Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

برنامه‌های استانی جذب مهاجر از طریق Express Entry

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اونتاریو، نوااسکوشا و آلبرتا درباره برنامه‌های مهاجرتی Passive خود توضیح داده‌اند. این برنامه‌ها داوطلبان واجد شرایط را از لیست Express Entry انتخاب و از آن‌ها برای پذیرش در استان خود دعوت می‌کنند.

داوطلبانی که در لیست Express Entry  ثبت‌نام می‌کنند شاید بتوانند با استفاده از شرایط ویژه پذیرش مهاجر در اونتاریو، آلبرتا و نوااسکوشا، به سادگی برای مهاجرت به یکی از این استان‌ها پذیرفته شوند.

این برنامه‌ها که به تازگی شروع به کار کرده‌اند اعضای لیست Express Entry را برای پیدا کردن داوطلب‌های موردنظر بررسی می‌کنند. شما برای پذیرفته شدن باید شرایط خاصی داشته‌ باشید که از میان آن‌ها مب‌توان به تجربه کاری در حرفه‌ای خاص که مورد نیاز استان مربوطه است، اشاره کرد. این برنامه‌ها پس از بررسی به افرادی واجد شرایط  اطلاع‌رسانی می‌کنند و برای ثبت درخواست مهاجرت و اقامت دائم در استان مربوطه، از آن‌ها دعوت به عمل می‌آید.

به اینگونه روش‌های جذب مهاجر Passive می‌گویند. علت این نام‌گذاری نیز به دلیل آن است که، داوطلبان تنها زمانی قادر به ارسال درخواست پذیرش هستند که شرایط موردنیاز هرکدام از این برنامه‌ها را دارا باشند.

داوطلبان لیست Express Entry که از طریق این برنامه‌ها برای پذیرش درخواست دهند و نامزد دریافت اقامت استانی شوند، حدود 600 امتیاز اضافی نیز در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) کسب خواهند کرد. با این اوصاف وضعیت این افراد در صف پذیرش کشور کانادا بهبود خواهد یافت و می‌توانند شانس خود برای دریافت دعوت‌نامه و درخواست اقامت دائم کشور کانادا از طریق Express Entry را بیشتر کنند.

برنامه‌های مهاجرتی استانی که به با داوطلبان لیست Express Entry مرتبط هستند عبارتند از:

نوااسکوشا:

آلبرتا:

اونتاریو:

داوطلبان مهاجرت برای آن‌که بتوانند امکان پذیرش از طریق هرکدام از این برنامه‌ها را داشته باشند، ابتدا باید اقدام به افتتاح حساب اطلاعاتی خود در لیست Express Entry کنند.

این برنامه‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

اولویت‌های جست‌وجو در هر استان متفاوت است و بر اساس نیاز‌های بازار کار تغییر می‌کند.

نوااسکوشا

بعنوان مثال برنامه جذب بر اساس اولویا‌های بازار کار نوااسکوشا گاهی به بررسی لیست Express Entry می‌پردازد تا داوطلبان دارای تجربه کاری، که موردنیاز این استان باشند را، جذب کند.

برنامه جذب داوطلب نوااسکوشا (NSNP) از زمان شروع به کار در آگوست 2018، در دو نوبت به بررسی لیست Express Entry  پرداخته است. در اولین نوبت به دنبال مربیان و دستیاران آموزشی برای کودکان خردسال بود و در نوبت بعدی که 24 ژانویه انجام شد به حسابرسان مالی و حسابداران احتیاج داشت.

داوطلبان Express Entry برای انتخاب شدن در برنامه جذب نیروی 24 ژانویه باید در کنار سایر ویژگی‌های ضروری، حتما امتیاز CRS بین 400 تا 450 می‌داشتند و حداقل پنج سال سابقه فعالیت مشابه بعنوان حسابرس و یا حسابدار مالی در پرونده آن‌ها موجود می‌بود.

دیوید کوهن که شریک ارشد شرکت حقوقی کانادایی کمپل کوهن در مونتریال است که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کند، در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد. به گفته او اگر مهاجران تجربیات کاری خود را به طور کامل در قسمت مشخصات Express Entry وارد کنند، علاوه بر بهبود امتیاز CRS آن‌ها، موجب آن خواهد شد احتمال بررسی و قبولی درخواستشان توسط برنامه‌هایی مانند اولویت‌های بازار کار نوااسکوشا به وجود آید، و امکان دعوت و ثبت درخواست مهاجرت استانی پیدا کنند.

آلبرتا

برتامه Express Entry آلبرتا نیز که سال گذشته آغاز به کار کرد به جست‌وجوی لیست Express Entry می‌پردازد تا داوطلبان واجد شرایط که الزامات این استان را دارا هستند، جذب کند.

از جمله ویژگی‌های موردنیاز داوطلبان علاوه الزامات معمول، داشتن حداقل 300 امتیاز CRS  و نیز سابقه کاری در حرفه‌ای که بتواند به توسعه و تنوع اقتصادی استان آلبرتا کمک کند، می‌باشد.

داوطلبانی که سابقه دریافت پیشنهاد کاری و یا تجربه کار در آلبرتا را دارند، و یا از یک موسسه کانادایی مدرک تحصیلات عالی دریافت کرده‌اند، یا خانواده، فرزند و یا خواهر یا برادر ساکن آلبرتا دارند می‌توانند در اولویت دریافت NOI از برنامه داوطلبان مهاجرت آلبرتا (AINP) قرار گیرند.

با اینحال AINP هشدار می‌دهد که اگر تاریخ انقضای حساب Express Entry داوطلبان سه ماه و یا کمتر باشد و تا قبل از زمان قرعه‌کشی مسدود شود، نمی‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند.

در هفت قرعه‌کشی برگزار شده توسط برنامه Express Entry آلبرتا، داوطلبان برگزیده شده دارای حداقل امتیاز CRS 301 بوده‌اند.

مسئولان آلبرتا گفته‌اند که پس از مشخص شدن داوطلبان تخصیص داده شده توسط دولت فدرال برای سال 2019، اطلاعات مربوط به قرعه‌کشی‌های بعدی برنامه Express Entry اعلام خواهد شد.

اونتاریو

تاکنون از بین سه برنامه این استان که با Express Entry مرتبط هستند، برنامه جذب بر اساس اولویت‌های سرمایه انسانی بیشتر داوطلب را در سال 2019 دعوت کرده است.

این برنامه جذب مهاجر 1،493 اطلاعیه علاقه‌مندی (NOIs) را در آخرین قرعه‌کشی در 14 ژانویه برای داوطلبان Express Entry صادر کرده است. این داوطلبان دارای امتیاز CRS بین 439 تا 448 بوده‌اند.

بررسی‌های مربوط به برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی تنها به طبقه نیروی کار حرفه‌ای فدرال و طبقه باتجربه کانادایی محدود می‌شود. این افراد باید الزامات استانی و شاخصه‌های فدرال را حتما دارا باشند.

در سوی دیگر برنامه پیشتهاد کار و یا جذب متخصص‌های فرانسوی‌زبان قرار دارد که احتیاجی به این ویژگی‌ها ندارند. مسئولان اونتاریو برای جذب مهاجران از طریق برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی به جست‌وجوی هدفمند میان داوطلبان Express Entry که ویژگی‌های مطلوب این استان را دارا هستند، می‌پردازد.

در قرعه‌کشی بعدی که 9 آگوست انجام خواهد شد مسئولان اونتاریو در میان داوطلبان دارای حداقل امتیاز CRS 350 به دنبال افراد مناسب خواهند گشت.

درگذشته شاهد بودیم که دولت اونتاریو از طریق برنامه جذب اولویت‌های سرمایه انسانی به جست‌وجوی داوطلبان Express Entry که تجربه فعالیت مرتبط با IT را داشته‌اند، پرداخته است.

دو برنامه دیگر جذب مهاجر اونتاریو عبارت از برنامه جذب نیروی کار متخصص فرانسوی‌زبان و برنامه جذب متخصصین حرفه‌ای علم تجارت است. این دو برنامه نیز امسال فعال هستند و تاکنون 560 اطلاعیه علاقه‌مندی NOIs برای جذب مهاجر صادر کرده‌اند.

به گفته دیوید کوهن شما هرگز نمی‌توانید از قبولی در این برنامه‌های جذب مهاجر مطمئن باشید. اما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید آن است که مشخصات خود را در Express Entry وارد کنید، تا شانس انتخاب شدن را داشته باشید.

منبع: cicnews