Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

مرکزی خیریه‌ای در کلگری، ۱۰ سال است که سوپ رایگان سرو میکند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خیره‌ای که کار خود را از کلگری آغاز کرده‌است، ۱۰ سال است که سوپ رایگان سرو می‌کند. خواهرانی که گردانندگان اصلی مجموعه هستند تا به حال نزدیک به ۲ میلیون کاسه سوپ پخته‌اند.

در روز یکشنبه این دو خواهر دهمین سال فعالیت خود برای غذا دادن به نیازمندان کلگری و سایر شهرهای آمریکای شمالی را جشن گرفتند. Sharon Hapton موسس اصلی در این روز تولد ۶۰ سالگی خود را نیز جشن گرفت. او این چنین گفت:
«من تولد خودم را همراه با تولد سوپ‌هایی که درست می‌کنم همراه با ۳۰ نفر از دوستانم برگزار کردم و اولین قابلمه سوپ را برای پناهگاه اضطراری زنان کلگری پختیم.»

او معتقد است قبل از تاسیس سازمان،  احساس پوچی می‌کرد و نیاز داشت که از دیگران مراقبت کند و به آ‌ن‌ها غذا بدهد. از آن زمان تا به امروز این خواهران فعالیت خود را به ۲۶ شهر گسترش داده‌اند و نزدیک به ۲ میلیون کاسه سوپ رایگان سرو کرده‌اند. در روز یکشنبه اعلام کردند که می‌خواهند ۲۰ شهر دیگر را نیز به لیست خود اضافه کنند.

در کلگری Hapton به همراه ۱۵۰ داوطلب دیگر بیش از ۱۰۰۰ کاسه سوپ می‌پزند.

Hapton گفت: «بسیاری از خانواده های شهر ما، در شرایط بحرانی به سر می‌برند و آنچه ما به آنها می‌ رسانیم، به قول خودمان یک کاسه پر از محبت است. آخر شب که کاسه‌ها را پر می‌کنیم هیچ چیز بیشتر از دیدن مهربانی‌های ساده افراد مرا شاد نمی‌کند.»

آشپز محلی به نام Michael Allemeier (که یکی از سه Master Chefs کانادا است)، Matthew Batey سرآشپز گروه Teatro‌و Sabrina del Ben منتقد رستوران CBC‌ کلگری نیز در آشپزخانه فعالیت دارند.

Hilary Jenkins می‌گوید: کمک‌های او برای بسیاری از خانواده‌ها به ویژه در سرمای سخت ماه فوریه کمک بزرگی محسوب می‌شود. در سال گذشته افراد زیادی به پناهگاه‌ مراجعه کرده‌اند و کارمندان مرکز شبانه روز در تلاشند تا آن‌ها را زیر سرپناهی امن نگاه دارند. هر شب حدود ۶۲ کودک در این مرکز اقامت دارند. آن‌ها سوپ رایگان می‌پزند اما علاوه بر سوپ عشق و اهمیتی زیادی نیز برای کارشان قائل هستند. چهره بچه‌ها هنگام دریافت سوپ تماشایی است.

منبع: cbc.ca