Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

۴ مکان دیدنی برای تماشای درختان زیبای کاج با برگ‌های طلایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سپتامبر بهترین موقع سال است تا به دل طبیعت زده و تا جایی که دوست دارید به گشت و گذار بپردازید و این به واسطه  رنگ‌های خیره کننده‌‌ای است که درختان کاج به نمایش می‌گذارند؛ در اثر تغییر فصل، رنگ درختان کاج به زردی  می‌گرایند.

در حالی که معروف‌ترین گذرگاه‌های پوشیده از کاج، لارچ ولی (Larch Valley) است که به درستی این نام بر روی آن گذاشته شده است. شهرت آن به واسطه مسیرهای پیاده‌ روی است که پوشیده از درختان کاج است. البته شلوغی این منطقه می‌تواند باعث شود از ماجراجویی در آن مایوس شوید پس به همین دلیل ۴ تفرجگاه مشابه اما خلوت را پیشنهاد می‌دهیم.

خوشبختانه مناطق پوشیده از کاج دیگری هم وجود دارد تا با کمال آرامش از تماشای رنگ زرد خیره کننده درختان کاج لذت ببرید. تعداد مکان‌های دیدنی و جذابی که دور از هیاهو و شلوغی نزدیک لارچ ولی باشند و بتوان در آنها به تماشای درختان کاج پرداخت و لذت برد خیلی زیاد نیست.

گذرگاه کوه پوکاترا (Pocaterra Ridge)

این گذرگاه که طول آن به ۱۲ کیلومتر می‌رسد در ناحیه کاناناسکیس (Kananaskis) کانادا واقع شده، گذرگاهی سنگلاخ که برای پیاده روی  روزانه مناسب است. عبور از این گذرگاه حداکثر ۵ الی ۷ ساعت به طول می‌انجامد. در این سفر مجموعا شما ۱۰۰۰ متر ازسطح زمین ارتفاع می‌گیرید و  مسافتی که طی کرده‌اید ارزش این چشم انداز زیبا  از درختان کاج  و محظوظ شدن از رنگ زیبای آنها را دارد، چه بسا بیشتر از آن ارزش دارد. شما می‌توانید با ماشین تا لیتل های وود (Little Highwood) رفته و پس ازعبور از پارکینگ راه ورودی به مسیرپیاده روی در تفرجگاه را پیدا کنید.

دریاچه چستر (Chester lake)

دریاچه چستر نیز در کاناناسکیس واقع شده است که البته مسیر آن کمی هموارتر است و طول آن به ۹ كیلومتر می‌رسد. با گذر از این مسیر تا ارتفاع ۴۲۴ متر بالا می‌روید. درختان کاج رنگارنگ  این دریاچه را احاطه و جلوه خاصی به آن داده‌اند. اگر شما به جای آن تصمیم داشته باشید به کوه پیمایی بروید، این تفرجگاه ، انتخاب مناسبی برای شما است و از این پیاده روی نهایت لذت را خواهید برد. برای دسترسی به این محل بایستی از بزرگراه دورین (Dorrien Highway)  یا جاده اسپری لیکس (Spray Lakes)  عبور کرده و از مرکز کنمور نوردیک (Canmore Nordic)  عبور کنید، بعد از طی ۲ کیلومتر از طریق خروجی کوه شارک (Mount Shark) به این محل هدایت خواهید شد.

دریاچه های Rowe

برای پیاده‌روی در این تفرجگاه گزینه‌های بسیاری دارید؛ مسیر رفت و برگشت به اولین دریاچه تنها ۸ کیلومتر است و این در حالی است که این مسیر برای دومین دریاچه،  واقع در پارک ملی واترتون لیکس (Waterton Lakes)  ۱۳ کیلومتر است. آخر هفته زمان مناسبی برای عزیمت به این محل است و شما می‌توانید با یک پیاده روی روزانه در آخر هفته از زیبایی درختان کاج خوش آب و رنگ در مسیر لذت ببرید. مسیر ورودی این محل بنام  لینه هام (Lineham) در سمت شمالی آکامینا پارک وی (Akamina Parkway) قرار دارد که این پارک خود نیز در غرب روستای واترتون واقع شده است.

گردنه بولر (Buller Pass)

https://www.instagram.com/p/BKzd_6Kg55T/?utm_source=ig_embed

مسیر رفت و برگشت به دریاچه بولر از این گردنه صعب العبور گذشته و برابر با ۱۴/۶ کیلومتر است. با عبور از این گردنه معادل با ۷۶۰ متر از سطح زمین بالا می‌روید. پس از گذشت ۴۵ دقیقه درختان کاج به خوبی قابل مشاهده هستند در نتیجه نیازی نیست که برای لذت بردن از تماشای کاج‌ها تمام این مسیر را طی کنید. مسیر پیاده روی  در کنار  کوه بولر قرار دارد که ۳۱ کیلومتر دورتر از مرکز کنمور نوردیک (Canmore Nordic ) واقع در کاناناسکیس است.

منبع: dailyhive