Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

شرایط کار تمام وقت حین تحصیل برای دانشجویان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همانطور که می‌دانید، در ماه‌های گذشته و با توجه به مشکلات ارزی به وجود آمده، بسیاری از دانشجویان ایرانی با مشکل تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل روبرو شده‌اند. پیش از این اشتغال دانشجویان با محدودیت‌هایی در کانادا مواجه بودکه در اصلاحات جدید امکان درخواست مجوز کار تمام وقت دانشجویی فراهم شده است. در ادامه می‌توانید از جزئیات این قوانین جدید مطلع شوید.

این شرایط شامل موارد دلایل بشردوستانه برای اجرای برنامه بین‌المللی اشتغال حین تحصیل می‌باشد.

استثناء قانون ارزیابی اثرات بازار نیروی کار (LMIA) کد: H81

این استثناء در مورد دانشجویان خارجی صادق است که به دلیل شرایط خاص خارج از کنترل قادر به تامین هزینه‌های تحصیل خود در کانادا، چه نیازهای روزانه و چه هزینه‌های آموزشی نیستند.

در حین اینکه موسسات علمی راهکارهایی برای تامین هزینه‌های ضروری از قبیل آموزش و اقامت فراهم می‌کنند اما کار تمام وقت دانشجویی ممکن است تنها راه‌حل برای دانشجویان جهت امرار معاش در چنین شرایطی باشد.

بخش ۲۰۸ قانون حمایت از حقوق مهاجرین و پناهندگان که فرصت‌های لازم را برای دانشجویان جهت پوشش و تامین هزینه‌های خود در تنگناهای مالی فراهم می‌کند باید بر اساس بند R186(f) امکان اشتغال حین تحصیل را نیز برای این قشر فراهم کند که نشان‌دهنده عدم کفایت این قانون است.

صلاحیت قانونی برای کسب مجوز کار تمام وقت دانشجویی

هر کدام از این موارد باید به اندازه اهمیتی که دارند در نظر گرفته شوند. برخی موارد مانند جنگ‌زدگی، انقلاب در کشور مبدا، سقوط سیستم بانکی و غیره کاملا بدیهی هستند در حالی که در سایر موارد شخص متقاضی باید در مصاحبه با یک مقام رسمی امور مهاجرتی توضیحات جامعی ارائه کند.

مجوز آزاد اشتغال به کار ممکن است تنها به منظور تامین کوتاه‌ مدت هزینه‌های مالی صادر شود و در نتیجه لازم است منطبق با دوره جاری تحصیل  دانشجو باشد (نه برای کل برنامه تحصیلی و آموزش یا مدت قانونی مجوز تحصیل).

دارندگان مجوز اقامت موقت:

شرایط استثنائی قانون LMIA کد: H82

این استثناء در مورد اشخاصی صادق است که دارای یک مجوز رسمی برای اقامت موقت (TRP) هستند که به آن‌ها اجازه اقامت در کانادا را می‌دهد. اگر دارنده TRP قرار است مدت طولانی ساکن کانادا باشد (۶ ماه یا بیشتر) و هیچ وسیله‌ای هم برای تامین مالی خود نداشته باشد ( یعنی نه خانواده و نه ابزار دیگر برای تامین نیازهای خودش) ممکن است برایش یک مجوز کار صادر شود.

در شرایطی که تقاضای اقامت دارندگان مجوز رد شود و برای آن‌ دسته از اشخاصی که منتظر کسب صلاحیت‌های قانونی جهت اقامت دائمی هستند مقامات رسمی باید در تعیین اینکه آیا متقاضیان نیاز به اشتغال به کار دارند، زیرا هیچ وسیله دیگری برای تامین مالی خود ندارند بسیار دقیق عمل کنند.

فرایند اعطای مجوز اقامت دائمی با برقراری امکان اشتغال به کار این اشخاص هموارتر خواهد شد.

مجوز آزاد اشتغال صادر شده از طرف مقامات رسمی ممکن است منطبق با دوره اعتبار TRP باشد.

منبع: canada