Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

موزه Reynolds-Alberta ادمونتون وسیع‌تر خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

موزه Reynolds-Alberta در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سوله جدید ۳۹ میلیون دلاری است که عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

این گنجینه غنی به مساحت ۱۱۰۰۰۰ فوت مربع در منطقه وتاسکیوین ایالت آلبرتا (Wetaskiwin, Alta) پر از اتومبیل، موتورسیکلت، برف‌روها، تراکتورها و بزرگ‌ترین کلکسیون هواپیما در سراسر کانادا است. به علاوه یک مدل بزرگ شده هواپیمای Avro Arrow که در فیلم The Arrow ساخته دان آیکروید (Dan Aykroyd) در سال ۱۹۹۷ استفاده شده بود.

راچ مدیر موزه اینگونه می‌گوید:

تمام این کلکسیون منعکس‌کننده شخصیت بنیان‌گذار اصلی موزه آقای استن رینولدز (Stan Reynolds) است زیرا او به تمام این وسایل علاقه‌‌مند بود. او در روستا بزرگ شد و کارش فروش هواپیما، اتومبیل و ماشین‌های صنعتی بود.

رینولدز قبل از مرگ خود در سال ۲۰۱۲ در سن ۸۸ سالگی بیشتر از ۱۵۰۰ نوع وسیله و مصنوعات را به موزه اهدا کرد. موزه Reynolds-Alberta که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد هم اکنون تحت مدیریت دولت محلی آلبرتا است.

راچ در حالی که بین یک آمبولانس زرد رنگ قابل تبدیل و یک امدادگر کوهستان که تنها بخش‌هایی از این کلکسیون عظیم  دارای ۶۴۰۰ وسیله و مصنوعات است  ایستاده بود می‌گوید:

همانطور که می بینید به تدریج جا در این سوله تنگ می‌شود، ما وسایل زیادی داریم و فضای کافی برای گذاشتن این وسایل وجود ندارد و در نتیجه تصمیم گرفته‌ایم یک سوله جدید مخصوص این کلکسیون در محل بنا کنیم تا بتوانیم قسمت بیشتری از این کلکسیون را در معرض بازدید عموم قرار دهیم.

انتظار می‌رود ساخت این سوله جدید ۳۹/۵ میلیون دلاری در بهار سال آینده آغاز شود. به محض پایان ساخت و ساز، کلکسیون به طور کامل در دسترس بازدید عموم قرارخواهد گرفت.

این سوله جدید به عموم مردم امکان خواهد داد تا از وسایل قدیمی و سایر اقلامی بازدید کنند که تا به الان از وجودشان مطلع نبوده‌اند. برخی اقلام برای مردم آشنا هستند مانند اتومبیل سفید مدل k-1981 که همین اواخر به کلکسیون اضافه شده است.

راچ  درادامه صحبت‌های خود می‌گوید: ما همگی رابطه واقعا جالبی با اتومبیل داریم و اتومبیل‌ها حقیقتا به نحوی بیانگر شخصیت ما هستند و مردم هم این ارتباط را در سوله به وضوح تمام مشاهده می‌کنند.

شما این هفته می‌توانید اخبار جدید موزه Reynolds-Alberta را از برنامه Our Edmonton در روزهای شنبه ساعت ۱۰ صبح، یکشنبه ظهر و دوشنبه ۱۱ صبح از CBC TV دنبال کنید.

منبع: cbc