Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

تمدید برنامهٔ آزمایشی Open Work Permit برای شریک زندگی مهاجرین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال کانادا تصمیم گرفته که برنامهٔ آزمایشی جواز کار نامحدود را یک بار دیگر تمدید کند. این برنامه شامل حال نامزد رسمی یا شریک غیررسمی افراد مهاجری است که در کانادا زندگی می‌کنند یا در حال اقدام برای دریافت اقامت دائم خود ذیل قانون اسپانسرینگ برای نامزد، شریک زندگی یا همسر هستند.

سازمان مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا (IRCC) می‌گوید که برنامهٔ آزمایشی جواز کار نامحدود که قرار بود تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ معتبر باشد، تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ تمدید شده است.

این چهارمین باری است که از زمان معرفی اولیه در سال ۲۰۱۴، این برنامهٔ آزمایشی تمدید می‌شود.

طبق این برنامه نامزد قانونی یا شریک زندگی‌ای که در کانادا زندگی می‌کند و یک اسپانسر از بین شهروندانِ کانادایی یا افراد دارای اقامت دائمی دارد، می‌تواند در کلاس SCLPC برای دریافت جواز کار نامحدود ثبت نام کند.

جواز کار نامحدود جوازی است که مختص یک شغل یا کارفرما نیست. فقط از بین مشاغل مورد قبول برای آن ۲ مورد مستثنی شده‌اند: ۱. مراقب از کودکان و ۲. مراقبت‌های درمانی.

برای اینکه واجد شرایط دریافت این جواز باشید بایستی وضعیت اقامت مشخصی داشته باشید، خواه به عنوان مسافر، یا دانشجو یا کارگر، و در ضمن محل سکونت شما هم باید با اسپانسرتان یکی باشد.

سازمان IRCC در به‌روزرسانی‌ای که ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ منتشر کرده، می‌نویسد: «دولت کانادا درک می‌کند که وقتی خانواده‌ها در کنار یکدیگر زندگی و کار می‌کنند، نتیجهٔ تلاش‌های آنها بهتر می‌شود. تمدید این برنامهٔ آزمایشی ما را مطمئن می‌کند که افراد متقاضی حین اقدام برای دریافت اقامت دائم (PR) قادر به کار، تامین نیازهای خانواده و کمک به اقتصاد کانادا هستند.»

روش دریافت جواز کار نامحدود

افرادی که برای برنامهٔ جواز کار نامحدود اقدام می‌کنند، می‌توانند درخواست جواز کار خود را همزمان با درخواست اسپانسرشیپ پر کرده و همراه با درخواست اقامت دائم ارسال نمایند.

آن متقاضیانی که قبلاً درخواستی را برای اقامت دائم فرستاده‌اند ولی هنوز جواز کار نگرفته‌اند نیز می‌توانند جداگانه برای جواز کار اقدام کنند.

متقاضیانی که قبلاً تاییدیه کلی برای درخواست اقامت دائم خود گرفته‌اند —یعنی IRCC در نامه‌ای اعلام کرده که الزامات مربوط به شایستگی دریافت اقامت دائم را دارند اما خودشان (یا اعضای خانواده‌شان) هنوز چکاپ‌های پزشکی، امنیت، و سابقه را پشت سر نگذاشته‌اند— می‌توانند به طور آنلاین برای دریافت جواز کار نامحدود اقدام کنند.

به گفتهٔ IRCC افرادی که جواز کار خود را در قالب این برنامهٔ آزمایشی گرفته‌اند باید قبل از پایان مدت اعتبار جواز فعلی برای تمدید آن اقدام کنند.

منبع: CIC News