Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

پیشنهادات کارگروه ویژه فعال خانه‌‌های اجاره‌ای بریتیش کلمبیا برای تخفیف در اجاره‌بها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ادامه ماه‌ها گفتگو و مشاوره اینترنتی و خصوصی در مجامع سراسری ایالت بریتیش کلمبیا، کارگروه ویژه فعال در زمینه مسکن‌های اجاره‌ای (RHTF) می‌گوید به دولت محلی پیشنهاد کرده است که فرمول محاسبه نرخ مجاز سالانه برای افزایش اجاره‌بها را تغییر دهد تا بدین صورت فشار کمتری به قشر اجاره‌نشین وارد شود.

اسپنسر چاندرا هربرت (Spencer Chandra Herbert)، رئیس این کارگروه ویژه و نماینده حوزه وست اند ونکوور (Vancouver-West End) می‌گوید:

ما به نظرات اهالی بریتیش کلمبیا و د‌‌ل‌نگرانی‌های آن‌ها بابت توان مالی جهت پرداخت اجاره‌بها گوش دادیم و سپس به بررسی شیوه سایر ایالت‌ها در زمینه تعیین نرخ اجاره‌بها و راه‌حل‌هایشان برای حل مشکلات اجاره پرداختیم.

این نماینده انتخاباتی می‌گوید که پیشنهاد ما به دولت محلی این بوده است که:

پیروی از رویکرد ایالت‌های آنتاریو و مانیتوبا و حفظ نرخ اجاره بها به میزانی که قابل پرداخت باشد در حین اطمینان یافتن از این مساله که خانه‌های اجاره‌ای مرمت شوند و کیفیتشان نیز بهبود پیدا کند.

اجاره‌بها

این پیشنهادات شامل موارد زیر است:

فرمول محاسبه حداکثر افزایش نرخ اجاره بها از فرمول کنونی تورم به علاوه  ۲ درصد، صرفا به فرمول محاسبه  تورم تغییر پیدا کند (۲/۵ درصد برای سال ۲۰۱۹) که سبب حذف شدن آن افزایش خودکارسالانه ۲ درصد می‌شود؛ دادن مجوز به مالکین خانه‌ها برای ثبت تقاضا جهت افزایش اضافی در نرخ اجاره‌بها در صورتی که بتوانند ثابت کنند فرمول محاسبه، هزینه‌های مربوط به نگهداری و سایرهزینه‌های وارد آمده را پوشش نمی‌دهد.

اسپنسر چاندرا هربرت می‌گوید: ما معتقد هستیم که این موضوع سبب به هم خوردن تعادل بین قابل پرداخت بودن اجاره‌بها توسط اجاره‌نشینان  و نیاز به حفظ و نگهداری واحدهای مسکونی می‌شود. مردم با ما رو راست بودند. آن‌ها متوجه هستند که هزینه‌ها بالا رفته است اما از سوی دیگر باید توان پرداخت این هزینه‌ها را هم داشته باشند و راه‌حلی که ما ارائه کردیم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.

او می‌گوید که کارگروه ویژه طی ملاقات و دیدارها با عموم مردم  متوجه شد نرخ مجاز سالانه برای افزایش اجاره‌بها که توسط دولت قبلی در سال ۲۰۰۴ تعیین شده بود دل‌نگرانی مشترک قشر اجاره نشین است.

یکی از اعضای این کارگروه ویژه به نام رونا رائی لئونارد (Ronna-Rae Leonard)، نماینده حوزه انتخاباتی کورتنی کوموکس (Courtenay-Comox) می‌گوید:

مردم ما چه از قشر اجاره نشین‌ها و چه از صنف فراهم کنندگان مسکن‌های اجاره‌ای به دنبال عدالت  و تعادل بیشتر و بهتر در سیاست‌های اجاره و خرید مسکن در ایالتمان هستند. ما این پیشنهادات را بعد از ملاحظات دقیق ارائه کرده‌ایم و تا اواخر این ماه منتظر پاسخ‌گویی از جانب کابینه دولت هستیم.

دولت در مورد این پیشنهادات ارائه شده از سوی کارگروه ویژه فعال در زمینه مسکن‌های اجاره‌ای تا قبل از ۱ اکتبر ۲۰۱۸ تصمیم‌گیری خواهد کرد.

RHTF درصدد است تا اواخر پاییز یک گزارش کامل در مورد پیشنهادات خود تهیه کند که شرایط اجاره و خرید مسکن را برای اهالی بریتیش کلمبیا بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از اعضای کارگروه ویژه به نام آدام اولسن (Adam Olsen)، نماینده حوزه انتخاباتی سنیچ نورث اند آیلندز (Saanich North and the Islands) می‌گوید:

ما در این مرحله تصمیم گرفتیم که این پیشنهادات را ارائه کنیم، البته پیشنهادات بیشتری در این زمینه وجود دارند که ما در موردشان بحث کرده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک به اطلاع همگان خواهد رسید.

وقتی از شخص چاندرا هربرت در مورد تعجیل برای ارائه دور نخست از پیشنهادات سوال شد او گفت که RHTF نیاز داشت به دولت فرصتی برای اقدام در این زمینه بدهد که این موضوع را تا قبل شروع سال جدید میلادی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

او خاطرنشان کرد اگر دولت همین هفته در مورد این پیشنهادات اقدام کند، به طور مثال می‌توان نرخ افزایش ۴/۵ درصدی اجاره‌بها که در اوایل همین ماه اعلام شده بود را به نرخ پیشنهادی گروه یعنی۲/۵ درصد تغییر داد.

منبع: dailyhive