Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

کدام ورزش سوزاندن بیشترین کالری را امکان‌پذیر می‌سازد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمان، چیز مهمی در زندگی انسان‌هاست و از آنجا که محدود است، بهتر است ورزش‌هایی که انتخاب کنیم که باعث سوزاندن بیشترین کالری می‌شوند. متخصصان ورزش، میزان کالری مصرفی توسط ورزشکاران را اندازه‌گیری کرده اند و بهترین ورزش را برای سوزاندن کالری تعیین کردند. در ورزش کردن این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد عضله‌ی بیشتر با شدت زیاد درگیر شوند، بدن کالری بیشتری به هنگام ورزش می‌سوزاند. به گفته‌ی دکتر تیم چرچ، متخصص ورزش از مرکز تحقیقات بیوپزشکی پنینگتون دانشگاه لوئیزانا در این مورد می‌گوید:

برای سوزاندن بیشترین کالری، لازم است ورزش‌هایی را انجام دهید که عضلات هر دو اندام فوقانی و تحتانی را درگیر کرده و با توجه به توانایی‌های هر فرد، با شدت زیادی انجام شود.

شاید تصور کنید که ورزش‌هایی به سبک تاباتا یا پیلاتس، کالری زیادی می‌سوزانند، و ممکن است حق با شما باشد. یک مطالعه‌ای به نام سیندی، در مورد ورزشی به‌ نام Cross Fit که شامل حرکات شنا و اسکوات می‌باشد، انجام شده که به طور میانگین در هر دقیقه، سیزده کالری مصرف می‌کند. کل زمان ورزش، بیست دقیقه است که با این حساب، ۲۶۰ کالری مصرف می‌شود. بررسی‌های انجام شده در مورد ورزش تاباتا نشان می‌دهد که در طول بیست دقیقه تاباتا، بدن ۲۸۰ کالری می‌سوزاند. تاباتا شامل مخلوطی از حرکات تعادل و ایروبیک است. این نوع ورزش‌ها، بیشتر از فرم‌های قدیمی ورزش طرفدار دارند. به گفته ‌ی جان پرکاری،متخصص ورزش از دانشگاه ویسکونسین و محقق ورزش تاباتا، با افزایش تنوع ورزش‌ها و باشگاه‌ها، مردم بیشتر به سمت ورزش‌هایی می‌روند که باعث سوزاندن بیشترین کالری می‌گردد. بعضی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه، در بیست دقیقه، حدود ۳۶۰ کالری مصرف می‌کردند. پرکاری در این باره می‌گوید:

ورزش‌هایی که در هر دقیثه، کالری مشخصی می‌سوزانند، همیشه انرژی مورد نیاز برای انجام آن ورزش را تعیین نمی‌کنند. زمان کلی و علاقه‌ای که فرد برای انجام ورزش صرف می‌کند، فاکتور مهمی در ادامه دادن آن تمرین ورزشی می‌باشد. شما می‌توانید در عرض سی ثانیه، کالری زیادی بسوزانید. اگر از نظر زمانی محدودیت دارید، ورزش‌های HIIT یا تمرینات ورزشی با شدت بالا، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. ولی در دنیای واقعی، بسیاری از افراد از عهده‌ی این ورزش‌ها برنمی‌آیند.

روش منطقی برای دانستن انرژی لازم برای تمرینات ورزشی، پرسیدن نظر مردم است که در کدام شدت و سرعت ورزش، احساس بهتری دارند. در بحث شدت ورزش، تنها حرکتی که میزان کالری مناسبی را در طول زمان مناسب مصرف می‌کند، دویدن است. بر اساس عقیده‌ی پرکاری نیز، دویدن نسبت به سایر حرکات ورزشی از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار است.

طبق محاسبات یک مرکز مشاوره‌ی ورزشی آنلاین، اگر فردی ۱۱۵ پوندی به مدت سی دقیقه با سرعت متوسط (یک مایل در هر ده دقیقه) بدود، ۲۶۰ کالری می‌سوزاند. در ورزش Crossfit همان فرد، همان مقدار انرژی را در مدت بیست دقیقه مصرف می‌کند. فردی با وزدن ۱۷۵ پوند، با نیم ساعت دویدن، ۴۰۰ کالری می‌سوزاند. هر چقدر سرعت دویدن بالا باشد، کالری بیشتری سوزانده ‌می‌شود.

شاید تعجب کنید که ورزش‌هایی با شدت بالا،حتی با وجود اتمام تمرین، میزان کالری مصرفی بدن را بالا می‌برند. محققان از دانشگاه ایالت کولرادو این موضوع را اثبات کردند که ورزش‌های شدید، نسبت به ورزش‌های معمولی، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند، اما این حالت مدت کوتاهی دوام دارد و فقط چند ساعت بعد از ورزش، مقدار کمی کالری اضافی بعد از تمرین می‌سوزاند.

همچنین، علاوه بر شدت تمرین، طول مدت تمرینات ورزشی نیز به افزایش متابولیسم بدن بعد از ورزش کمک می‌کند. پس اگر هدف شما. سوزاندن بیشترین انرژی است، باید به دنبال ورزش‌هایی بروید که شدت زیادی داشته و به مدت طولانی بتوانید آن را انجام دهید.برای اکثر مردم، ورزش محبوب، دویدن است. برای سایرین، دوچرخه ‌سواری و تاباتا گزینه‌ی خوبی می‌باشد. محققان معتقدند که بسته به نوع توانایی و علاقه‌ی افرتد، هر ورزشی مفید است و با سایر ورزش‌ها قابل مقایسه نیست.

در آخر، بهترین ورزشبرای سوزاندن بیشترین کالری کدام است؟ مسلما همین ورزشی که انجام می‌دهید، بهترین است! شما می‌توانید انواع مختلف ورزش‌ها را امتکان کنید که بیشترین کالری را در کمترین زمان مصرف می‌کنند، ولی اگر به طور منظم آن‌ها را انجام ندهید، مفید واقع نخواهند شد.

منبع: Time