند.

در مورد افرادی که به کشور کانادا سفر می کنند همان بخش اندکی از پوشش نیز وجود ندارد و داشتن بیمه مسافرتی کاملا ضروری به نظر می رسد. حال اگر فردی باردار باشد شرایط پوشش شرکت های بیمه کاملا متفاوت خواهد بود شرکت های بیمه این مسئله را در دسته استثنائات پوشش بیمه قرار می‌دهند.

به طور معمول ۹ هفته قبل و بعد از زایمان عملاً پوششی وجود ندارد. حتی اگر هزینه های درمانی مادر پرداخت شود، هزینه های مراقبت از نوزاد تازه به دنیا آمده در بسیاری از پوششهای بیمه در نظر گرفته نمی‌شود. در نظر داشته باشید در برخی از موارد هزینه نگهداری از نوزاد به ۱۵ هزار دلار در روز نیز می رسد. *

اگر پوشش بیمه خانوادگی خریده اید به احتمال زیاد، پوشش این بیمه نوزاد تازه به دنیا آمده را در بر نمی‌گیرد. وقتی که نوزاد به دنیا آمد و خانواده به محل اقامت خود برگشت نوزاد می تواند به پوشش بیمه خانواده اضافه شده تا در سفر های آتی در نظر گرفته شود. **

در نظر داشته باشید که در کانادا به طور میانگین بیش از ۹۵ درصد مطالبات بیمه ای پرداخت می‌شود که ۲ درصد عدم پرداخت مربوط به شرایط موجود قبلی (Pre عاشق امید بغل هم و غم-Existing) و تفسیر اشتباه می‌باشد.

شرایط موجود قبلی چیست؟ می‌تواند هر چیزی باشد. شرکت های بیمه در صورتی که وضعیت بیماری شما در طول مدت خاصی بدون تغییر باشد، که یکی از نشانه های آن عدم تغییر میزان مصرف داروست، به فرد مسافر پوشش بیمه ارائه می دهند. اگر مطمئن نیستید که بیمه شما چه پوشش هایی دارد بهتر است که در مورد تبصره های آن و شرایطی که پوشش بیمه لحاظ نمی شود سوال نمایید.

توصیه می شود که با نمایندگی بیمه یا کارگزاران آن به صورت کتبی از طریق ایمیل مکاتبه نمایید تا در زمان مطالبات احتمالی بیمه مدارک محکم تری داشته باشید. اگر مطالبات شما مورد تایید قرار گرفت می‌توانید ازمدعی العموم (OmbudService for Life and Health Insurance) نظرخواهی کنید.

به طور کلی به جای آنکه نگران باشید و در مورد بدترین شرایط فکر کنید، خیلی ساده خودتان را شرایط بیمه آموزش دهید. همانطور که گفته شد از تبصره های موجود در پوشش بیمه آگاه شده و به تمامی سوالات پاسخ درست بدهید.

بیمه مسافرتی مسافران به کانادا پوشش شرایط اضطراری را برای مسافران ارائه می دهد و بسیار مشابه با بیمه مسافرتی برای کانادایی ها می باشد. پلن های مسافران به کانادا به هیچ عنوان هزینه های مربوط به بارداری و زایمان را پوشش نمی دهند.

البته وضعیت برای دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در کانادا متفاوت می باشد. برخی شرکت های بیمه با در نظر گرفتن زمان بارداری و حضور فرد در کانادا برای این دانشجویان پوشش زایمان در نظر می گیرند.
<class=”left ltr”>

* Adrienne Simic, a spokesperson for the Travel Health Insurance Association of Canada.

** Melissa Kaerne at Richmond, B.C.-based Travel Underwriters