Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

۵۰ نفر در بریتیش کلمبیا و آلبرتا در اثر مصرف خیارهای آلوده به باکتری سالمونلا (Salmonella) مسموم شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

منشاء آلودگی سالمونلا که چندین نفر را در ۵ ایالت کانادا بیمار کرده است به مصرف خیارهای آلوده انگلیسی برمی‌گردد. تا روز جمعه ۵۰ مورد تایید شده آزمایشگاهی مربوط به مسمومیت و تشنج حاصل از سم سالمونلا در بین افراد مراجعه‌کننده  دیده شده است.

بیشترین تعداد ابتلا به این بیماری۴۲ نفر بوده است که در بریتیش کلمبیا مشاهده شده است و در کنار آن ۵ مورد بیماری در آلبرتا و در هر کدام از ایالت‌های ساسکاتچوان (Saskatchewan )، مانیتوبا و کبک (Quebec) یک مورد بیماری گزارش شده است. افراد بیمار شده ساکن کبک گزارش کرده‌اند که قبل از بیمار شدنشان به ایالت بریتیش کلمبیا سفر کرده بودند.

۱۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند و سن افراد بیمار شده بین ۱ سال تا ۹۲ سال بوده است. سازمان بهداشت عمومی کانادا (Public Health Agency of Canada) ، سازمان تحقیقات غذایی (Canadian Food Inspection Agency)  و سازمان بهداشت (Health Canada) مشترکا در حال انجام تحقیقات و بررسی‌ها در مورد شیوع بیماری سالمونلا هستند.

یافته‌های اولیه حاکی از این موضوع دارد که خوردن خیارهای آلوده انگلیسی منشاء احتمالی آلودگی به این بیماری بوده است زیرا بسیاری از بیماران گزارش داده‌اند که قبل از پیدا شدن علائم بیماری در بدنشان سبزیجات مصرف کرده بودند. سخنگوی سازمان اظهار کرد:

اگرچه اطلاعات بیشتری مورد نیاز است تا بتوانیم عوامل احتمالی آلودگی را تعیین کنیم.

سازمان Public Health Agency of Canada در یک اعلان عمومی بهداشت و سلامت که روز جمعه منتشر کرد می‌گوید که شیوع بیماری به نظر درحال ادامه یافتن است زیرا همچنان مواردی از مسمومیت به ما گزارش می‌شود.

افراد بین اواسط ژوئن و اوائل اکتبر بیمار شده‌اند و طبق اعلان بهداشتی مذکور هیچ مدرکی دال بر مسمومیت ساکنان مناطق جنوبی کانادا به دست نیامده است.

در ایالت واشنگتن مقامات بهداشت در حال بررسی ۶ مورد گزارش شده از بیماری سالمونلا هستند. در این موارد گزارش شده منشاء آلودگی به خیارهای آلوده باز می‌گردد که در Costco  این ایالت به فروش می‌رسند.

علائم آلودگی به سالمونلا معمولا ۶ تا ۷۲ ساعت پس از در معرض تماس با محصول آلوده قرار گرفتن و مصرف آن خود را نشان می‌دهند و می‌تواند شامل تب، لرز، اسهال، انقباض عضلات، استفراغ و حالت تهوع باشد.

طبق اظهارات مقامات بهداشت و سلامت اکثر افراد مبتلا به این مسمومیت طی چند روز به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند هرچند افرادی هم هستند که ممکن است تا چند هفته مسمومیت در بدنشان باقی بماند.

نوزادان، کودکان، افراد مسن و افراد دچار ضعف سیستم ایمنی بدن بیشترین میزان خطرپذیری را در رابطه با وخیم‌تر شدن وضعیت بیماری مربوط به آلودگی سالمونلا دارند. تشخیص آلودگی یک محصول به سالمونلا کار دشواری است زیرا نمی‌توان این آلودگی را از طریق دیدن، بوییدن و مزه‌مزه کردن محصول مورد نظرمتوجه شد. جهت کاهش خطر ابتلا به مسمومیت با سالمونلا نکات ذیل در رابطه با مصونیت غذایی توسط مقامات سلامت و بهداشت عمومی انتشار یافته است:

  • دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه قبل و پس از تماس با سبزیجات تازه با آب ولرم و صابون بشویید.
  • قسمت‌های فاسد یا خراب شده سبزیجات و میوه‌ها را با چاقو جدا کنید زیرا باکتری مضر سالمونلا می‌تواند در این نواحی فاسد شده تکثیر شود.
  • محصولات گیاهی را زیر آب تازه، سرد و در حال جریان به خوبی و محکم بشویید حتی اگر قصد داشته باشید که آن‌ها را پوست‌ بکنید.
  • سبزیجات و میوه‌جات را در سینک ظرفشویی پر از آب نخیسانید.
  • از یک برس تمیزکننده برای لایه‌برداری و سابیدن پوست محکم محصولاتی مانند خیار، پرتقال، هندوانه، سیب‌زمینی و هویج استفاده کنید.
  • از یک تخته برش مخصوص برای خرد کردن محصولات گیاهی و از یک تخته برش مجزا برای خرد کردن گوشت خام، گوشت ماکیان، ماهی و غذاهای دریایی استفاده کنید.
  • میوه‌ها و سبزیجات پوست‌کن شده یا خرد شده را در یک بشقاب تمیز مجزا قرار دهید.
  • از یک حوله کاغذی برای پاک کردن سطوح کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید یا زیر بشقابی‌ها را روزانه تعویض کنید.
  • سطوح کابینت، تخته‌های برش و وسایل آشپزخانه را قبل و بعد از آماده کردن غذا ضد عفونی کنید.

منبع: dailyhive