Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

اجاره در ونکوور ، ارزان تر از خرید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گزارش بانک ملی کانادا، در حال حاضر اجاره در ونکوور، ارزان تر از خرید است.

براساس این گزارش، خرید مسکن در کانادا برای چهاردهمین دوره متوالی، در اواخر سال 2018 باز هم سخت تر شده است. در این رابطه، سخت تر شدن شرایط در ونکوور، ویکتوریا و تورنتو بیش از سایر شهرها است.

میانگین قیمت یک آپارتمان در بازار ونکوور 638،842 دلار است، در حالیکه درآمد سالانه یک خانواده برای اینکه بتواند چنین واحدی را خریداری کند باید 117،227 دلار باشد. به گفته این گزارش، برای خرید چنین خانه ای یک خانواده باید 61 ماه پس انداز کند.

اگر یک نفر ساکن ونکوور بخواهد چنین خانه ای را با استفاده از وام مسکن خریداری کند، بایستی ماهانه مبلغ 3،127 دلار برای یک آپارتمان دو خوابه قسط پرداخت کند. در حالیکه در حال حاضر اجاره ماهانه یک ملک مشابه، 1913 دلار است.

قیمت یک خانه ویلایی نیز بیش از یک میلیون دلار، با میانگین 1،318،768 دلار است. برای خرید این خانه با وام مسکن بایستی ماهانه مبلغ 6،456 دلار پرداخت شود. گزارش بانک ملی کانادا نشان می دهد که زمان لازم برای پس انداز خرید چنین خانه ای حدود 415 ماه است.

ونکوور تنها شهر کانادا نیست که هزینه های مسکن در آن افزایش پیدا کرده است. بلکه در حال حاضر تمامی در شهرهای کانادا هزینه اجاره از خرید کمتر است.

منبع: DailyHive