Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

کلاهبرداری ۴۶,۰۰۰ دلاری افرادی که خود را نماینده دانشگاه کلگری جا می‌زدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ادارهٔ پلیس کلگری (CPS) به مردم هشدار داده است که گروهی با هدف کلاهبرداری خود را نماینده دانشگاه کلگری معرفی کرده‌اند و اجناسی را از فروشگاه‌های سطح شهر سفارش داده‌اند.

CPS در بیانیهٔ خود می‌نویسد که در این کلاهبرداری حدود ۴۶,۰۰۰ دلار کالا دزدیده شده است.

طبق این گزارش در ۱۸ ژانویه حدود ۱۳,۰۰۰ دلار ابزارآلات از طریق ایمیل به فروشگاه بانی‌بروک سفارش داده شده و بعد از تحویل کالاها به یک انبار، مدیر فروشگاه برای تایید خرید با دانشگاه کلگری نیز تماس گرفته است.

در این تماس معلوم شده که دانشگاه چنین سفارشی را نداده است و وقتی پلیس به این انبار مراجعه کرد، کالایی در آن نیافت.

ادارهٔ پلیس بر این باور است که کلاهبردار(ها) این انبار را غیرقانونی اجاره کرده‌اند و دو کسب‌و‌کار دیگر را هم قربانی خود کرده‌اند—هر دو نیز با این تصور که دانشگاه کلگری سفارش‌ها را ثبت کرده است.

به کسب‌و‌کارها توصیه شده که قبل از ارسال هر محموله‌ای، با تماس تلفنی یا ارسال ایمیل به آدرس‌های معتبر دانشگاه، از صحت سفارش مطمئن شوند و با دقت آدرس ایمیل‌های دریافتی را بررسی کنند تا قربانی این ترفند نشوند.

در حال حاضر پلیس مشغول بررسی این کلاهبرداری است و از مردم خواسته که هر گونه اطلاعاتی را با تلفن غیر-اضطراری 4032661234 در میان بگذارند.

ضمنا هر نوع اطلاعاتی را می‌توان بی‌نام با «کلگری کرایم استاپرز» در میان گذاشت. راه‌های ارتباطی با این گروه تماس با تلفن 18002228477 یا آنلاین با مراجعه به وبسایت آن است.

منبع: Dailyhive