Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی ، غول فناوری چینی، در ونکوور بازداشت شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا دختر بنیانگذار هوآوی و مدیر ارشد مالی شرکت فناوری این شرکت را به بهانه نقض تحریم های ایران برای استرداد به آمریکا دستگیر کرد.

Ian McLeod سخنگوی Federal Department of Justice در مصاحبه با Daily Hive تأیید کرد که Wanzhou Meng در 1 دسامبر در ونکوور دستگیر شده است.

سخنگوی سفارت چین در کانادا:

کانادا بنا به درخواست آمریکا یک شهروند چین که هیچ‌یک از قوانین آمریکا یا کانادا را نقض نکرده، دستگیر کرده است.

چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.

چین شکایت خود را به آمریکا و کانادا اعلام کرده و از آنها خواسته فوراً این اقدام اشتباه را تصحیح کرده و خانم وانژو را آزاد کنند.

مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی

او می‌افزاید: ایشان برای استرداد به ایالات متحده بازداشت شده است.

McLeod اشاره کرد که یک bail hearing برای این جمعه ست شده است، اما از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این پرونده خودداری کرد و در این باره به درخواست Meng برای عدم انتشار در مطبوعات اشاره کرد.

در پاسخ به دستگری خانم Meng، شرکت هوآوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خبری از هیچ گونه اقدام اشتباه ندارد و اطلاعاتی بسیار کمی درباره این پرونده در اختیار این شرکت قرار گرفته است و فقط می‌داند که خانم Meng توسط نیروهای کانادایی و از طرف ایالات متحده در  جین ترانسفر فرودگاهی دستگیر شده است.

این شرکت می‌گوید که از تمام قوانین و مقررات شامل کنترل صادرات و مقررات و تحریم‌های وضع‌شده توسط سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتححادیه اروپا تبعیت می‌کند.

این شرکت همچنین در ادامه می‌گوید که مطمئن است که هم سیستم قضایی کانادا و هم سیستم قضایی ایالات متحده در نهایت درباره این پرونده به این نتیجه منطقی خواهند رسید.

شرکت هوآوی در وبسایت خود را اینگونه معرفی می‌کند: یک شرکت پیشرو جهانی در زمینه ارائه زیرساخت‌ها و محصولات هوشمند فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و راهکارهای یکپارچه در چهار حوزه اصلی شبکه‌های مخابراتی، IT، دستگاه‌های هوشمند و خدمات ابری (cloud).

منبع: Dailyhive