Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آزمون گواهینامه رانندگی در آلبرتا تغییر خواهد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا اعلام کرد که آزمون اخذ گواهینامه رانندگی برای همه انواع گواهینامه‌ها تغییر خواهد کرد. در ماه جولای بود که مقامات محلی از مردم خواستند تا بازخوردشان را درباره برنامه‌های ارتقای آموزش‌های گواهینامه رانندگی به ویژه در حوزه خودروهای سنگین تجاری اعلام کنند.

بعد از تصادف اتوبوس در Humboldt Broncos که در آن ۱۶ نفر کشته شدند بود که این موضوع قوت گرفت چون در آن حادثه راننده مقصر شناخته شد.

براساس خبرهای اولیه منتشر شده در سایت آلبرتا، در طرح جدید قرار است سه بخش تغییر کند. آموزش پیش از ورود برای افرادی که اولین بار می‌خواهند رانندگی خودروهای حامل بار را تجربه کنند، یک دوره آموزشی برای رانندگان تجاری و تغییر در قوانین آزمون جاده‌ای سه بخش این تغییرات هستند.

در همین خبر آمده است که احتمال دارد دولت اقدام به استخدام آزمون‌گیرندگان به عنوان کارمند دولت کند چون که در گزارش‌هایی مشخص شده بود آزمون‌ها به خوبی اجرا نمی‌شوند و از طرف دیگر، هزینه‌ها با خدمات مطابقت ندارد.

وزیر حمل و نقل، برایان میسن (Brian Mason) و وزیر خدمات آلبرتا برایان ملکینسن (Brian Malkinson) اعلام کردند که در کنفرانس خبری درباره این تغییرات بیشتر توضیح خواهند داد.

منبع: edmontonjournal