Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

برای خرید خانه در کلگری باید چقدر درآمد داشت؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قیمت خانه در کلگری با توجه به موقعیت جغرافیایی محله آن بالا و پایین دارد. وبسایت Zoocasa که در حوزه املاک فعال است اطلاعات مربوط به قیمت خانه در کلگری را جمع‌آوری کرده و در یک نقشه رنگی به نمایش گذاشته است.

Zoocasa با استفاده از داده‌های بدست آمده از بررسی قیمت خانه در کلگری که در ژوئن 2018 توسط The Calgary Real Estate Board انجام شده مینیمم درآمد لازم و قیمت را برای خرید خانه‌های detached، semi-detached، row-house و آپارتمانی در قسمت‌های مختلف کلگری مشخص کرده است.

مینیمم قیمت برای خرید خانه در کلگری در بازه‌ای از 172,400 دلار (برای خرید row-house در East Calgary) تا 765,900 دلار (برای خرید یک خانه semi-detached  در City Centre) قرار دارد. در نظر داشته باشید این هزینه‌ها شامل utilities  و  condo fees نمی‌شود.

در این مطالعه مشخص شد که مناسب‌ترین خانه‌های کلگری از نظر قیمت در قسمت شرق و شمال شرقی شهر قرار دارند.

در مقابل گرانترین خانه‌ها نیز در مرکز و قسمت غربی شهر قرار دارند.

قیمت خانه در کلگری

قیمت خانه در کلگری 2

از آنجایی که آپارتمان‌ها در کلگری برای افراد با درآمد کمتر از 30,000 دلار نیز مناسب هستند، کلگری تفاوت فاحشی با شهرهای بزرگ کانادا مثل تورنتو و ونکوور دارد که از گرانترین شهرهای کانادا برای اجاره هستند.

این برای اهالی سطح متوسط کلگری خبر خوبی است، چرا که طبق آمار کانادا میانه درآمد خانوار تک نفره 52,342 دلار و این رقم برای خانوار با دو نفر یا بیش از ۲ نفر جمعیت 115,403 دلار است.

با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در این مطالعه می‌توان گفت یک فرد با درآمدی در سطح میانه درآمدی می‌تواند در هر هشت منطقه شهر یک آپارتمان بخرد و همچنین می‌تواند در 5 منطقه از 8 منطقه شهر یک خانه semi-detached بخرد.

حتی کارگران با حداقل دستمزد نیز می‌توانند در کلگری خانه بخرند. برای مثال خرید یک rowhouse در محله‌های شرقی کلگری فقط به درآمد 26374 دلاری نیاز دارد، این درآمد یعنی 13.43 دلار برای هر ساعت که از مینیمم دستمزد ساعتی حال حاضر کلگری یعنی 13.7 دلار کمتر است.

طبق این گزارش خرید خانه برای خانوارهای تک نفره و کم‌درآمد در شهرهایی مثل تورنتو و ونکوور برخلاف کلگری بسیار سخت است.

خب، حالا چه کسی دوست دارد در آفتابی‌ترین شهر کانادا زندگی کند؟

منبع: DailyHive