Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

از دلارهای دیجیتالی کلگری رونمایی شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزیر امور مالی آلبرتا از دلارهای دیجیتالی کلگری به عنوان بخشی از تلاش‌های جدید دولت محلی برای گسترش کسب وکارهای کوچک رونمایی کرد. جوئی سسی (Joe Ceci)، وزیر امور مالی در دولت محلی آلبرتا روز جمعه بعدازظهر از دلارهای دیجیتالی کلگری رونمایی کرد و بدین صورت کلگری نخستین شهر کشور خواهد بود که دارای ارز دیجیتالی مختص به خود است.

سسی اولین تراکنش خود با این ارز دیجیتال را با خریدن یک فنجان قهوه انجام داد و نشان داد که چگونه می‌توان از این برنامه ارزی برای خریدهای روزانه استفاده کرد. دلارهای دیجیتالی مخصوص کلگری بخشی از تلاش‌های جدید دولت محلی در راستای کمک به گسترش و ایجاد روابط بهتر تجاری با کسب وکارهای کوچک و موسسات غیرانتفاعی در داخل این شهر است. سسی گفت:

از نطر من اشکالی ندارد که مسائل تجاری به صورت محلی رخ بدهند و مردم از این وقایع صاحب درآمد شوند. دیدار با مردم و مشاهده معاملات و مبادلات تجاری بین آن‌ها سرشار از لحظه‌های خوش برای من است.

سپس در ادامه افزود:

دولت محلی آلبرتا به صورت همه‌جانبه از ایجاد و ترویج دلارهای دیجیتالی در کلگری حمایت می‌کند.

دلارهای دیجیتالی کلگری از طریق یک برنامه مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند قابل استفاده است که در این برنامه عناوین فروشگاه‌ها و رستوران‌های مشارکت کننده در طرح فهرست شده‌اند. کسب وکارهای مختلف می‌توانند مقدار پول مجازی را که می‌توانند به دلار دیجیتال قبول کنند تعیین کنند که چیزی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه مبادله است.

سولیتا وورک (Solita Work)، صاحب فروشگاه Reworks که به فروش تجهیزات دوچرخه‌سواری و غیره می‌پردازد گفت استفاده از دلارهای دیجیتالی کلگری مزایای زیادی برای کسب وکارهای کوچک به همراه دارد هرچند اگر به این معنی باشد که در پایان روز شاهد پول کمتری در صندوق فروشگاه باشیم.

وورک ادامه داد:

این مانند گذاشتن پول در بانک است، البته بانک مخصوص دلارهای دیجیتالی کلگری. یکی از مزیت‌های واقعا بزرگ این طرح ارزی این است که ما می‌توانیم از دلارهای دیجیتالی کلگری برای پرداخت نیمی از هزینه‌های مربوط به جواز کسبمان به شهرداری شهر استفاده کنیم.

خانوم وورک همچنین در حال آموزش برنامه به مشتریانش بوده است با این امید که خریداران با این دلارها از او خرید کنند.

وورک اظهار کرد:

هر دلاری که به صورت محلی توسط مردم خرج می‌شود بیشتر از زمانی که همین دلار در کسب وکارها یا خارج از شهر صرف می‌شود به سرمایه‌های جامعه ما می‌افزاید.

این برنامه موبایلی را می‌توان به عنوان جایگزینی برای سایت‌های تبلیغاتی دسته‌بندی شده نیز به کار برد. کاربران می‌توانند اقلام خود را به دلار دیجیتال کلگری بفروشند سپس از همین فرایند برای خرید از کسب وکارهای محلی استفاده کنند. گرالد ویتلی (Gerald Wheatley) یکی از پایه‌گذاران دلاردیجیتال کلگری گفت به دلیل وجود محدودیت‌های زمانی در مبادلات انجام شده توسط  این ارز استفاده از آن برای فروشندگان با مزایایی همراه است. او در ادامه گفت:

شما می‌توانید با خرید نخستین بسته تبلیغاتی ۵ عددی ۵ دلار دیجیتال کلگری دریافت کنید. این سیستم کسب درآمد از تبلیغات خیلی بهتر از سایر سیستم‌هایی است که می‌توان در آن‌ها با انجام تبلیغات کسب درآمد کرد.

دلارهای دیجیتال کلگری همچنین در اعانات و اهدای کمک‌های مالی به گروه‌های غیرانتفاعی و خیریه شامل شرکت تهیه مسکن Calgary Housing Company، بنیاد خیریه Sharp Foundation، موسسه تهیه مسکن Norfolk Housing، موسسات زیرمجموعه Cold and CUPS مورد قبول هستند. همچنین می‌شود از آن‌ها برای خرید بلیط‌های شرکت حمل ونقل Calgary Transit استفاده کرد.

ناحیه تجاری Victoria Park Business Improvement Area نیز از دلارهای دیجیتال به عنوان برنامه پاداش به مشتریانش استفاده می‌کند به این صورت که وقتی خریداران مبلغ خرید را به دلار دیجیتال کلگری پرداخت می‌کنند ۱۰ درصد سود به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

منبع: globalnews