Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

Amanda Boulos برنده مسابقه نقاشی RBC

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نقاشی او با عنوان Morning  که در سال 2017 کشیده بود، از بین 500 اثر دیگر، انتخاب شد.

آیا نقاشی هنوز به عنوان ابزاری برای بیان بصری اهمیت دارد؟

فراموش نکنید که Instagram فقط هشت سال پیش راه اندازی شده و اکنون پلتفرمی با حدود یک میلیارد کاربر است. در حالیکه هنر نقاشی به پیش از میلاد بر می گردد و هنر Amanda Boulos، همچنان به عنوان یک هنر  تاثیر گذار در دنیای مدرن، جایگاه ویژه خود را دارد.

Boulos می گوید: “برخلاف آنچه که مردم فکر می کنند، نقاشی از نظر من منفعل نیست و واقعا می تواند به شما کمک کند که یاد بگیرد و احساس کنید.” او در ادامه می گوید: “نقاشی هنوز یک روش منحصر به فرد برای مبادله دانش از هنرمند به مخاطبان است. من اینطور فکر می کنم که باید برای ایجاد تصاویر جدید تلاش کنیم تا یک تصویر مشابه را بارها و بارها در تبلیغات مشاهده نکنیم.”

Boulos آخرین برنده مسابقه نقاشی کانادایی RBC است، که یک طرح 20 ساله ملی با هدف حمایت از هنرمندان جدید است. اثر 2017 Boulos با نام Morning، در میان بیش از 500 اثر ارسال شده، انتخاب شد و برای او جایزه ای به میزان 25000 دلار و جایگاهی در Banff Centre به ارمغان آورد.

اما خود نقاشی

این نقاشی که با رنگ های خاکستری، طلایی و برگاندی در سایزهای 42*40 اینچ کشیده شده است، آخرین اثر از مجموعه آثار او با نام In Memory of Mabid است. نقاشی این مجموعه مدت 8 ماه به طول کشیده است و و در مورد زندگی و مرگ در دوران جنگ لبنان از سال های 1975 تا 1990 است.

شاخ های گاو، قسمت های مختلف بدن و گل هایی که در مرکز تصویر به هم پیچیده شده اند، یادآور اثر جسورانه و نا امید کننده از Goya است.” طبق گفته هیئت داوران: “شجاع، نجیب و قدرتمند”

Boulos، که در کانادا متولد شده است، از خانواده ای فلسطینی بوده که به لبنان پناهنده شده بوند. او می گوید: “این نقاشی، داستان عموی اوست که در جریان شورش ها کشته شده است.”

Robin Anthony، گردآورنده آثار در RBC می گوید: “هیئت داوران مجبور بودند که تصمیم بگیرند، کدام یک از آثار، قوی ترین پیام را انتقال می دهد و هنرمند چگونه توانسته است، راهی برای انتقال این پیام منحصر به فرد و شخصی پیدا کند.”

منبع: O.Canada