Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

استعفای مشاور ارشد جاستین ترودو در پی ادعای دخالت در پرونده SNC-Lavalin

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جرالد باتس (Gerald Butts) مشاور ارشد و دوست صمیمیِ آقای جاستین ترودو به دنبال ادعاها درباره دخالت دفتر نخست وزیری در جلوگیری از پیگرد قانونیِ شرکت SNC-Lavalin از سِمَت خودش استعفا کرد.

آقای باتس که در دولت کانادا نقش منشی اصلی (Principal Secretary) را داشت در متن استعفانامه‌اش توضیح داده که منابع ناشناس ادعا کرده‌اند که او با فشار بر دادستان کل سابق، خانم ویلسون سعی داشته پرونده SNC-Lavalin را با شرایطی به نفع این شرکت مختومه کند.

او ضمن رد این ادعا تاکید کرده که هیچ یک از افراد دفتر نخست‌وزیری چنین تلاشی را دنبال نکرده‌اند و با احترام کامل با دفتر دادستان کل کانادا در تماس بوده‌اند.

با این حال ماجرای SNC-Lavalin برای دولت ترودو مایهٔ شرمساری شده و آنطور که در نظرسنجی‌های بعد از جنجال پیدا ست، اقبال عمومی به لیبرال‌های کانادا را پایین آورده است.

رهبر حزب NDP آقای «جاگمیت سینگ» (Jagmeet Singh) هم درخواست تحقیقات مستقل درباره این رسوایی دولت ترودو را داده است تا مشخص شود که آیا دفتر نخست‌وزیری واقعا با فشار روی خانم ویلسون به دنبال مختومه کردن پرونده علیه این شرکت چندمیلیارد دلاری بوده است یا خیر.

آقای سینگ می‌گوید: «کانادایی‌ها حق دارند بدانند که آیا دولت‌شان دارد برای آنها کار می‌کند یا در خدمت یک کمپانی بزرگ است که ارتباطات عمیقی با حزب لیبرال دارد.»

منبع: Dailyhive