Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

جلسه فوری شهرداران شهرهای بزرگ برای مقابله با بحران مسکن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداران شهرهای بزرگ کانادا، برای تامین نقدینگی برای مقابله با کمبود مسکن که به گفته آنها بخشی از این موضوع به پناهنده ها برمی گردد، به دولت Trudeau فشار آورده اند.

Jim Watson، شهردار اتاوا، گفته است که شهرش باید به میزان تقریبا 5.7 میلیون دلار بابت هزینه های مسکن اضافی به علت ورود پناهجویان از مرز آمریکا در سال 2017 جذب کند. او گفت که انتظار داشت، برای سال 2018 نیز رقمی مشابه جذب کند.

به گفته Watson، حدود 250 خانواده پناهجو در متل های این شهر زندگی می کنند، برخی از آنها برای هشت یا نه ماه یا حتی بیشتر.

پس از صحبت با تعدادی از وزرا و نمایندگان، او گفت که خوشبین است که شهرش سهم عادلانه ای از بودجه فدرال را دریافت کند.

تقسیم مسئولیت، به گفته شهرداران

به نظر می آید که شهرداران مبلغ خاصی را برای دریافت پول مسکن از دولت فدرال در ذهن نداشته باشند.

در اواخر سال 2017، دولت Trudeau، برنامه استراتژیک 10 ساله با 40 میلیارد دلار بودجه را برای رسیدگی به کمبود شدید واحدهای مسکن ارزان قیمت در شهرهای بزرگ در نظر گرفت. اما به نظر می رسد که شهرداران به دنبال تامین مالی بیشتری در کوتاه مدت هستند.

نفوذ سیاسی

واتسون همچنین گفت که تصمیم دولت فدرال برای قانونی کردن استفاده از ماری جوانا تفریحی هزینه های عملیاتی پلیس مواد مخدر را در شهرش افزایش داده است.

به گفته Don Iveson شهردار ادمونتون: “نفوذ سیاسی این اجازه را به تورنتو می دهد که در مورد گسترش مترو فکر می کند. به Halifax اجازه می دهد تا در مورد اتوبوس های تندرو فکر کند. و به ادمونتون اجازه می دهد تا در مورد فکر چراغ های جاده ها فکر کند.”

او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که: “این 22 شهردار، نماینده بیش از نصف جمعیت کشور و دو سوم اقتصاد آن هستند. پس شما می دانید که ما می توانیم این فرصت را داشته باشیم تا در کشور تاثیر گذار باشیم.”

Trudeau گفت است که دولت لیبرال متعهد به سرمایه گذاری در مسکن، حمل و نقل و زیرساخت های سبز است، اما ثابت شده که تصویب یک رویکرد مشترک از زمانی که چندین نماینده محافظه کار انتخاب شدند، مشکل است.

منبع: CBC