Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

میانگین افت 14,800 دلاری در بازار مسکن کلگری در سال 2018

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال 2018 بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ کلگری بدلیل افت چشمگیر ارزش املاک و مستغلات در سراسر منطقه متضرر شدند.

طبق گزارش سایت اینترنتی Zoocase.com، بطور میانگین در سال 2018 ارزش خانه و آپارتمان در کلگری 3.4 درصد کاهش پیدا کرده است. برای درک بهتر این کاهش فرض کنید که اگر شما خانه‌ای 418,500 دلاری در ابتدای سال داشته‌اید، تا پایان سال ضرری 14,800 دلاری به ملک شما وارد شده است.

این خبر برای کسانی که امیدوار بودند سرمایه‌گذاری‌هایشان تا پایان سال رشد کنند، بسیار ناراحت کننده بوده است. علاوه بر این آمار، سایت Zoocase یکسری اطلاعات تصویری تهیه کرده تا نشان دهد کدام نوع املاک و در کدام نواحی بیشترین ضرر را دیده‌اند.

خانه‌های ویلایی کلگری در طول سال گذشته کاهش ارزش 17,305 دلاری را داشته‌اند. همچنین املاک واقع در مرکز شهر، شمال‌غرب، جنوب و شرق کلگری بیشتر از سایر بخش‌ها تحت تاثیر این موج کاهشی قرار گرفته‌اند.

بطورکلی تمامی انواع املاک و مستغلات واقع در مرکز شهر دچار کاهش ارزش چشمگیری شده‌اند. بعنوان مثال ارزش خانه‌های ویلایی کوچک واقع در مرکز شهر 5.4 درصد افت کرده است. آپارتمان‌های این ناحیه نیز با کاهش 2.4 درصدی ارزش، کمترین آسیب را دیده‌اند.

منبع: zoocasa.com

طبق اطلاعات منتشر شده توسط Zoocase آپارتمان‌های کل نواحی شهر کمترین کاهش ارزش را بین املاک و مستغبلات داشته‌اند. بطور میانگین آپارتمان‌های کلگری 2.4 درصد از ارزش خود را در سال گذشته از دست داده‌اند که ضرری 6,290 دلاری را نشان می‌دهد.

آپارتمان‌ امن‌ترین نوع مسکن کلگری در سال 2018 بوده است.

علاوه بر این آپارتمان تنها نوع مسکنی بوده که در سال 2018 شاهد افزایش ارزش بوده است. آپارتمان‌های واقع در جنوب‌شرق، شرق، شمال‌شرق و شمال‌غرب کلگری همگی رشدی 2.9 درصدی در ارزش خود را شاهد بوده‌اند که بیشترین افزایش در تمام نواحی است.

در سوی دیگر بیشترین کاهش ارزش خانه‌های ویلایی کوچک را در مرکز شهر شاهد بوده‌ایم. ارزش این نوع مسکن در این ناحیه به میزان قابل توجه 41,378 دلار یا 5.4 درصد کم شده است.

شهر کلگری همچنان در حال خارج شدن از بحران سال 2015 است. همین موضوع امیدها را برای بهبود شرایط بازار املاک در سال 2019 زنده نگه داشته است.

منبع: dailyhive