Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

سرمای شدید و فعالیت‌های SPCA‌ در حمایت از حیوانات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ماه گذشته ۲۶۰ مورد پرونده جدید برای تحقیق در راستای حمایت از حیوانات، گشوده شده که ۱۰۰ مورد بیش از فوریه سال گذشته است.

به گفته سخنگوی SPCA‌ تماس‌های بسیار برای رسیدگی به حیوانات گرسنه و گرفتار در سرما آن‌ها را حسابی مشغول کرده است و آن‌ها امیدوارند زودتر روزهای گرم از راه برسند.

فوریه حسابی سرد بود دمای هوا در تمام ماه زیر صفر قرار داشت و حتی گاهی شب‌ها دما به ۳۰- سانتی گراد رسید. این شرایط آب و هوایی برای این سازمان که رسیدگی به نواحی اطراف کلگری و ادمنتون را بر عهده دارد یک چالش بزرگ بود.

بررسی‌های اخیر شامل ۲۰۰۰ جانور مختلف می‌شود. صدها مورد از آنان که بیشترشان دام هستند به مرکز نگهداری SPCA‌ منتقل شدند و تعدادی گربه، سگ و خرگوش نیز در میانشان دیده می‌شدند.

گرسنه و یخ زده

بیشترشان بسیار سردشان بود و برای مدت طولانی غذا نخورده بودند. وقتی دما تا این حد پایین می‌آید حیوانات به غذای بیشتری نیاز دارند. این چهارمین زمستان سخت تاریخ کلگری بود. میانگین دمای هوا ۱۸- بود در حالی که میانگین کلی ۵.۴- است.

بهای غذا افزایش یافت و راه دسترسی به برخی مناطق روستایی بسته شد و این عوامل باعث شد صاحبان آنان برای غذا دادن به آن‌ها دچار مشکل شوند.

ماه ژانویه هوا خوب بود و تولید کنندگان انتظار داشتند همین روند ادامه پیدا کند به همین دلیل تولید غذای خود را افزایش ندادند و کسی انتظار ۴ هفته پیاپی سرمای شدید را نداشت. عوامل سازمان از مردم خواستند به حیوانات همسایگان خود نیز توجه کنند و اگر مورد بسیار لاغر یا مشکوک به سرما خوردگی دیدند آن را به SPCA‌ گزارش کنند. در بعضی موارد، افسر قادر است توصیه کند که مالک تغییراتی را برای کمک به حیوانات خود انجام دهد، مانند ساختن یک پناهگاه یا آوردن حیوان خانگی در داخل خانه.

البته برخی سگ‌ها از آمدن به داخل خانه سرباز می‌زنند که با توجه به این‌که اکثرشان یک پناهگاه گرم برای خود دارند جای نگرانی نیست.

افزایش تماس‌ها

رسیدگی به پرونده‌های مناطق روستایی نیازمند ساعت‌ها رانندگی است و می‌تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد. چرا که اسب‌ها یا گاوها باید جابه‌جا شوند و به آن‌ها غذای مناسب داده شود، معمولا به رسیدگی‌های دام پزشک نیز نیاز دارند. افراد سازمان نگرانند که این حجم کاری در ماه‌های مارس و آوریل که معمولا پرمشغله‌ترین زمان سال هستند نیز ادامه یابد.

پس از آب شدن برف‌ها تازه میزان خسارت‌ها مشخص می‌شود و قطعا تماس‌ها با SPCA‌ افزایش خواهد یافت.

منبع: cbc.ca